11. Data: 2005-05-11 19:03:13
Temat: Re: frima windykacyjna
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
news:d5t655$4rg$3@news.onet.pl...
> tak, a abonament z wliczonymi rozmowami 2,5 roku? ;)
Zaś sie ze mnie nabijaj:-)) Juz Ci wklejam gdzue wyczytalam tę rewelację
Sławomir Ulatowski, ekspert z Federacji Konsumentów
Większość tego typu rachunków jest do siebie bardzo podobna. Składają się
one z abonamentu oraz samego świadczenia. Abonament jest świadczeniem
okresowym i zgodnie z art. 118 k.c. przedawnia się z upływem 3 lat. Jeżeli
chodzi o samą usługę, np. dostarczenia gazu, wody, prądu czy rozmowy
telefonicznej, to jest ona traktowana jak zlecenie, a tym samym przedawnia
się z upływem 2 lat. Abonament jest zazwyczaj na tym samym rachunku co
opłata za usługę, więc trzeba taki rachunek przechowywać co najmniej 3 lata.
Po upływie tego okresu można z całą pewnością rachunek wyrzucić. Oczywiście
wtedy nie będziemy mogli udowodnić, że go zapłaciliśmy, ale po 3 latach
zawsze możemy skorzystać z zarzutu przedawnienia.
Zródlo
http://www.gazetaprawna.pl/cykle/cykl.html?cykl_id=2
3&dok=1431.50.399.2.3.1.0.1.htm
Bo jakoś kwestia przedawnienia świadczeń okresowych od wczoraj mnie jakoś
dziwnie bliżej zainteresowala:-))
HaNkA