-
11. Data: 2006-03-23 21:06:12
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
Beny wrote:
> Czytam sobie na http://www.sprzedazkonsumencka.abc.pl/ o Niezgodnosci towaru
> z umowa i widze, ze sklep chcac nie chcac powinien przyjac i naprawic na
> wlasny koszt albo wymienic (jesli koszta za duze) tego laptopa. Tak jak
> piszesz nie wazne jest czy jest gwarancja czy nie ja mam prawo skorzystac z
> Niezgodnosci towaru. Mam racje?
Nie masz. Zgodnie z umową miałeś otrzymać monitor o co najmniej (liczby
dla przykładu) 1280*1024*3-2 sprawnych subpikselach. Taki masz.
Producent nie potrafi wykonać matrycy o większej niezawodności, i takiej
też nie obiecywał. Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale
zgodny z umową.
--
+---------------------------------------------------
-------------------+
| Paweł Sakowski <p...@s...pl> Never trust a man |
| who can count up to 1023 on his fingers. |
+---------------------------------------------------
-------------------+
-
12. Data: 2006-03-24 05:26:15
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "Tiger" <c...@c...pl>
> Producent w gwarancji na ekrany LCD często podaje maksymalną dopuszczalną
> liczbe martwych pikseli na powierzchnię ekranu. Dla matryc 17" często
> liczba ta wynosi ok. 4. Chyba, ze te piksele sa połozone obok siebie to
> wtedy istnieje możliwość wymiany gwarancyjnej. Ale jak masz jeden martwy
> piksel to raczej nie masz sans na wymiane gwarancyjną, bo rezim
> technologiczny to pewnie dopuszcza.
Tak sie zastanawiam, czy to jest norma obowiazujaca tylko w Polsce, czy tez
np. w USA albo w Niemczech tak samo "moga byc martwe piksele". Fakt faktem,
ze z tego powodu jeszcze nie zdecydowalem sie na zakup LCD... czekam na
tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii i
gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem.
W Geant na Ursynowie stosuja taka dziwna praktyke. Kupuje jakis sprzet i ide
do BOK podstemplowac gwarancje i panienka (kazdemu, za kazdym razem - ergo:
taka ma procedure narzucona) mowi wprost: "Niech pan teraz nie podbija
gwarancji tylko przyjdzie do nas za jakis tydzien. Sprawdzi pan sobie sprzet
i jak wszystko bedzie dzialalo to podstemplujemy gwarancje, bo jak ja
podstemplujemy teraz to nie bedzie pan mogl zwrocic tylko dac do naprawy".
Jako ze z natury jestem podejrzliwy, to zapytam: czy jest w tym jakis
haczyk, czy to ulatwienie dla klientow, ktorzy moga zwracac sprzet bez
podstemplowanej gwarancji np. w ciagu tygodnia od zakupu?
Pozdrawiam,
Tiger
-
13. Data: 2006-03-24 06:21:35
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
> Tak sie zastanawiam, czy to jest norma obowiazujaca tylko w Polsce, czy
> tez np. w USA albo w Niemczech tak samo "moga byc martwe piksele". Fakt
> faktem, ze z tego powodu jeszcze nie zdecydowalem sie na zakup LCD...
> czekam na tanie LCD z gwarancja co-do-piksela ;-) A co do prawnych kwestii
> i gwarancji... to sie podepne ze swoim pytaniem.
To jest norma producenta z tymi pikselami. Gdyby wypuszczał tylko matryce w
100% sprawne to by zbankrutował. Gdy kupowałem swój monitor to rozważałem
praktycznie dwie firmy: Nec i Philips. Okazało się, że w przypadku Philipsa
częściej są matryce bez wad. Ja mam chyba jeden martwy piksel przy matrycy
17" i tak naprawdę to go nie widzę, wyszło tylko przy testach monitora.
-
14. Data: 2006-03-24 08:21:38
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>
Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl...
>Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową.
Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie
dostalem!
Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa
--
pozdrawiam
BENY
//odpowiadajac WYWAL_TO z adresu
-
15. Data: 2006-03-24 08:34:23
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>
"Beny" <b...@p...onet.pl> wrote in message
news:e009sk$mg0$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl...
>>Więc masz monitor z niesprawnym subpikselem, ale zgodny z umową.
