  • 1. Data: 2005-04-23 17:44:34
    Temat: dzialalnosc gospodarcza - co i jak na starcie i pozniej?
    Od: Karol 'Carlos' Cieśla <k...@u...poczta.onet.pl>

    Witam!
    Wiem, ze temat mogl sie przewijac. Jesli tak, prosilbym o jakies
    sensowne linki - np do FAQ grupy, jesli takowe istnieje.
    Mam pare - mysle, ze podstawowych - pytan a propos dzialalnosci
    gospodarczej.
    Jakie sa wymagania na starcie i koszta? Co dalej?
    Nie chodzi mi nawet o takie szczegoly jak urzedy do ktorych trzeba
    biegac, ale podstawowe informacje. Wiem, ze musi byc rachunek firmowy w
    jakims banku. Wiem, ze trzeba placic ZUS. Jak to dokladnie wyglada?
    Procent jakis, czy stala oplata? Jakie dokumenty musze gromadzic i co
    jaki czas sie z nich "rozliczac"?
    Firma ma sie zajmowac szeroko pojetymi uslugami komputerowymi: sieci
    komputerowe, moze byc sprzedaz i skladanie sprzetu, projektowanie stron
    WWW, naprawa systemow komputerowych, odwirusowywanie, oraz szkolenia z
    zakresu windowsow, wordow, exceli, internetu itd. Dodam ze zarowno ja
    jak i wspolnik jeszcze studiujemy - czy to cos zmienia?
    Jak wyglada sprawa z pobieraniem i wydawaniem pieniedzy. Wystarczaja
    zwykle KP/KW, czy tez trzeba faktury wystawiac, lub moze kase fiskalna
    kupic? To tyle na poczatek :)
    Z gory dzieki za pomoc.

    --
    Pozdrawienia, Karol 'Carlos' Cieśla
    "Tak, przyjade i nasram wam do tego tramwaju i pozniej na wskocze na to

  • 2. Data: 2005-04-23 19:30:51
    Od: "RS" <s...@g...pl>

    Z tego co piszesz wnioskuję, że jesteś zieloniutki w tym temacie - jedna
    rada zanim za coś się weźmiesz to poważnie to przemyśl bo na błędach,
    zaniechaniach powiedzmy prawno-podatkowych można się poślizgnąć bardzo, ale
    to bardzo finansowo. Niemniej życzę powodzenia.

    Zdaje się że poszło to na kilka grup regionalnych - może to cię
    zainteresuje:

    cytat:
    "Badania opublikowane w "Pracodawcy Roku" w 2003 roku wykazały, iż niemal
    75%
    respondentów zadeklarowało chęć założenia własnej firmy zaraz po studiach
    lub po przepracowaniu 2-5 lat u dużego pracodawcy w celu zdobycia
    doświadczenia. Młodym ludziom nie brak chęci i pomysłów. Nie posiadają
    jednak pełnej wiedzy dotyczącej szeroko rozumianego otoczenia
    przedsiębiorstwa. Potrzebują wymiany doświadczeń, analizy "życiowych"
    przykładów, wsparcia doświadczonych "mistrzów", wskazówek z ich strony. Nie
    możemy, a nawet nie wolno nam, pozostawić ich bez opieki.

    Dlatego też Festiwal Przedsiębiorczości BOSS został stworzony z myślą o
    tych, którzy:

    a.. chcą założyć własną firmę i nie wiedzą do kogo zwrócić się o pomoc
    zarówno finansową, jak i doradczą
    b.. potrzebują poszerzyć wiedzę teoretyczną o wiedzę praktyczną z zakresu
    przedsiębiorczości
    c.. chcą dowiedzieć się o najczęściej występujących zagrożeniach na rynku
    oraz metodach ich unikania
    d.. szukają możliwości bezpośredniej komunikacji z firmami i instytucjami
    wspierającymi rozwój przedsiębiorczości w Polsce.
    e.. chcą nawiązać dialog z doświadczonymi, znanymi i cenionymi polskimi
    przedsiębiorcami
    Festiwal przedsiębiorczości BOSS odbędzie się w dniach 25 - 28 kwietnia
    2005.
    Plan konferencji znajduje się w naszym biuletynie .
    Rejestracja online na www.boss.org.pl"

