  • 51. Data: 2012-06-12 15:55:59
    Temat: Re: facet wnosi pozem przeciw mojej siostrze a ojciec znika
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 6 Jun 2012 13:59:52 +0200, Henry(k) napisał(a):

    > Ale piszesz to z pozycji samca który boi się mieć konkurenta i woli mieć za
    > sobą presję społeczną przymuszającą do wierności czy po prostu jesteś
    > katolikiem?

    Konkurencje? ROTFL.
    Nie ma konkurencji jesli chodzi o zwiazki, wiazac sie z kims oferuje a
    zarazam *wymagam* monogamii. Koniec, kropka, kwestia bezdyskusyjna.
    Tego typu wzorce panuja w calym naszym kregu kulturowym, niewazne czy jestes
    katolikiem, protestantem czy ateista.

  • 52. Data: 2012-06-12 18:55:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mark napisa?(a):

    > Tego typu wzorce panuja w calym naszym kregu kulturowym, niewazne czy jestes
    > katolikiem, protestantem czy ateista.

    Biolodzy ewolucyjni opierajac sie na badaniach genetycznych twierdza cos
    innego o wzorcach panujacych w naszym kregu kulturowym ;)

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 53. Data: 2012-06-13 08:47:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.06.2012 15:55, Mark pisze:

    > Nie ma konkurencji jesli chodzi o zwiazki, wiazac sie z kims oferuje a
    > zarazam *wymagam* monogamii. Koniec, kropka, kwestia bezdyskusyjna.

    Ty wymagasz. Ktoś inny może mieć inną umowę.

    > Tego typu wzorce panuja w calym naszym kregu kulturowym, niewazne czy jestes
    > katolikiem, protestantem czy ateista.

    Bah! Humbug!

  • 54. Data: 2012-06-13 11:28:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 15:55:59 +0200, Mark napisał(a):

    > Nie ma konkurencji jesli chodzi o zwiazki, wiazac sie z kims oferuje a
    > zarazam *wymagam* monogamii. Koniec, kropka, kwestia bezdyskusyjna.

    Ale spisywałeś umowę czy wystarczała przysięga? ;-)
    W przypadku związku z kobietą w relacji typu "kochanka" to akurat wymaganie
    wierności jest dyskusyjne. Szczególnie jeśli ma męża.

    > Tego typu wzorce panuja w calym naszym kregu kulturowym, niewazne czy jestes
    > katolikiem, protestantem czy ateista.

    Też mieszkasz w Polsce? Nie pamiętam jakie były statystyki zdrad, ale
    raczej nie mieściły się one w kategorii "wyjątki". Nie sądzę też aby
    grzmienie z ambon w KK na niewierność i rozpustę było związane z tym że
    wierni byli wierni. Wzorce mają to do siebie że są same z siebie, a nie z
    przymusu i straszenia piekłem ;-)

    Henry

  • 55. Data: 2012-06-14 09:55:51
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2012 11:28:44 +0200, Henry(k) napisał(a):

    > Też mieszkasz w Polsce? Nie pamiętam jakie były statystyki zdrad, ale
    > raczej nie mieściły się one w kategorii "wyjątki".

    No i? To ze cos jest czestym zjawiskiem nie zmienia faktu ze mozna sie o tym
    wyrazac dosadnie bez "political corectness"

> [...]
    tym że
    > wierni byli wierni. Wzorce mają to do siebie że są same z siebie, a nie z

    W dupie mam to o cyzm strasza i grzmia z ambon, do kosciola nie chodze a
    wytuczne KK nigdy nie byly dla mnie czyms istotnym.

    Pytanie - czy gdyby Twoja zona/dziewczyna zdradzala Cie z innym, dalej
    wciskalbys tekst ze to "zdrowa konkurencja"? Smiem twierdzic ze mialbys
    jednak zupelnie inne nastawienie.

  • 56. Data: 2012-06-14 10:41:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2012 09:55, Mark pisze:

    > Pytanie - czy gdyby Twoja zona/dziewczyna zdradzala Cie z innym, dalej
    > wciskalbys tekst ze to "zdrowa konkurencja"? Smiem twierdzic ze mialbys
    > jednak zupelnie inne nastawienie.

    Chciałbym zwrócić uwagę na trzy rzeczy:

    1. "zdrada" występuje w przypadku postępowania odmiennego niż umówione -
    a zdarzają się związki "otwarte"

    2. jeśli faktycznie zdradza - zastanów się, dlaczego

    3. temat jest już mocno NTG więc sugerowałbym, żebyście poszli z tym
    gdzie indziej