  • 51. Data: 2021-04-25 11:59:45
    Temat: Re: e-recepty i PESEL
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A bylo jakies jedno oprogramowanie dla aptek, czy kilka ?

    Oczywiscie ze kilka przy czym lider jest jeden: kamsoft.
    Jest jeszcze Malicki, ILC i pewnie coś jeszcze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 52. Data: 2021-04-25 13:44:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Oczywiscie ze kilka przy czym lider jest jeden: kamsoft.
    >Jest jeszcze Malicki, ILC i pewnie coś jeszcze.

    A NFZ wymagal rejestracji godziny sprzedazy ?

    J.

  • 53. Data: 2021-04-25 15:15:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2021 o 13:44, J.F. pisze:

    > A NFZ wymagal rejestracji godziny sprzedazy ?

    Czy wymagał, to tego nie wiem. Natomiast w bazie jest to zarejestrowane.
    Oprogramowanie wysyła dane na drukarkę fiskalną, więc to wszystko dzieje
    się w czasie rzeczywistym.

    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2021-04-25 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A NFZ wymagal rejestracji godziny sprzedazy ?

    Nie mam zielonego pojecia.
    Do NFZ raportuje sie w cyklach pol miesiecznych i nie wydaje sie aby
    godzina miała znaczenie. Ale z drugiej strony skoro obecnie to sa
    systemy elelktroniczne to zapewne nie byłoby problemu aby taka
    informacja znajdowała się w systemie.

    W szczegolnych przypadkach, kiedy bada sie kwestie oszustw na
    refundacji, mogłaby to byc jakas dodatkowa informacja, gdyby wyszło ze
    np zrealizowano 30 recept w ciagu godziny, jedna po drugiej na ten sam
    lek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 55. Data: 2021-04-25 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ok, prostuj.
    >
    > Chodzilo nam chyba jednak o to, ile tych recept by sie wyswietlilo
    > po podaniu samego kodu.

    To ci mowiłem od samego poczatku ze nic sie nie wyswietla.

    > Choc jakos watpie, zeby sie cokolwiek pokazalo ... i moze to by
    > nalezalo najpierw sprostowac.

    No przeciez od samego poczatku bylo to jasne.
    To ty brnałes w wersje ze sie pokazuje i ze mogłoby sie pokazywac bo
    nie ma tego duzo.
    Ja ci pisałem dlaczego nie moga sie pokazywać i ze nawet jakby sie
    pokazywały to byłoby tego za duzo zeby to przegladac.

    > A normalne jest, ze w aptece czegos nie ma i wykupuje reszte
    > recepty w innej.
    > No ale to calymi pozycjami.

    IMO skoro juz sie buduje taki system to powinna być mozliwośc
    wykupienia dokładnie tego co chcesz w dokładnie tej aptece co chcesz,
    chocby to było 12 opakowac tego samego leku w 12 roznych aptekach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 56. Data: 2021-04-25 16:30:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Czy wymagał, to tego nie wiem. Natomiast w bazie jest to
    >zarejestrowane.

    Skoro jest zarejestrowane, to raczej wymagal w specyfikacji
    interfejsu.
    Jakby napisali "data sprzedazy" to by dostali date sprzedazy.

    >Oprogramowanie wysyła dane na drukarkę fiskalną, więc to wszystko
    >dzieje
    >się w czasie rzeczywistym.

    Co nie znaczy, ze 10 lat temu NFZ wymagal natychmiastowego raportu,
    ani ze dokladnych danych z drukarki fiskalnej.
    Teraz jest system w pelni on-line ... strach pomyslec, co bedzie, jak
    siec padnie ...

    J.

  • 57. Data: 2021-04-25 16:57:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >To ci mowiłem od samego poczatku ze nic sie nie wyswietla.

    No ale czytales:
    "realizując dzisiaj swoją receptę, po podaniu kodu w pierwszej
    kolejności
    zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało, bo
    pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL""

    Zmyslil sobie ?

    Ja tak jeszcze nie mialem - zawsze pytali o pesel.

