  • 11. Data: 2008-05-04 19:00:53
    Temat: Re: firma nie wydała pita
    Od: "zzz" <z...@o...pl>

    > zzz pisze:

    > Wiesz ile dostałeś pieniędzy na rękę.

    Guzik wiem. Mogę policzyć +/- tysiąc złotych.

    > Obowiązek pozostał. Świadomie go nie wypełniłeś. Za to akurat pracodawca
    > nie odpowiada, to była Twoja decyzja.
    >
    > Gdybyś zainteresował się sprawą wcześniej i poszedł z tym problemem do
    > JEDYNEGO właściwego organy czyli do urzędu skarbowego zamiast kisić
    > problem aż zacznie wydawać przykry zapach, to po pierwsze US mógłby
    > wziąć pracodawcę do galopu a po drugie być może dostałbyś odpis
    > egzemplarza Twojego PITa który pracodawca wysłał do urzędu.

    Przestań się tak unosić ;) Ochłoń.

    > Dlaczego tak uważasz? Masz jakiekolwiek podstawy sądzić że jeden
    > USTAWOWY obowiązek jest obwarowany karą za niewypełnienie go a drugi nie?

    Nie o to chodzi. Zastanawiam się po prostu czy nie ma jeszcze jakiejś innej
    instytucji, która karze pracodawców za nieprzestrzeganie podstawowych praw
    pracowników ( niekoniecznie ściśle spraw wydawania pitów ). Może źle się
    wyraziłem wcześniej - sorki.

  • 12. Data: 2008-05-04 19:39:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zzz wrote:

    > Guzik wiem. Mogę policzyć +/- tysiąc złotych.

    Jak masz umowę, to jesteś w stanie policzyć
    dokładnie. Jeśli nie masz umowy, to z jakiej racji oczekujesz PITa?

> [...]
    > innej instytucji, która karze pracodawców za nieprzestrzeganie
    > podstawowych praw pracowników ( niekoniecznie ściśle spraw wydawania

    Piszesz, że nie wydanie PITa uwarunkowano załatwieniem
    jakichś formalności (obiegówka).
    I co zrobiłeś ponadto, że przyjąłeś do wiadomości i czekałeś do dziś?
    Podjąłeś jakieś kroki "prostowania" pracodawcy?

  • 13. Data: 2008-05-04 19:45:37
    Od: "zzz" <z...@o...pl>

    > Nie. Co więcej, zapłacenie za kogoś grzywny (poza najbliższymi) jest sam w
    > sobie wykroczeniem.

    Nie wiedziałem.

    > Nie przesłanie Ci PIT-a nie stanowi powodu do
    > nierozliczenia się przez Ciebie z dochodów, bo wykazałem Ci, że da się to
    > spokojnie zrobić.

    Akurat nie jestem w stanie odtworzyć kwoty co do złotówki, więc z założenia ( i
    z premedytacją ) składałbym fałszywe zeznanie podatkowe - do tego namawiacie ?

    > Pomijam fakt, że termin otrzymania przez Ciebie PIT-a
    > upłynął już ze dwa miesiące temu i spokojnie mogłeś wszczęć raban już
    > wówczas, a nie czekać do upływu Twojego terminu.

    No to już trzeba było rzeczywiście ten "fakt" pominąć. Za chwilę okaże się, że
    to ja jestem winny ;) Sam fakt, że co roku nam wszystkim się tyłek zawraca
    takimi papierkami jest już paranoją i przewalaniem pracy na podatnika. Brakiem
    wyobraźni również. Ile lat jeszcze w takiej formie ?

    > Ależ Twoich praw pracowniczych nie naruszono, a przynajmniej nic o tym nie
    > piszesz. Wydanie pracownikowi rozliczenia, to obowiązek z zakresu prawa
    > podatkowego, a nie pracowniczego.

    No tego nie wiedziałem - stąd pytanie. Po głowie kołatały mi się jakieś NIK-i
    czy Inspekcje Handlowe, ale to chyba faktycznie nie to. Dzięki.

  • 14. Data: 2008-05-04 19:52:53
    Od: "zzz" <z...@o...pl>

    > Jak masz umowę, to jesteś w stanie policzyć
    > dokładnie. Jeśli nie masz umowy, to z jakiej racji oczekujesz PITa?

    Miałem, ale pies zjadł, bo zapomniałem go nakarmić.
    I co teraz ?

    > Piszesz, że nie wydanie PITa uwarunkowano załatwieniem
    > jakichś formalności (obiegówka).
    > I co zrobiłeś ponadto, że przyjąłeś do wiadomości i czekałeś do dziś?
    > Podjąłeś jakieś kroki "prostowania" pracodawcy?

