  • 1. Data: 2002-09-16 08:18:59
    Temat: firma kurierska
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Czy na zalozenie firmy kurierow rowerowych na obszarze miasta potrzebna
    jest koncesja czy cos w tym rodzaju?

    Dotarlem do Dz.U. 95.117.564, 95.119.575 ale nie jestem prawnikiem...
    prosze o rozwianie moich watpliwosci...

    mabi

  • 2. Data: 2002-09-17 08:14:10
    Temat: Re: firma kurierska
    Od: "luck" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest koncesja czy cos w tym rodzaju?
    >

    > Dotarlem do Dz.U. 95.117.564, 95.119.575 ale nie jestem prawnikiem...

    hej!
    z przytoczonej przez Ciebie ustawy o lacznoscia wynika ze na swiadczenie
    "uslug kurierskich" potrzeba, chociaz IMHO moze jednak nie potrzeba...
    (zreszta z tego co tam pisza, nie jest to specjalnie skomplikowane -
    skladasz wniosek, spelniasz warunki - masz pozwolenie)
    przez pewnien czas pracowalem jako kurier rowerowy i wydaje mi sie, ze mimo
    tych zapisow ustawowych wlasciciel firmy zadnych specjalnych zezwolen nie
    mial i wszystko bylo oparte o zwykla dzialanosc gospodarcza, chociaz tez
    prawdopodobne bylo to zwiazane z jakims obejsciem przepisow i oficjalnie nie
    byly to "uslugi kureierskie"... ale bylo to juz dosc dawno, to moglo sie to
    zmienic
    najlepiej zadzwon do kurierow rowerowych z innego miasta, to Ci na pewno
    powiedza co i jak...

    pozdrowienia!
    luck