  • 1. Data: 2002-11-10 20:16:19
    Temat: dodatek do umowy o dzieło
    Od: b...@o...pl

    Witam.

    Bardzo proszę o wyjaśnienie mi kilku sformułowań w umowie dołączonej do umowy o
    dzieło (program komputerowy)

    - co ma znaczyć 'odpowiedzialność za _wady_prawne_programu_' - skoro program
    jest tylko prostą bazą danych i z prawem nie ma nic wspólnego (ale zawiera dane
    osobowe)

    - sprzedający jest zobowiązany do poprawienia ewentualnych usterek w programie
    w jakimś określonym czasie od daty wykrycia ustetki - co jeśli sprzedający
    akurat jest na Hawajach i wraca za dwa tygodnie? (a co jeśli dodatkowo nie ma z
    nim kontaktu?)

    - Jakich atrakcji można się spodziewać po niedotrzymaniu umowy?

    - Umowa o dzieło 'działa' przez 2 lata - co jeśli w umowie dodatkowej jest
    zaznaczona 'gwarancja' na więcej niż 2 lata?

    z góry bardzo dziękuję
    BUT

  • 2. Data: 2002-11-10 21:20:54
    Temat: Re: dodatek do umowy o dzieło
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    program
    > jest tylko prostą bazą danych i z prawem nie ma nic wspólnego (ale zawiera

    Ale kupujący może na przykład obawiać się, iż użyłeś kodu, który do Ciebie
    nie należał lub oprogramowania do którego nie masz prawa. Znam przypadek,
    gdzie firma 'kupiła' właśnie bazę danych napisaną w Accessie, gdzie
    'producent' nie miał licencji na Accessa ani tym bardziej run-time'a..
    Kontrola skasowała oczywiście firmę...

> [...]
    > akurat jest na Hawajach i wraca za dwa tygodnie? (a co jeśli dodatkowo nie

    To problem sprzedającego.

    > - Jakich atrakcji można się spodziewać po niedotrzymaniu umowy?

    Obciążenia wszelkimi stratami jakie poniosła firma w związku z jej
    niedotrzymaniem. A one oczywiście znacznie mogą przekroczyć kwotę, którą
    otrzymujesz... Na przykad w związku z niedziałaniem Twojej bazy danych nie
    zawarli kontraktu na 10 mln złotych, na którym zarobili by na czysto okrągły
    milion... To oczywiście sytuacja hipotetyczna i niełatwa do udowodnienia,
    ale pokazuje skalę problemu..

    > - Umowa o dzieło 'działa' przez 2 lata - co jeśli w umowie dodatkowej jest
    > zaznaczona 'gwarancja' na więcej niż 2 lata?

    Znaczy, że działa na czas do jakiego się zobowiązujesz...

    Umowa nie jest sformułowana najkorzystniej, ale jeśli jesteś pewien swojego
    programu a z drugiej strony jeśli nie podpiszesz to nie zarobisz to możesz
    ryzykować...

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2002-11-11 13:19:40
    Od: "B.RItterman" <b...@w...pl>

> [...]
    program
    > jest tylko prostą bazą danych i z prawem nie ma nic wspólnego (ale zawiera
    :))))
    Stary trafiles do mojej ksiegi cytatów :)))))))
    Naprawde :))))) dzieki bo mnie rozbawiles :)

    A na seri tochodzi o to ze odpowiadasz, jezeli okaze sie ,ze skopiowals
    czesc kodu z innego programu. Ale tak naprawde to i tak odpowidasz nawet
    jezeli nei ma tego postanowienai w umowie. A jezli robisz tylko baze danych
    to baza danych nei ejst programem. Co inengo program obslugujacy baze - to
    sa dwa pojecia i dwie regulacje.

> [...]
    > akurat jest na Hawajach i wraca za dwa tygodnie? (a co jeśli dodatkowo nie
    To masz problem

    > - Jakich atrakcji można się spodziewać po niedotrzymaniu umowy?
    hohoho

    > - Umowa o dzieło 'działa' przez 2 lata - co jeśli w umowie dodatkowej jest
    > zaznaczona 'gwarancja' na więcej niż 2 lata?
    Moze być
    papier przyjmie wszysto, mozesz nawet udzilic gwarancji na 10 lat.
    Ritt