  • 11. Data: 2005-04-18 10:39:38
    Temat: Re: forum dla sabójców i problemy z prawem
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    Jako że zawsze jest moda na czepianie się...

    In article <d3ul0u$ie$1@nemesis.news.tpi.pl>, Bubby wrote:
    > Noszę się z zamiarem założenia własnego forum dla samobójców. Takich jest
    > sporo, ale mój problem tkwi w tym że nie zamierzam ludziom zabraniać o tzw
    > sposobach.
    > Dlatego zastanawiam się, czy nie maił bym problemów z hostingiem, gdybym
    > chciał takie forum postawić.
    > Czy jest jakiś paragraf na to? Czy ktoś może mi skutecznie utrudniać pracę
    > nad takim forum?

    Na pewno przez zaniechanie, jako że takie forum z definicji będzie martwe.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2005-04-18 12:05:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kolekcjoner skarpetek napisał(a):

    > Przecież samobójstwo, to też jest morderstwo.

    Jeśli chodzi ci o art. 148 kk to według mnie nie.
    Jeśli chodzi o inny przepis to wskaż go.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2005-04-18 12:36:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Ja tam uważam że popełnienie samobójstwa jat całkiem legalne. Nie
    > zabrania tego żaden konkretny przepis.

    Nie? "Kto zabija człowieka..."

    Art.148 KK nie przecyzuje, o jakiego człowieka tu chodzi - równie dobrze
    może to być... sprawca ;)

  • 14. Data: 2005-04-18 12:43:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Nie? "Kto zabija człowieka..."
    >
    > Art.148 KK nie przecyzuje, o jakiego człowieka tu chodzi - równie dobrze
    > może to być... sprawca ;)

    Jeśli mi tak było, byłoby tysiące spraw niedoszłych samobójców -
    usiłowanie art. 148 kk - a jakoś o żadnej nie słyszałem.
    Przepis penalizuje zabicie innego człowieka niż sprawca. Dla mnie to
    oczywiste.

  • 15. Data: 2005-04-18 14:09:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Jeśli mi tak było, byłoby tysiące spraw niedoszłych samobójców -
    > usiłowanie art. 148 kk - a jakoś o żadnej nie słyszałem.

    Nienienie.

    Samobójstwo - nielegalne - tak.
    Samobójstwo - karalne - nie.

    > Przepis penalizuje zabicie innego człowieka niż sprawca. Dla mnie to
    > oczywiste.

    A dla mnie nie...

  • 16. Data: 2005-04-18 14:19:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Samobójstwo - nielegalne - tak.
    > Samobójstwo - karalne - nie.

    Jak rozumiesz to rozróżnienie?
    Zastanów się co napisałeś poprzednio.
    Wskazałeś na art. 148 kk który przewiduje karę czyli to co tam określone
    jest karalne.
    Nielegalne byłoby gdyby zakazywał tego inny przepis bez sankcji karnej -
    wskaż taki.

  • 17. Data: 2005-04-18 14:43:31
    Od: "kolekcjoner skarpetek" <n...@j...com>

    > Jeśli chodzi ci o art. 148 kk to według mnie nie.
    > Jeśli chodzi o inny przepis to wskaż go.

    Przepisu nie wskaże, na zdrowy rozum, zabicie siebie samego też jest
    morderstwem...

  • 18. Data: 2005-04-18 14:49:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kolekcjoner skarpetek napisał(a):

    > Przepisu nie wskaże, na zdrowy rozum, zabicie siebie samego też jest
    > morderstwem...

    Tak zwany zdrowy rozum jest często zawodny. Zresztą rozmawiamy o prawie
    a nie o czymś innym.

  • 19. Data: 2005-04-18 15:11:16
    Od: "Bubby" <4...@p...fm>

    Użytkownik "Ola" <o...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Nie do konca zrozumialam jakie sa Twoje cele.

    Racja trochę to gólnikowo opisałem. Chodzi o to, że na wszystkich forach
    zabronione jest pisanie o tym jak można się zabić.
    Niedawno trafiłem na FAQ grup dyskusyjnych o tej tematyce, a konkretnie
    alt.sucide.methods, w ktróym użytkownicy wpyisują jak domową metodą zrobić
    to by było skutecznie.
    Po przeczytaniu całego tego FAQ, odechciało mi się na dłuższy czas :/
    Dlatego chcę stworzyć forum, które będzie rozwiewać mity i legendy o różncy
    domowych specyfikach, tabletkach czy sznórkach. Chce pokazać ludziom, że nie
    jest to łatwe i w wielu domowych metodach może się kończyć na trwałym
    kalectwie.

    > Samobojstwa ZAWSZE wiarza sie z zaburzeniami psychicznymi lub
    > osobowosciowymi.

    Jesteś psychologiem? Miałaś kiedyś depresję, czy jakiegoś doła?
    Zdrowi (o ile istnieją tacy ludzie, w co szczerze wątpię) też czasem
    zastanawiają się nad takimi rzeczami.

    > W zwiazku z tym jesli na prawde chcesz zalozyc portal, w ktorym chcesz
    pomoc
    > myslacym o samobojstwie lepiej skoncentruj sie na kryzysach psychicznych i
    > nawiaz wspolprace z psychologiem, oraz informuj w nim o bezplatnej pomocy
    > psychologicznej, psychiatrycznej, o osrodkach interwencji kryzysowej itp
    > instytucjach, ktore profesjonalnie wspieraja ludzi w trudnych chwilach.
    [...]

    Przeglądałem większość Polskich for o tym (nie ma ich dużo) i jako
    doświadczony depresant, muszę przyznać że żygać mi się chce, jak widzę tekst
    "porozmawiaj o tym, nim jest za późno".
    Chcę stworzyć forum jako ktoś, kto ma takie problemy, dla ludzi z takimi
    problemami. Chcę jasno postawić "nie chcesz żyć, nie moja sprawa, nie będę
    Cię tu trzymać, chcesz pogadać, proszę, chcesz dowiedzieć się, proszę, po to
    tu jest". Takie podejście bedzie bardziej skuteczne.

    Odrazu zapowiadam że nie mam zamiaru nikogo namawiać, umawiać się na
    zbiorowe samobójstwo, czy coś w tym stylu.
    Interesuje mnie informowanie ludzi, że to jest trutka, ale na myszy i
    uczłowieka spowoduje tylko rozwolnienie, więc szkoda czasu...

    Oczywiście takie działy jak "Pogadajmy" czy "Samobójstwo w filozofi i
    kulturze" też będą i to bardziej eksponowane niż "Sposoby na...".

  • 20. Data: 2005-04-18 16:15:36
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 18/04/2005 05:53, Johnson wrote :

    > Ja tam uważam że popełnienie samobójstwa jat całkiem legalne. Nie
    > zabrania tego żaden konkretny przepis.

    Właśnie art. 151 kk mówi o bezprawności samobójstwa. Trudno przyjąć,
    żeby racjonalny ustawodawca penalizował pomocnictwo do czynu który nie
    jest bezprawny.

    Ponadto gdyby samobójstwo nie było bezprawne, to nie bardzo widzę
    podstawę do utrudniania ludziom samobójstw poprzez ściąganie policji,
    próbę negocjacji, czy wreszcie siłowe obezwładnianie niedoszłych
    samobójców.

    Podobną konstrukcję ma też przestępstwo określone w art. 152 § 2 kk.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)