  • 31. Data: 2009-03-11 09:23:10
    Temat: Re: durne deklaracje w umowie OC poj mech.
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gp6o3h$bmc$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Skąd wiesz, że niższe? Bo mniej jeździ? Ale jak parkujesz to cały czas
    > jest otwarty, więc ryzyko kradzieży, zniszczenia w środku jest o wile
    > większe.

    OC!!
    AutoCasco mnie nie interesuje.

    --
    Paweł

  • 32. Data: 2009-03-11 09:37:30
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > Proszę bardzo, żadna tajemnica - UNIQA (dawniej Polonia).
    > Tylko muszę zastrzec, że nie wiem czy tak traktują każdego, w tym nowych.

    Wiele zależy od różnych czynników. Także od marki samochodu.
    Niedawno porównywałem ceny dla mojego grata.
    Do tej pory byłem ubezpieczony w Allianz Direct i chyba tam pozostanę - OC
    około 800,00 PLN. Przy takich samych założeniach (pojazd, zniżki) UNIQUA
    wyliczyła mi 1972,00 :-)
    Ale i tak rekordzistami są PZU i Warta. Grubo ponad 2000,00. Trudno się
    zorientować od czego w zasadzie zależy wysokość składki. Pewnie od
    widzimisię jakiegoś, pożal się Boże, analityka.

    --
    Paweł

  • 33. Data: 2009-03-11 10:27:17
    Od: " " <2...@g...pl>

    przypadek <p...@g...pl> napisał(a):

    > ws:b6942d1d-2012-437c-92c7-087ca3212ed0@g38g2000yqd.
    googlegroups.com...
    > =B1 wi=EAksz=B1
    > kierowca

    > =B3 w
    >
    > zamiary nie s=B1 okoliczno=B6ciami. S=B1 pewnymi opiniami o stanie
    > przysz=B3ym, a opinia zmienn=B1 jest.

    ja nie widze nic zlego w tym ze sie wypytuja, dzieki temu czesc ludzi ma
    taniej tu a inni maja taniej w innym TU, tym bardziej ze pytaja sie o rzeczy
    zwiazane stricte z autami i ryzykiem spowodowania wypadku. dzieki temu ceny w
    towarzystwach roznia sie od siebie - nie sa takie same wszedzie.

  • 34. Data: 2009-03-11 10:42:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    t.pl
    użytkownik *Maciej Bebenek (news.onet.pl)* napisał(a):

    > Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby
    > zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.

    Ale co tu tłumaczyć. Składka podstawowa OC zależy od pojemności i szlus.
    Inną sprawą są zwyżki i zniżki. BTW, czy w jakimś TU pojemność silnika nie
    ma wpływu na tę składkę? Mowa o autach osobowych.

    --
    Big Jack
    //////

  • 35. Data: 2009-03-11 11:01:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:
    t.pl

    > Ale co tu tłumaczyć. Składka podstawowa OC zależy od pojemności i szlus.

    Bo?

    > Inną sprawą są zwyżki i zniżki. BTW, czy w jakimś TU pojemność silnika nie
    > ma wpływu na tę składkę?

    Oczywiście.
    Są towarzystwa które oceniają ryzyko, a nie pojemność.

  • 36. Data: 2009-03-11 12:16:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Big Jack wrote:
> [...]
    > Inną sprawą są zwyżki i zniżki. BTW, czy w jakimś TU pojemność silnika
    > nie ma wpływu na tę składkę? Mowa o autach osobowych.

    I tym sposobem składka OC zmieniła się na podatek. Co gorsze, 80 % pań z
    Gdańska nie widzi różnicy, więc po co zmieniać?

    M.

  • 37. Data: 2009-03-11 12:31:01
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 11 Mar, 11:27, " " <2...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zwiazane stricte z autami i ryzykiem spowodowania wypadku. dzieki temu ceny w
    > towarzystwach roznia sie od siebie - nie sa takie same wszedzie.

    grupa nazywa się pl.soc.prawo, a pytanie było jaki sens i konsekwencje
    prawne może mieć deklaracja "będzie jeździć moja dziewczyna. Albo i
    nie będzie, bo nie będzie miała ochoty". W logice klasycznej zdania o
    przyszłości nie mają wartości logicznej, więc też nie można później
    nikomu zarzucić kłamstwa.

    Ja oczywiście zdaję sobie sprawę, jak to w Link4 pewnie wygląda - za
    duży wpływ na wygląd formularza mają statystycy-ubezpieczeniowcy, a
    marginalizowani są prawnicy, przez co tego typu bzdury powstają.

  • 38. Data: 2009-03-11 15:40:14
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 10 Mar, 20:10, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > A czytałeś o jakimś ubezpieczycielu który działa inaczej? ;-)

    Z praktyki - szkoda AC w PZU. Kwota ponad 20k pln i nie bylo zadnego
    problemu. Jeden telefon, jedna wizyta w centrum likwidacji szkod,
    reszte zalatwialo ASO.

    Az sam jestem zaszokowany brakiem problemow. Naprawa na czesciach
    oryginalnych (moze dlatego ze zamiennikow do tego auta nie ma).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 39. Data: 2009-03-11 17:00:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    >Z praktyki - szkoda AC w PZU. Kwota ponad 20k pln i nie bylo zadnego
    >problemu. Jeden telefon, jedna wizyta w centrum likwidacji szkod,

    Ani to reguła w PZU, ani żaden dowód że gdzie indziej się nie zdarza.
    Ja za głupie odszkodowanie za obtarte felgi latałem z nimi chyba przez
    półtora roku.

  • 40. Data: 2009-03-11 21:39:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp80sl$jti$1@atlantis.news.neostrada.pl Paweł
    <b...@m...com> pisze:

> [...]
    > Do tej pory byłem ubezpieczony w Allianz Direct i chyba tam pozostanę -
    > OC około 800,00 PLN. Przy takich samych założeniach (pojazd, zniżki)
    Jakieś straszliwe kwoty rzucasz :-O
    Gdybym miał tyle płacić za ubezpieczenie OC to bym się powiesił. :)

    No przecież sam napisałeś - od różnych czynników :)))

    > Pewnie od widzimisię jakiegoś, pożal się Boże, analityka.
    W tym wszystkim sporo jest nielogiczności. Uzależnienie kwoty składki od
    pojemności silnika na przykład.
    Ale dla nas najważniejsze jest jedno - cena. Nawet jeśli TU upadnie (jak np.
    Gryf) to i tak zobowiązanie przejmie UFG.

    --
    Jotte