  • Data: 2009-04-09 09:54:29
    Temat: dwa wpisy w księdze wieczystej
    Od: "wroo" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    zmieniałem bank w którym brałem kredyt hipoteczny. (z PKO do POLBANKU)

    Teoretycznie, bank obniża marżę, w momencie kiedy pojawia się w księdze
    wieczystej mieszkania który będzie zabezpieczeniem kredytu.

    Pech chciał, że wcześniej Polbank został wpisany niż PKO wypisany, co
    doprowadziło do paradoksalnej sytuacji gdzie mam dwa wpisy w księdze wieczystej.

    Złożyłem księgę w Polbanku a ten obniżył obniżenia marży ponieważ w Księdze są
    jeszcze wpisane dwa banki a "on jest tam wpisany jako drugi" (oba banki mają w
    księdze ten sam punkt 4.1 )

    Kwota kredytu nawet sumarycznie w obu bankach daje 180 tyś (80 PKO i 100
    POLBANK - kredyt był brany na remont) . Operat szacunkowy Polbanku wycenił
    mieszkanie na 430 tyś czyli na kwotę ponad 2 razy większą.

    Czy Polbank w takiej sytuacji ma prawo odmówić obniżenia marży?

    pzdr
    Adam Wróblewski