> [...]
    >Ja ci pisałem dlaczego nie moga sie pokazywać i ze nawet jakby sie
    >pokazywały to byłoby tego za duzo zeby to przegladac.

    A ja strzelilem, ze milion dziennie, co daje nam setke po podaniu
    kodu.
    Nie tak znow duzo.
    Szczegolnie, ze latwiej wpisac np 2 litery nazwiska, niz caly pesel.
    A jak jeszcze ludzie wykupuja 90% recept w pol godziny od wystawienia,
    to nawet nie setka.

    Ale to by bylo przy zalozeniu, ze wystarczy podac sam kod i zobaczy
    sie recepty.
    A w to watpie - nie w czasach ODO.

    >IMO skoro juz sie buduje taki system to powinna być mozliwośc
    >wykupienia dokładnie tego co chcesz w dokładnie tej aptece co chcesz,
    >chocby to było 12 opakowac tego samego leku w 12 roznych aptekach.

    No ale po co - chcesz chory latac po 12 aptekach?

    Potrzebna jest niewatpliwie realizacja czesciowa recepty, bo czesto
    "nie ma".
    Troche dziwne, ze nie mozna tak samo czesciowo zrealizowanych pozycji.
    Ale to wy piszecie, ze tak sie nie da, ja wyrazalem zdziwienie :-P

    Mieli jakis problem z rozliczaniem aptek przy podzielonych pozycjach ?

    J.

  • 58. Data: 2021-04-25 17:02:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >godzina miała znaczenie. Ale z drugiej strony skoro obecnie to sa
    >systemy elelktroniczne to zapewne nie byłoby problemu aby taka

    Dzisiaj jest system calkowicie online, to problemu nie ma, ale Robert
    opisuje sprawe sprzed 5-10 lat.

> [...]
    >ze
    >np zrealizowano 30 recept w ciagu godziny, jedna po drugiej na ten

    Moze i tak, ale czy nie lepiej porownac recepty zrealizowane i
    wystawione ?

    J.

  • 59. Data: 2021-04-25 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > bo pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL""
    >
    > Zmyslil sobie ?
    >
    > Ja tak jeszcze nie mialem - zawsze pytali o pesel.

    Podałem ci jedyne mozliwe wytłumaczenie takiej sytuacji - pani znala
    pacjenta i myslała ze ma moze zapisany pesel w bazie.
    Albo pacjent po prostu coś zle zrozumiał.

> [...]
    > wystawienia, to nawet nie setka.
    >
    > Ale to by bylo przy zalozeniu, ze wystarczy podac sam kod i

    RODO to jest jedno z przeciwskazań.
    Ale sa tez inne jak np uczciwośc w handlu, konkurencja.
    Mysle ze zaczełoby sie przegladanie recept, podkupywanie pacjentów etc.
    Nie takie rzeczy widziałem w handlu

    > No ale po co - chcesz chory latac po 12 aptekach?

    Ja? Nie mam pojecia.
    Gdybym miał jakas chorobe która wymagałaby regularnego brania leków to
    wziałbym recepte z zpaasem na 12 miesiecy i wykupiłbym całosc.
    Ale ludzie tego nie robią i wykupuja sukcesywnie - zapewne z powodów
    finansowych.
    Dodatkowo czasami leków po prostu brakuje i uda sie tu znaleźć kilka
    opakowań, tam kilka...

> [...]
    > zdziwienie :-P
    >
    > Mieli jakis problem z rozliczaniem aptek przy podzielonych

    W dobie komputerów jedyny problem jaki moze sie pojawiać to problem
    mentalny twórców systemu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 60. Data: 2021-04-25 19:51:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2021 o 16:57, J.F. pisze:
> [...]
    > zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało, bo
    > pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL""

    Program apteczny zapamiętuje dane z recept zrealizowanych w danej aptece
    i jak jesteś stałym klientem, to nie muszą o PESEL pytać. imię i
    nazwisko większość pacjentów pamięta, a z PESEL różnie bywa.

    --
    Robert Tomasik