    From: Pawel K <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dwie reklamacje obuwia a szykuje sie trzecia
    Date: Sun, 25 Mar 2007 12:20:20 +0200

    witam

    12 grudnia zakupilem buty, ktore mialy mi sluzyc jako buty do chodzenia
    glownie w czasie dni deszczowych (co rowniez sugerowal mi sprzedawca).
    buty kosztowaly mnie 198zl wiec wydaje mi sie ze za takie pieniadze moge
    oczekiwac aby zywotnosc butow wynosila co najmniej z rok.
    problem tkwi w tym ze buty przemakaja od podeszwy co okazalo sie jakies
    3-4 tygodnie od momentu zakupu kiedy to dosc duzo chodzilem w nich w
    czasie deszczowych dni. buty pod pieta nie sa zalane calosciowo guma ale
    maja taka jak gdyby kratke, ktora sie czesciwo uszkodzila/polamala i
    pieta sie zapadla - na co miala wplyw rowniez i woda ktora tam sie dostala.
    buty zanioslem i reklamacja zostala przyjeta. buty zostaly naprawione w
    sposob nastepujacy: kratke wypelniono kawalkami jakiejs gumy, oraz
    wlozyli nowa wkladke pod stope. nie bylem z tego specjalnie zadowolony
    ale bylo minelo. kilka dni pochodzilem w "naprawionych" butach i problem
    pojawil sie ponownie, tylko ze tym razem rowniez drugi but zaczal
    przemakac w ten sam sposob.
    zanioslem buty ponownie i ponownie zostaly one "naprawione" tyle ze
    teraz i do drugiego buta napchali kawalkow gumy wypelniajacej
    przestrzenie pomiedzy kratka. buty odebralem ale jestem przekonany ze
    jak kilka dni pochodze w nich na deszczu to problem powroci.
    czytalem co nieco na temat reklamacji butow i wyczytalem miedzy innymi, ze:
    - buty moga byc naprawione w nieskonczonosc przez producenta
    - mam 6 miesiecy od daty zakupu na reklamowanie butow jako produktu
    niezgodnego z umowa w momencie sprzedazy
    - zwrotu pieniedzy raczej nei mam co sie spodziewac, w najlepszym
    wypadku wymiany butow.

    moje pytanie jest nastepujace:
    - aktualnie moje buty nie sa zgodne z tym jakie byly w momencie
    kupowania (wypelnienie kawalkami gumy przestrzeni miedzy kratkami pod
    pieta w obydwu butach) a co najgorsze zapewne okaze sie ze beda dalej
    przemakac. czy idac nastepnym razem je reklamowac moge sie powolac na
    niezgodnosc towaru z umowa i zadac wymiany na nowa pare oraz zaznaczajac
    ze nie jestem zainteresowany dalszymi naprawami bo nie przynosza one skutku?

    dodam ze jest to moja pierwsza w zyciu reklamacja butow i nigdy
    wczesniej nei mialem takiego problemu. teraz jestem naprawde wkurzony
    poniewaz od momentu zakupu minelo 3,5 miesiaca, z czego cztery tygodnie
    buty byly w naprawie, a dodam ze nie sa to moje jedyne buty a jedne z 4
    par, ktore nosze na zmiane, wiec cos musialo z nimi byc nie tak skoro
    tak szybko okazaly sie wadliwe.
    - czy reklamowanie niezgodnosi towaru z umowa wyglada inaczej niz
    reklamowanie na podstawie gwarancji?

    bede wdzieczny za wszelkie sugestie

    pozdrawiam
    pawel