  • 1. Data: 2005-09-15 18:23:22
    Temat: głosowanie bez dowodu
    Od: "Sep" <s...@U...pl>

    Witam!
    cytat:
    "prawo wybierania ma każdy obywatel polski, który najpóźniej w dniu głosowania
    kończy 18 lat"

    Niestety w dniu wyborów nie będę miał ani dowodu ani paszportu. W związku z tym
    mam pytanie:
    Czy za "dokument stwierdzający tożsamość" uznaje się również legitymację
    szkolną?
    (czy gdzieś w internecie jest spis dokumentów, które uprawniają do głosowania?)
    Moi znajomi twierdzą, że nie otrzymam karty do głosowania, ale ich argumentacja
    nie przekonuje mnie
    ("bo legitymację zbyt łatwo jest podrobić")

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź (przed wyborami:)

  • 2. Data: 2005-09-15 18:25:42
    Temat: Re: głosowanie bez dowodu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sep wrote:

> [...]
    > kończy 18 lat"
    >
    > Niestety w dniu wyborów nie będę miał ani dowodu ani paszportu. W związku z tym

    A wiesz, że nie majac dowodu po 18. urodzinach popełniasz wykroczenie? ;)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-09-15 18:33:22
    Od: "Sep" <s...@U...pl>

    > A wiesz, że nie majac dowodu po 18. urodzinach popełniasz wykroczenie? ;)

    ??? przecież nie można złożyć wniosku o wydanie dowodu przed skończeniem 18stki.
    LOL

  • 4. Data: 2005-09-15 18:52:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sep wrote:

    > ??? przecież nie można złożyć wniosku o wydanie dowodu przed skończeniem 18stki.

    Bzdura.

    Nawet mając 13 lat można już mieć dowód osobisty. A jeszcze miała być
    poprawka w ogóle znosząca limit, ale nie wiem, czy przeszła.

  • 5. Data: 2005-09-15 19:21:13
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 15/09/2005 20:52, Andrzej Lawa wrote :

    > Bzdura.
    >
    > Nawet mając 13 lat można już mieć dowód osobisty. A jeszcze miała być
    > poprawka w ogóle znosząca limit, ale nie wiem, czy przeszła.

    Przeszła (ponad rok temu). Nawet niemowlę może mieć dowód.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 6. Data: 2005-09-15 19:33:38
    Od: "Owca" <o w c a 8 7 @ g m a i l . com>

    > Przeszła (ponad rok temu). Nawet niemowlę może mieć dowód.

    Czyli, że pani ktora dawała mi wniosek wprowadzila mnie w błąd? Pytając sie
    czy moge złożyć wniosek przed 18 urodzinami odpowiedziała ze nie ma takiej
    opcji i mam przyjsc po urodzinach.

    --
    Owca

    http://www.prizee.com/?refer=Owca

  • 7. Data: 2005-09-15 19:51:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Owca wrote:

    > Czyli, że pani ktora dawała mi wniosek wprowadzila mnie w błąd? Pytając sie
    > czy moge złożyć wniosek przed 18 urodzinami odpowiedziała ze nie ma takiej
    > opcji i mam przyjsc po urodzinach.

    To dopiero teraz się dowiadujesz, że duża część urzędniczek (nie
    wszystkie na szczęście) to tępe biurwy, które nie mają pojęcia o
    przepisach, a tylkos tarają się utrudnć ludziom życie? ;-/

  • 8. Data: 2005-09-15 21:56:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Owca napisał(a):
    > Czyli, że pani ktora dawała mi wniosek wprowadzila mnie w błąd? Pytając sie
    > czy moge złożyć wniosek przed 18 urodzinami odpowiedziała ze nie ma takiej
    > opcji i mam przyjsc po urodzinach.

    przed musiałbyś pojawić się z rodzicami

    KG

  • 9. Data: 2005-09-15 22:14:26
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Sep napisał(a):

    > ??? przecież nie można złożyć wniosku o wydanie dowodu przed skończeniem 18stki.
    > LOL

    Mój 2-letni syn ma dowód od półtora roku. Nie ma z tym najmniejszego
    problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2005-09-15 22:25:25
    Od: "Lukasz" <x...@p...onet.pl>

    > Bzdura.
    >
    > Nawet mając 13 lat można już mieć dowód osobisty. A jeszcze miała być
    > poprawka w ogóle znosząca limit, ale nie wiem, czy przeszła.

    fajnie :)
    no licealistki i licealisci ... walcie po dowody moga sie przydac ;)

    Mnie bardziej zawsze ciekawil i denerwowal fakt ... ze mam za dowod zaplacic,
    kolejny madry przepis, nie mam na chleb ale na dowod musze miec ;]
    a jak nie mam to do pierdla ... albo lepiej najpierw kare ... bo w koncu jak nie
    mam na dowod, to na kare i dowod znajde tym bardziej ... i dopiero pozniej do
    pierdla, bo pewnie trzeba miec dowod zeby do pierdla tafic ;DDDD

    / Lukasz