  • Data: 2002-09-09 08:34:57
    Temat: emeryt, zus i godziny nadliczbowe
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam 2 pytania, ktore skierowane do mnie, wprawily mnie przyznam w pewna
    konsternacje...
    Bardzo dziekuje za wypowiedzi.

    Emeryt (nabyta emerytura policyjna) pracuje w firmie ochroniarskiej.
    Jest tam zatrudniony na 1/2 etatu na podstawie umowy na czas nieokreslony
    (okolo 75
    godzin miesiecznie)
    Pracownik wypracowuje godziny jak za caly etat (okolo 150 godzin)
    1.Czy przysluguje mu wynagrodzenie za godziny nadliczbowe po przekroczeniu
    limitu dla 1/2 etatu. Do tej pory otrzymuje je dopiero gdy przekroczy limit
    godzin na caly etat.

    Druga kwestia jeszcze mniej klarowna (cytuje):

    Od wynagrodzenia pobierane sa skladki ZUS liczone za pelny etat (sic).
    Do emerytury natomiast liczone sa jak za pol etatu.

    2. O co tutaj chodzi?

    pozdrawiam serdecznie
    Mateusz Droba