    -------------------------------
    RS

  • 3. Data: 2005-04-23 20:03:27
    Od: Karol 'Carlos' Cieśla <k...@u...poczta.onet.pl>

    RS napisał(a):
    > Z tego co piszesz wnioskuję, że jesteś zieloniutki w tym temacie

    Wlasciwie tak. Tzn mialem na studiach np rachunkowosc i umiem robic
    bilans, zapisywac konta itd - ale tak naprawde nie wiem czy to konieczne
    itd. Ale z tym generalnie bym sobie poradzil. Mialem tez jeden przedmiot
    o charakterze prawnym, z pania ktora pracuje jako radca w kancelarii.
    Mielismy czasem wrazenie, ze ona wie niewiele wiecej od nas :)

> [...]
    > zaniechaniach powiedzmy prawno-podatkowych można się poślizgnąć bardzo, ale
    > to bardzo finansowo. Niemniej życzę powodzenia.

    Firma to nie jest moje widzi-mi-sie. Rozmawialem z ludzmi i mam kilku
    potencjalnych kontrahentow, ale wiekszosc z nich potrzebuje papier na
    uslugi, ktore wykonam - wiec wlasna dzialalnosc gospodarcza to chyba
    wtedy najrozsadniejsze rozwiazanie. A wiem, ze z podatkami itp zartow
    nie ma, wiec zaczalem od pytania na grupie.

    > Dlatego też Festiwal Przedsiębiorczości BOSS został stworzony z myślą o
    > tych, którzy:

    [...]

    > Rejestracja online na www.boss.org.pl"

    Wszystko super, tylko:
    1) strona nie dziala
    2) ustalilem, ze to sie chyba na Slasku dzieje - ja jestem z
    Wielkopolski, wiec nie jestem w stanie na festiwal sie wybrac :(

  • 4. Data: 2005-04-23 20:05:48
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Karol 'Carlos' Cieśla" <k...@u...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d4e1vc$1i1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    >szkolenia z zakresu windowsow, wordow, exceli, internetu itd.

    Prowadzenie dzialaności gospodarczej polega na tym, że trzeba pracowac bo
    nikt za ciebie nic nie zrobi. Lepiej sie do tego przyzwyczajac od początku i
    na przykład samemu sobie znaleźć w internecie potrzebne informacje.

    vertret

  • 5. Data: 2005-04-23 20:28:44
    Od: Karol 'Carlos' Cieśla <k...@u...poczta.onet.pl>

    vertret(at)op.pl napisał(a):
    > Prowadzenie dzialaności gospodarczej polega na tym, że trzeba pracowac bo
    > nikt za ciebie nic nie zrobi. Lepiej sie do tego przyzwyczajac od początku i
    > na przykład samemu sobie znaleźć w internecie potrzebne informacje.

    A grupa dyskusyjna pl.soc.prawo to nie internet?
    Ehh, FAQa jakiegos macie czy nie?

  • 6. Data: 2005-04-23 20:54:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karol 'Carlos' Cieśla" <k...@u...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d4ebj4$mh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A grupa dyskusyjna pl.soc.prawo to nie internet?
    > Ehh, FAQa jakiegos macie czy nie?

    mamy arcvhiwum na googlach np

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 7. Data: 2005-04-24 12:08:34
    Od: Karol 'Carlos' Cieśla <k...@u...poczta.onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > mamy arcvhiwum na googlach np

    No dobra, troche poprzegladalem. Nasuwa mi sie konkretne pytanie, a
    wlasciwie kilka pytan, ale zwiazanych z jednym zagadnieniem.
    Chodzi mi mianowicie o ZUS.
    Zalozmy, ze firma ma dwoch wspolwlascicieli i zadnych dodatkowych
    pracownikow. Obaj wspolwlasciciele studiuja. Czyli miesiecznie firma
    placi ca 1400 zl skladek ubezpieczeniowych (po 700 na lebka).
    W sytuacji, gdybym np ja znalazl w jakiejs firmie zatrudnienie na pol
    etatu, to moj pracodawca placi czesc moich skladek i firma wowczas placi
    200 za mnie i 700 za wspolnika? Dobrze rozumiem?