  • 11. Data: 2008-01-15 20:46:47
    Temat: Re: firma bez siedziby
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > Jeśli ta firma to osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą,
    > to siedzibą tej firmy jest miejsce zamieszkania tej osoby.

    Taka "firma", a raczej taki przedsiębiorca, to w ogóle nie ma
    *siedziby*. Ma tylko adres miejsca zamieszkania, miejsca prowadzenia
    działalności, i adres miejsca przechowywania dokumentów. Każdy z tych
    adresów może być oczywiście inny. A tak na marginesie, siedziba to tylko
    miejscowość, podobnie zresztą jak miejsce zamieszkania.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2008-01-15 20:48:53
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ku obupólnemu zadowoleniu można rozważyć podanie miejsca zamieszkania
    > w pozycji "siedziba", jako właściwego substytutu owej pozycji :)

    Ja bym jeszcze dodał wpisywanie z uporem maniaka samej miejscowości, tam
    gdzie żądają miejsca zamieszkania tudzież siedziby.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 13. Data: 2008-01-15 22:13:12
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

> [...]
    > adresów może być oczywiście inny. A tak na marginesie, siedziba to tylko
    > miejscowość, podobnie zresztą jak miejsce zamieszkania.

    Polemizowałbym. Co prawda definicję miejsca zamieszkania z KC jest
    to, co wskazałeś. Ale już w art. 126kpc pismo procesowe (np. pozew)
    powinno zawierać miejsce zamieszkania stron (np. pozwanego). I konia z
    rzędem temu, kto wygra z sądem uznającym, że podanie adresu pozwanego
    jako "Warsazwa" bez ulicy nie jest brakiem formalnym uzasadniającym
    zwrot pozwu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-01-15 22:20:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2008, Piotr Kubiak wrote:

    > Taka "firma", a raczej taki przedsiębiorca, to w ogóle nie ma *siedziby*.

    Tak jest.
    Ja tylko zaprotestować chciałem, w sprawie formalnej, wbrew netykiecie,
    ale może mi będzie wybaczone:

    > Ma tylko adres miejsca zamieszkania,

    Adres określa miejsce! (z definicji jest określeniem miejsca).
    Czyli adres zamieszkania :) (i miejsce zamieszkania, określone
    adresem), ale nie "miejsce miejsca".
    Ja wiem, że ten pleonazm pęta się i po urzędowych wzorach dokumentow,
    ale właśnie z tego powodu protestuję, bo w nawyk wchodzi i zaraz
    sam tak zacznę pisać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-01-15 23:28:40
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ja tylko zaprotestować chciałem

    I słusznie...

    > Ja wiem, że ten pleonazm pęta się i po urzędowych wzorach dokumentow,

    ...bo to zawsze razi.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2008-02-17 09:47:50
    Od: alefajnie <d...@g...com>

    ok - uzgodniliśmy, że są 3 adresy (różne bądź nie)

    - adres zamieszkania
    - miejsce prowadzenia działalności,
    - adres przechowywania dokumentów.

    pierwszy - oczywisty

    ale co do drugiego wciąż mam wątpliwości, najchętniej bym tam wpisał
    Internet,
    bo jest to najtrafniejsze określenie.
    charakter DG jest taki: jedna osoba, która świadczy usługi dla różnych
    firm w różnych miejscach; firmy i miejsca często się zmieniają (nie
    tylko Polska), ale zawsze jest to "komputer podpięty do sieci".

    btw, idąc dalej ... niech tylko zostaną uprawomocnione elektroniczne
    dokumenty,
    zaraz powstaną banki do przechowywania takich informacji i w polu nr 3
    także będziemy mogli wpisywać: np "Bank of Data - www.bod.com"