    From: "p." <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dziwna prośba komornika
    Date: Thu, 7 Jun 2007 15:22:05 +0200

    Witam
    Jestem wierzycielem, sprawa jest już od jakiegoś czasu u komornika.
    Ostatnio przyszło pismo z kancelarii, że mam wpłacić "zaliczkę na poczet
    ustaleń" w US, ZUS itp:..
    W sumie kilkadziesiąt złotych.
    Pierwszy raz się spotykam z takim wezwaniem ze strony komornika.
    Dodatkowo komornik w tym samym pismie pisze, ze "XXX to w tutejszej
    kancelarii
    dłużnik wielokrotny (kilkanaście spraw czynnych). W trakcie prowadzonych
    postepowań nie ustalono
    składników majątkowych, z których możnaby prowadzić skuteczną egzekucję"

    SZczerze mówiąc trochę mnie to zdenerwowało, bo to wygląda tak
    jakby komornik wiedząc że nic nie sciągnie chciał przynajmniej wyciągnąć
    cokolwiek "za fatygę". Przecież jeżeli jest kilkanaście czynnych spraw to te
    ustalenia napewno zostały już poczynione.

    Czy komornik ma prawo do takiego postępowania?
    Jeżeli tak, to czy w ogole wpłacanie ma sens wobec braku składników
    majatkowych ?

    Przy okazji jeszcze chciałbym zapytać czy takie zachowanie dłuznika nie
    nadaje
    się do prokuratury i czy w jakiś sposób można od komornika zdobyć dane
    innych wierzycieli.
    Mamy tutaj do czynienia z wielokrotnymi wyłudzeniami.
    Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, iż dłużnik to tak naprawdę "słup" na
    którego zarejestrowana jest firma
    której używa prawdziwy sprawca.
    Moge prosić o rade jak się za to zabrać ? Już widzę że przez komornika
    niewiele się zdziała
    w tym przypadku.
    pozdrawiam
    p.

    p.s. może jakiś sprytny sposób na sprawdzenie składników majątku ?