  • 1. Data: 2003-08-04 08:51:51
    Temat: dokument + podpis
    Od: "jacol" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    interesuje mnie czy dokument w ktorego tresci wystepuje moje nazwisko z
    bledem, ale podpisany przeze mnie, jest wazny?
    dzieki & pozdrawiam
    jacol

  • 2. Data: 2003-08-04 13:26:04
    Temat: Re: dokument + podpis
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "jacol" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interesuje mnie czy dokument w ktorego tresci wystepuje moje nazwisko z
    > bledem, ale podpisany przeze mnie, jest wazny?

    tak.
    art. 78 kc
    do zachowania formy pisemnej czynności prawnej wystarczy złożenie
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Do
    zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów, z których każdy obejmuje treść
    oświadczenia woli jednej ze stron i jest przez nią podpisany
    ponadto przy wadach oświadczenia woli powoływać się można tylko na błąd
    istotny - patrz art. 84 kc.

    Twoje oświadczenie jest ważne i skutczne, a błąd w pisowni to po prostu
    omyłka pisarska nieistotna z punktu widzenia skuteczności danej czynności
    prawnej
    Pozdrawiam
    Jona