  • Data: 2007-02-09 19:40:37
    Temat: garsc pytan z wykroczen
    Od: "mazda" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Takich kilka pytan, które mnie dręczą a na ktore nie mogę znaleźć
    jednoznacznej odpowiedzi:

    1) Czy wyłączenie poczytalności następuje gdy sprawca ma niedorowzój
    umysłowy ? Czy tylko gdy ma upośledzenie umysłowe i jest chory psychicznie?
    2) Czy sprawca uszkodzenia cudzej rzeczy na kwotę 250zl bedacy w błędzie
    istotnym, w dobrej wierze, lecz zawinionym nie poniesie odpowiedzialności
    karnej?
    3) Czy udzielenie obietnicy w popełnieniu czynu jest karalne jako
    podżeganie?
    4) Czy uchwalono w 1971 KWP? ( ja jestem pewien, że tylko KW, ale wiele osób
    mówi co innego )
    5) Czy wiktymologia to nauka penalna zajmująca się także restytucją szkód?

    Jakby komuś się chciało odpowiedziec to z góry dzięki.