  • 11. Data: 2008-01-22 15:14:11
    Temat: Re: eutanazja
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Pawcio pisze:

> [...]

    Obawiam się, że to będzie możliwe tylko wtedy, gdy będziesz
    umierającym lekarzem...

    --
    Azja

  • 12. Data: 2008-01-22 23:26:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli chora osoba nie jest w stanie sama sie zabic?
    > Wy tak powaznie? Zdajecie sobie sprawe, ze glowna przyczyna, ze osoba
    > chora mysli o samobojstwie jest tak naprawde samotnosc i poczucie ciezaru
    > i nieprzydatnosci?

    Przyczyn moze być kilka:

    1) Ból - nawet środki farmakologiczne mogą go nie dać rady zwalczyć.
    2) chęć uniknięcia konieczności opieki ze strony otoczenia (są tacy ludzie,
    którzy sobie tego nie życzą;
    3) Choroba psychiczna.

  • 13. Data: 2008-01-22 23:29:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    Pytanie raczej polityczne, niż prawne. Póki co mimo wszystko w Polsce na
    etykę bardzo duży wpływ ma nauka Kościoła Katolickiego, który eutanazji
    jest przeciwny. Sądzę zatem że w dającej się przewidzieć przyszłości nie
    zostanie ona zalegalizowana. Choć osobiście uważam, że powinno się dać
    wybór pacjentowi, choćby z tego powodu, że nie każdy jest katolikiem, a
    inne religie niekoniecznie muszą mieć tak krytyczny pogląd na te sprawy.
    Jest to w sumie sprawa sumienia.

  • 14. Data: 2008-01-23 00:20:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 styczeń 2008 00:29
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fn5uaq$l3e$1@atlantis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > wybór pacjentowi, choćby z tego powodu, że nie każdy jest katolikiem, a
    > inne religie niekoniecznie muszą mieć tak krytyczny pogląd na te sprawy.

    Katolicyzm to kwestia wtórna. Po prostu nie jest powiedziane, że taki
    osobnik na pewno tego chce. Przykładem są samobójcy, którzy odratowani,
    więcej już nie podejmują tej próby. Często człowiek działa pod wpływem
    chwili, doła, załamki...

    Co innego eutanazja ,,roślinek''. Ja np. chciałbym, żeby mnie uśmiercono w
    momencie, gdy nie byłoby ze mną kontaktu.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 15. Data: 2008-01-23 00:50:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Katolicyzm to kwestia wtórna.

    Moim zdaniem pierwotna, bo póki co kształtu postawy etyczne w Polsce.

    > Po prostu nie jest powiedziane, że taki osobnik na pewno tego chce.

    Tu wiele racji. Ale to już problem bardziej filozoficzny.

    > Przykładem są samobójcy, którzy odratowani,
    > więcej już nie podejmują tej próby. Często człowiek działa pod wpływem
    > chwili, zdoła, załamki...

    Też, ale spora część samobójców pilnie się stara, by czasem samobójstwa nie
    popełnić. Samo samobójstwo traktuje instrumentalnie jako narzędzie
    zwrócenia uwagi na swoją osobę.

    > Co innego eutanazja ,,roślinek''. Ja np. chciałbym, żeby mnie uśmiercono
    > momencie, gdy nie byłoby ze mną kontaktu.

    To też :-) A chciał byś leżeć w łóżku i czekać kilka tygodni, zanim Cię rak
    skutecznie wp... (zje) - w sytuacji, gdy wiadomo, że żadnej nadziei na
    wyleczenie nie ma a każdy kolejny dzień, to tylko udręka dla Ciebie i
    bliskich, którzy muszą na to patrzeć?

    moim zdaniem tu nie ma złotego środka i każde rozwiązanie będzie
    niewłaściwe. Jak z aborcją. Stąd uważam, że powinno się mimo wszystko
    pozostawić wybór zainteresowanemu. Oczywiście należy przedsięwziąć kroki
    zmierzające do tego, by był to wybór świadomy.

  • 16. Data: 2008-01-23 19:00:11
    Od: "JW" <j...@m...com>

    Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości > Wy Wezcie sobie
    glosna sprawe chlopaka, ktory walczyl o
    > mozliwosc zabicia sie. Nagle wszyscy sie nim zainteresowali. Chlopak
    > zaczal pisac ksiazke i ani mysli o samobojstwie.

    Sadzisz, ze zalowalby swojej decyzji gdyby go wtedy na zyczenie kropneli?
    Przemysl to pytanie gleboko, bo nie jest banalne jakby sie wydawalo na
    pierwszy rzut oka.