    Czekałem do dziś. Jeśli termin ma jakiekolwiek znaczenie w tej sprawie ( na
    linii pracownik-pracodawca ), to określ jaki, bo zupełnie nie wiem. Pewnie i za
    rok sprawa byłaby tak samo aktualna, chyba, że powołujesz się na jakieś
    przedawnienie czy coś, jeśli tak - podaj przepis proszę. Tylko nie pisz o moim
    rozliczeniu z urzędem skarbowym.

  • 15. Data: 2008-05-04 20:52:48
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

    > A nie PIT-40? Istnieje toto jeszcze?

    PIT-40 to druk na ktorym pracodawca MOZE rozliczyc podatek za
    pracownika do US, ale tylko na wyrazna prosbe zainteresowanego. Wtedy
    odpada skladanie PIT do konca kwietnia. Termin na zlozenie wniosku o
    rozliczenie na odpowiednim druku (nie pamietam jego symbolu) uplywa
    chyba ktoregos lutego. Acha! To rozliczenie dla tych co nie korzystaja
    z ulg.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 16. Data: 2008-05-04 21:40:00
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" napisał:

> [...]
    > Wtedy odpada skladanie PIT do konca kwietnia. Termin na zlozenie
    > wniosku o rozliczenie na odpowiednim druku (nie pamietam jego

    PIT-12. 15 stycznia (OIDP).
    Wywnioskowałam ze słów zzz-ta z pierwszego cytatu, że to chyba o to
    chodzi.

    > Acha! To rozliczenie dla tych co nie korzystaja z ulg.

    Jak się nie ma dzieci i mieszka u rodziny, to można nie mieć z czego
    skorzystać.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 17. Data: 2008-05-04 21:41:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 04 maj 2008 21:39
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fvl3g0$c9g$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Jak masz umowę, to jesteś w stanie policzyć
    > dokładnie.

    Taaa... Ja mam umowę od pięciu lat, a nie jestem w stanie wyliczyć NIC. Błąd
    mojego szacowania mógłby wynieść i 3 tysiące rocznie.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 18. Data: 2008-05-04 21:46:40
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "zzz" napisał:

    > Sam fakt, że co roku nam wszystkim się tyłek zawraca takimi
    > papierkami jest już paranoją i przewalaniem pracy na podatnika.

    No sorry, ale skąd urząd skarbowy ma wiedzieć z ilu źródeł masz
    dochody i ile ich zarobiłeś? Na policję skarbową pilnująca każdego
    obywatela przez 24/7 ten kraj jest jeszcze za biedny. Zresztą wtedy
    narzekałbyś pewnie na permanentną inwigilację.
    Mnie policzenie i wypełnienie PIT-u zajęło ok. godziny, łącznie z
    dwukrotnym sprawdzeniem, żeby mi nie odsyłali do poprawki jak w
    zeszłym roku :>

    --
    Pozdrawiam - Aicha (mniej niż zerooooo;))

  • 19. Data: 2008-05-04 21:47:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 04 maj 2008 21:45
    (autor zzz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > Akurat nie jestem w stanie odtworzyć kwoty co do złotówki, więc z
    > założenia ( i z premedytacją ) składałbym fałszywe zeznanie podatkowe - do
    > tego namawiacie ?

    Nie denerwuj się. Niewątpliwie dałeś dupy, że zainteresowałeś się tym teraz.
    Z drugiej strony twoi oponenci mają dziwną zaćmę uważając, że da się
    wyliczyć dochody. Nie da się, poza trywialnymi przypadkami.

    > No to już trzeba było rzeczywiście ten "fakt" pominąć. Za chwilę okaże
    > się, że to ja jestem winny ;)

    Ano jesteś. To nie ulega wątpliwości. Po to termin dla pracodawcy jest na
    luty, żeby były 2 miesiące na działania podatnika.

    > Sam fakt, że co roku nam wszystkim się tyłek
    > zawraca takimi papierkami jest już paranoją i przewalaniem pracy na
    > podatnika.

    Jakiej pracy? Logiczne, że nikt poza tobą nie jest w stanie tego zrobić. Jak
    pracujesz u 1 pracodawcy, to może pracodawca i taka opcja jest. Jak u kilku
    to nikt.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 20. Data: 2008-05-04 21:54:50
    Od: "zzz" <z...@o...pl>

    > No sorry, ale skąd urząd skarbowy ma wiedzieć z ilu źródeł masz
    > dochody i ile ich zarobiłeś?

    Ma te informacje tylko nie umie nimi zarządzać.