  • 1. Data: 2005-09-15 16:52:29
    Temat: Kurs angielskiego i zwrot pieniędzy.
    Od: "mariusz" <e...@p...fm>

    Dzień dobry,

    Chcę się zapisać na naukę języka angielskiego. Kurs jest podzielony na
    semestry. Jeden semestr kosztuje 730pln więc jest to znaczna suma pieniędzy.
    Opłata za kurs jest uiszczana bądź z góry za cały semestr bądź jest
    podzielona na dwie raty. Zapytałem się co będzie w przypadku, gdy powiedzmy
    od połowy kursu nie będę mógł uczęszczać, ponieważ będę musiał wyjechać bądź
    to się przeprowadzić. Uzyskałem odpowiedź, iż pieniądze nie zostaną mi
    zwrócone. Pani poinformowała mnie, że jest to swego rodzaju standard we
    wszystkich szkołach językowych.
    Czy prawo naprawde jest tak skonstruowane, iż nie ma możliwości odzyskania
    pieniędzy czy szkoła ta po prostu wykożystuje ludzką niewiedzę ?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-09-15 17:05:01
    Temat: Re: Kurs angielskiego i zwrot pieniędzy.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mariusz napisał(a):

    > Czy prawo naprawde jest tak skonstruowane, iż nie ma możliwości odzyskania
    > pieniędzy czy szkoła ta po prostu wykożystuje ludzką niewiedzę ?
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    http://tinyurl.com/apeps

    j.

  • 3. Data: 2005-09-15 17:23:41
    Od: "mariusz" <e...@p...fm>

    > http://tinyurl.com/apeps
    >
    > j.

    Tak więc jest to naruszenie. Umowa nie powinna być tak skonstruowana.
    Co zatem powinienem zrobić? Ja chcę się zapisać na kurs językowy, a w mojej
    miejscowości nie ma strasznie dużego wyboru szkół, a ta wydaje się być
    najlepsza.

  • 4. Data: 2005-09-15 18:35:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mariusz napisał(a):

> [...]
    > miejscowości nie ma strasznie dużego wyboru szkół, a ta wydaje się być

    Negocjować umowę, zgłosić sprawę do UOKiK lub olać tę szkołę.

    j.

  • 5. Data: 2005-09-15 22:23:58
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    mariusz napisał(a):
    [..]
    > Czy prawo naprawde jest tak skonstruowane, iż nie ma możliwości odzyskania
    > pieniędzy czy szkoła ta po prostu wykożystuje ludzką niewiedzę ?

    Jak to niewiedzę, skoro jasno o tym informują?

    Zresztą która szkoła językowa znajdzie klientów na drugą część
    trwającego semestru? A ile takie szukanie by kosztowało?

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin