  • 71. Data: 2021-04-25 23:52:03
    Temat: Re: e-recepty i PESEL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6085c528$0$520$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.04.2021 o 20:39, J.F. pisze:

    >Ale tu nie trzeba tygodnia. Przy receptach elektronicznych to musi
    >działać on-line. Inaczej i 5 minut blokuje wszystkie apteki na 5
    >minut.

    5 minut to poczekasz. Godzine - przyjdziesz drugi raz.
    Ale jak przez pare dni nie da sie kupic lekow, to niejeden umrze .

    >Wątpię, by system działał w ten sposób, że zaciąga dane wszystkich
    >recept na stacje robocze. Zakładam, że może być kilka serwerów
    >udostępniających te dane równoległe (mirror) i w razie awarii jednego
    >program odpytuje inny automatycznie.

    Ale nie wystarczy odczytac, ma jeszcze zapisac.
    I tu wiele serwerow to tylko klopot.

    Co prawda od biedy zapis mozna z opoznieniem zrobic.

    J.

  • 72. Data: 2021-04-26 00:04:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    J.F. w

    >Tympy ciulu: dostaniesz leki, które są potrzebne do ratowania życia,

    Rzeklbym, ze polowa jest potrzebna do ratowania zycia.

    Bo inaczej .. po co je brac ?

    >takie, które już wcześniej w tej aptece kupowałeś z powodu choroby
    >przewlekłej

    Jak cos tam chcialem, to sie mnie aptekarz nie pytal czy juz
    kupowalem, tylko mowil ze bez recepty nie da rady.

    No ale nie mowil tez, ze ma prawo wystawic recepte farmaceuty.

    >Poruszanie się bez odpowiedniego zaopatrzenia w leki (na tydzień)
    >jest
    >samobójstwem

    A jak twoja stala apteka bedzie miala akurat przerwe czy awarie,
    wymiane komputerow, albo sie przeprowadzisz?
    Albo choroba przewlekla bedzie swiezo zdiagnozowana ?

    >Więc znowu pierdolisz bez sensu, podobnie jak na samochodach i
    >podatkach.
    >Taaa, teraz napisz, że system się na miesiąc wyjebał...

    Poczekamy, zobaczymy.
    Pozostaje miec nadzieje, ze zaprojektowali tak, ze nie wykonczy go
    koparka, pozar, powodz czy trzesienie ziemi.

    No - tu jest jeszcze rozwiazanie awaryjne - po prostu pozwola
    sprzedawac bez recepty, bo nie wiadomo po co az taka wielka kontrola.

    J.

  • 73. Data: 2021-04-26 01:02:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.04.2021 o 23:22, J.F. pisze:

    >Może pamiętała imię. Natomiast może i wiele wiecej literek, ale
    >łatwiej
    >zapamiętać.

    O ile jest potrzeba pamietac.

    >>> kilkadziesiąt. Natomiast nie zgadzam się, że PESEL równie łatwo

    >O ile wiem, to przy papierowych skanował się tylko numer recepty (27
    >cyferek z kodem paskowym). PESEL trzeba było dopisać. Leki się
    >doskanowywały z kodów EAN. Lekarz się dopisywał z bazy NFZ, komu
    >wydano
    >receptę. Jak lekarz lekarzowi pożyczył blankiet (co nie było
    >zakazane),
    >to w bazie był lekarz, któremu wydano blankiet. .

    Tak czy inaczej - zawsze mnie w aptece szybko obslugiwano, bez
    przepisywania nazwiska czy peselu.
    Przynajmniej tak mi sie wydaje.
    Moze skanowali pesel.

    A blankiety ... mam wrazenie, ze od dluzszego czasu recepty sa
    drukowane w calosci, nie trzeba nic pozyczac.

    A teraz, jak juz wszystko on-line, to zupelnie nie widze potrzeby.

    >NFZ Imię i nazwisko dopisuje sobie z bazy ludzi ubezpieczonych.
    >Rekord z
    >apteki zawiera tylko PESEL. Stąd, jak były błędy, to na recepcie z
    >moium
    >pESEL w praktyce mógł być Jan KOWALSKI.

    No ale lepiej zeskanowac nr recepty, czy tam pesel, czy wyszukiwac
    pacjenta po nazwisku ?

    Czy odeslac pacjenta, bo mowi, ze nazywa sie Kowalski, a pesel z bazy
    klientow nie pasuje do tego z recepty :-)

    >>> PESEL. KAMSOFT sprawdza cyfrę kontrolną i błędnego PESEL nie

    >Czasem jakaś tam cyfra była przez lekarza pomylona. Powiedzmy 7. 11
    >jest
    >wyliczana. No więc ne wiedząc, która jest błędna losowali sobie
    >ostatnią. W końcu któraś przeszła. Przeważnie system nie wychwytywał
    >problemu.

    >Ale czasem tak zmontowany PESEL okazywało się, że nie ma takiej osoby
    >bazie osób ubezpieczonych. Bo nigdy nie było. Bo zmarła. Bo był błąd

    Moze sie zdarzyc.

    >logiczny (przykładowo 31 lutego w dacie urodzenia).

    To czasem tez wylapuja weryfikatory numeru pesel.

> [...]
    >problemy.
    >Docieranie przez farmaceutę do pacjenta (bo na papierowej było imię,
    >nazwisko i adres). Zawiadamianie Policji, ze ktoś się fałszywym
    >dokumentem posłużył i Policja ustalała, jaki PESEL powinien być. No i
    >tego typu szopki. Przeważnie był to czynnik ludzki i dlatego po
    >pewnym
    >czasie policjanci najpierw sprawdzali, czy po prostu ktoś się nie
    >pomylił. Czy to przepisując dane z recepty, czy to lekarz (albo
    >rejestratorka, o one czasem uzupełniały dane w receptach).

    Ja tam cos czuje, ze apteki po pierwszej takiej sprawie przestawaly
    dopasowywac literki.
    Pesel sie nie zgadza, pan wroci do lekarza po poprawna recepte.
    Ewentualnie - prosze podac pesel.
    Pamieta, odczyta z DO, albo won do lekarza.

    No i tak nie bardzo rozumiem, po co apteki podawaly ten pesel, skoro
    byl wpisany przez lekarza.

    >Piszę, co widzę w sprawach. Czemu farmaceuci takie dziwne rzeczy
    >robią
    >to nie wiem. Czasem pytałem i dostawałem bardzo dziwne odpowiedzi.
    >Wręcz
    >niewiarygodne. Raz jakaś farmaceutka mnie przekonywała, ze jak jest
    >kolejka, to na nie ma czasu wczytywać recept i ona wydaje leki, a
    >dopiero później sobie w wolnej chwili recepty wprowadza -
    >przykładowo.

    Brzmi rozsadnie, tylko ... od wielu lat to skanuja kody kreskowe.
    Zajmuje sekunde.
    Moze jeszcze starsze zdarzenia opisujesz, moze skaner jej sie zepsul,
    czy za drogi byl.

    A teraz chyba jeszcze wiecej informacji doszlo do rejestracji.

    J.

  • 74. Data: 2021-04-26 08:09:41
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Budzik pisze:

    > W dobie komputerów jedyny problem jaki moze sie pojawiać to problem
    > mentalny twórców systemu.

    Może to być problem mentalny i wprost przeniesienie z recepty papierowej
    która musiała zostać w aptece pierwszej więc i w kolejnej nikt nie mógł
    na nią kupować.

    Może to być tez problem po prostu z tajemnicą z rożnych powodów. Bo
    skoro ja bym zobaczył u mnie częściowa realizacje to tez dowiedziałbym
    się gdzie ktoś i kiedy leki kupował a może i jeszcze inne szczegóły
    transakcji.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 75. Data: 2021-04-26 09:28:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Budzik pisze:

    >Może to być problem mentalny i wprost przeniesienie z recepty
    >papierowej która musiała zostać w aptece pierwszej więc i w kolejnej
    >nikt nie mógł na nią kupować.

    Nie ma takiego problemu, bo rozne pozycje z jednej recepty mozna w
    roznych aptekach realizowac.

> [...]
    >skoro ja bym zobaczył u mnie częściowa realizacje to tez
    >dowiedziałbym się gdzie ktoś i kiedy leki kupował a może i jeszcze

    A niekoniecznie musza ci to pokazac.
    Mozna tylko pokazac ilosc pozostala do realizacji.

    Ale ... wlasnie w dobie komputerow, jak sie rekordy w bazie rozmnoza,
    to moze byc problem.
    Cos, co sie wyliczalo jednym malym SQL robi sie nagle długą procedura.

    J.

  • 76. Data: 2021-04-26 10:42:24
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie ma takiego problemu, bo rozne pozycje z jednej recepty mozna w
    > roznych aptekach realizowac.

    Teraz nie ma, ale należy sprostować że na jednej recepcie jest zawsze
    tylko jeden lek. Pod jednym kodem kryje się pakiet kilku recept.

    Więc dalej jednej recepty nie zrealizujesz w kilku aptekach, dawniej z
    powodu że oryginał papierowy został w pierwszej aptece a teraz z powodu
    takie ustawienia w systemie.

  • 80. Data: 2021-04-26 12:49:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cyklista c...@k...pl ...

    > Może to być problem mentalny i wprost przeniesienie z recepty
    > papierowej która musiała zostać w aptece pierwszej więc i w
    > kolejnej nikt nie mógł na nią kupować.

    A odpisy recept to co?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 81. Data: 2021-04-26 12:49:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dziwne o tyle, że w razie kontroli aptece się stan magazynowy nie
    > zgadza.

    Ty tak na serio?

    > Po za tym, przy refundacji, co będzie, jak apteka wyda Ci
    > lek, a Ty nie wrócisz i NFZ nie rozliczy recepty? Jeśli to jakaś
    > "zaprzyjaźniona" apteka, to może wyjątkowo takie historie przejdą,
    > ale wątpię by to miało jakąś masową skalę.

    :)
    Ach to przeswiadczenie ze wszystkie leki sa refundowane ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 79. Data: 2021-04-26 12:49:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > kupowali. Znowu pierwsze trzeba zweryfikować, co ma na recepcie
    > apteka, bo bywa, że zupełnie co innego, niż w systemie NFZ.

    Mam wrazenie ze znowu wracasz do czasów sprzed obecnego systemu kod-
    pesel...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 78. Data: 2021-04-26 12:49:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Moze i tak, ale czy nie lepiej porownac recepty zrealizowane i
    > wystawione ?

    Widze ze nie masz pojecia o czym mowa...
    Czy ja mowie ze recepty sa sfałszowane?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.