  • 41. Data: 2021-04-23 11:59:49
    Temat: Re: e-recepty i PESEL
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > po prostu co miesiąc do lekarza, a ten im te same leki wypisywał,
    > więc niektórzy z nich mieli zapas i później jeździli do takiej
    > odległej o 15 km od gabinetu apteki, która "uchodziła za najtańszą
    > w okolicy". Tam zwłoka była w granicach tygodnia, a mimo to na
    > bazie kilkunastu tysięcy recept większość była tego samego dnia
    > realizowana.
    >
    > Co więcej większość recept była realizowana w aptece, która była w
    > tym samym (oraz kolejna jeden obok) budynku, co gabinet, więc mam
    > prawo sądzić, że realizowano to nie tyle tego samego dnia, czo

    Jak rozumiem, wspominasz sprawe sprzed paru lat?
    Ale od tego czasu system dośc mocno sie zmienił.
    Dla chorób przewlekłych jest mozliwośc wystawienia recepty z lekami na
    cały rok - pacjent moze sobie zrealizowac taka recepte od razu albo tez
    (co wielu ludzi robi bo nie stac ich na wydanie kasy na raz) mozesz
    kupować leki systematycznie przez cały rok.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 42. Data: 2021-04-23 22:35:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-21 o 23:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup

    > Owszem.

    > Dlaczego taki warunek?
    > Przeciez dokupic mozesz w dowolnej innej.

    Napisałam "warunek", bo miałam juz sytuację, gdy drugie opakowanie
    lekarstwa chciałam wykupic po m-cu w innej aptece. Akurat ta apteka mi
    się napatoczyła. Powiedziano mi, że przecież kupowałam to w innej aptece
    i po drugie opakowanie muszę już tam sie udać. Śmieszne, ale prawdziwe.

    > Co wtedy aptekarz widzi to nie wiem - czy tylko pozostale pozycje, czy
    > wszystkie i informacje ile jeszcze pozostalo do zakupu.

    Trzeba się podpytać jakiegoś aptekarza, tylko zawsze jakoś mało czasu,
    bo za drzwiami stoją ludzie w kolejce.

    --
    animka

  • 43. Data: 2021-04-23 22:36:17
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-22 o 07:51, cyklista pisze:

    > Jak masz pod danym kodem zapisane 5 leków to kazdy możesz wybrac w innej
    > aptece.
    > Jak masz zapisane 5 op jednego leku i wybrałeś jeden w aptece to
    > pozostałe 4 op. musisz wybrać w tej samej aptece.
    > Apteka widzi tylko to co nie zostało wydane ani napoczęte , oraz to co
    > sama realizowała.

    No i wszystko jasne :-)

    --
    animka

  • 44. Data: 2021-04-24 11:05:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.04.2021 o 09:22, J.F. pisze:

    > Troche dziwne, ze nie ma godziny wystawienia, skoro w ogole godziny
    > gdzies maja.

    Cóż. W danych nie ma.

    > Ale ja mam kilka innych aptek po drodze i nie zawsze korzystam z tej
    > "przychodnianej".
    > No a teraz to w trybie teleporady to nawet w przychodni mnie nie ma.

    JA akurat badałem lata 2010~2016. Tam w ogóle tych elektronicznych nie
    było.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-04-24 11:06:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.04.2021 o 11:59, Budzik pisze:

    > Jak rozumiem, wspominasz sprawe sprzed paru lat?
    > Ale od tego czasu system dośc mocno sie zmienił.

    Tak. To były dane za lata 2010~2016.

> [...]
    > (co wielu ludzi robi bo nie stac ich na wydanie kasy na raz) mozesz
    > kupować leki systematycznie przez cały rok.

    Może. Nie neguję.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2021-04-24 18:54:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Cóż. W danych nie ma.
    [...]
    >JA akurat badałem lata 2010~2016. Tam w ogóle tych elektronicznych
    >nie
    >było.

    aaa, to mnie z kolei dziwi, ze NFZ mialo takie dane.

    Choc moze nie - potrzebowal dane recept z aptek, aby dofinansowania
    rozliczyc, no i chyba mial dane z przychodni.
    Akurat chyba wprowadzono komputerowe recepty,
    ale ze chcialo im sie godzine sprzedazy rejestrowac, a godziny
    wystawienia nie ?

    J.

  • 47. Data: 2021-04-24 19:59:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.04.2021 o 18:54, J.F. pisze:

> [...]
    > Akurat chyba wprowadzono komputerowe recepty,
    > ale ze chcialo im sie godzine sprzedazy rejestrowac, a godziny

    Tak jest w bazie. Godziny realizacji są z terminali, bo oprogramowanie
    to automatycznie zaczytuje. I dane recept są z aptek. Na recepcie nie ma
    godziny.

    Z przychodni są rozliczane wizyty, ale tam na koniec dnia idzie raport.

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2021-04-25 10:47:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Tak jest w bazie. Godziny realizacji są z terminali, bo
    >oprogramowanie
    >to automatycznie zaczytuje.

    A bylo jakies jedno oprogramowanie dla aptek, czy kilka ?

    >I dane recept są z aptek. Na recepcie nie ma godziny.
    >Z przychodni są rozliczane wizyty, ale tam na koniec dnia idzie
    >raport.

    I nie sprawdzali sobie, czy lekarz/przychodnia recepty naprawde
    wystawila ?

    J.

  • 49. Data: 2021-04-25 10:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale na podstawie tej dyskusji, z mojego punktu widzenia ... niemal
    > bez znaczenia.

    Jezeli cos jest bez znaczenia a mimo to o tym piszesz, w dodatku
    piepszac głupoty to nie dziw sie ze trzeba tego głupoty prostować i ze
    ja to robię.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 50. Data: 2021-04-25 11:47:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Jezeli cos jest bez znaczenia a mimo to o tym piszesz, w dodatku
    >piepszac głupoty to nie dziw sie ze trzeba tego głupoty prostować i
    >ze
    >ja to robię.

    Ok, prostuj.

    Chodzilo nam chyba jednak o to, ile tych recept by sie wyswietlilo po
    podaniu samego kodu.
    Choc jakos watpie, zeby sie cokolwiek pokazalo ... i moze to by
    nalezalo najpierw sprostowac.

    A normalne jest, ze w aptece czegos nie ma i wykupuje reszte recepty w
    innej.
    No ale to calymi pozycjami.

    I mialem akurat przypadek, gdy zabraklo czesci, ale to dokupilem w tej
    samej aptece.
    Swoja droga - nie ostrzegli mnie wtedy, ze musze dokupic wlasnie w tej
    jednej.

    J.