>
> Tylko problem lezy tu, ze ja zadnej gwarancji nie podpsywalem! Nic nie
> dostalem!
> Chce skorzystac z Niezgodnosci towaru z umowa
Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles
laptopa ktorego matryca moze miec
kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe. Koniec, kropka, nie wystepuje tu
zadna niezgodnosc z umowa.
Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze.
Daniel
-
16. Data: 2006-03-24 09:06:10
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dvuot3
> Moge zawsze zazadac zeby z tego tytulu a nie gwarancji odpowiadal?
Tak, bo to Twoj wybor.
> No i to
> odpowiada sprzedajacy nie producent?
Z tytulu niezgodnosci towaru z umowa jak najbardziej :)
> Sprzedawca MUSI przyjac towar i naprawic (jesli powoluje sie na
> niezgodnosc
> towaru z umowa)?
Jesli reklamujesz to oczywiscie musi przyjac
--
Pozdrawiam
Jacek
-
17. Data: 2006-03-24 09:07:11
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Pan w sklepie powiedzial "...gwarancja na 24mies na podstawie paragonu..."
To nie jest zadna gwaracja tylko niezgodnosc towaru z umowa i odpowiada za
nia ten sam sprzedawca co plecie takie bzdury
> Juz wiem, ze nie powinno byc czegos takiego jak "gwarancja na podstawie
> paragonu", ale to przeciez najczestsza praktyka.
Ja sie z nia nie spotykam :)
> Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze
> powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ?
Nie jestes przegrany, walcz
--
Pozdrawiam
Jacek
-
18. Data: 2006-03-24 09:09:57
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
news:1143147972.4304.21.camel@neptune.sakowski.pl...
> Nie masz. Zgodnie z umową miałeś otrzymać monitor o co najmniej (liczby
> dla przykładu) 1280*1024*3-2 sprawnych subpikselach.
Jaka umowa??
> Taki masz.
Nie ma
> Producent nie potrafi wykonać matrycy o większej niezawodności, i takiej
> też nie obiecywał.
Ale to juz zmartwienie producenta. Poza tym jak pewnie wyczytales w tym
wypadku odpowiada sprzedawca a nie producent.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
19. Data: 2006-03-24 09:11:42
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
> Jakiej niezgodnosci ? Zrozum ze nie ma zadnej niezgodnosci. Zakupiles
> laptopa ktorego matryca moze miec
> kilka bad pikseli. Tak zawiazales umowe.
Z kim zawiazal taka umowe?? Czy sprzedawca w momencie zakupu mu o tym
powiedzial?? Wtedy nie byloby problemu, ale sadzac po tym jak Benny sie
wypytuje to wnioskuje ze kupujacy nic o takich subpixelach po prostu nie
wiedzial.
> Koniec, kropka, nie wystepuje tu zadna niezgodnosc z umowa.
Wystepuje jak najbardziej
> Na przyszlosc radze poczytac zanim wyda sie pieniadze.
Rowniez radze poczytac
--
Pozdrawiam
Jacek
-
20. Data: 2006-03-24 09:15:11
Temat: Re: gwarancja po polsku
Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
Użytkownik "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Nie frajera, a poprostu chcialbym wykorzystac to ze sklep nie zachowal sie
> do konca fair np nie wydal Gwarancji.
Czy sprzedawca poinformowal cie przy zakupie o mozliwosci wystepowania tych
subpixeli, i ze iles ich tam jest norma i nie podlegaja one gwarancji czy
niezgodnosci towaru z umowa??
Czy wiedziales o tym w momencie zakupu??
> Ja wiem, ze mozesz powiedziec
> "nieznajomosc prawa szkodzi".
Jesli na moje postawione pytanie odpowiedz brzmi "nie wiedzialem" to owszem,
nieznajomosc prawa szkodzi ale w tym wypadku sprzedawcy, i prawo jest jak
najbardziej po Twojej stronie.
Ciebie guzik interesuja jakies linki do stron internetowych gdzie masz
napisane ze to norma - sprzedawca w momencie sprzedazy towaru mial obowiazek
Ci o tym powiedziec - jesli tego nie zrobil to ukryl przed toba dosc istotna
"wade" sprzetu i w tym wypadku to on bedzie odpowiadac z tytulu niezgodnosci
towatru z umowa.
--
Pozdrawiam
Jacek