    From: "biuro" <w...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dluznik i sposob na niego ... chyba :)
    Date: Thu, 25 Sep 2003 10:21:46 +0200

    Witam
    Mam problem z jednym klientem, mianowicie zalega mi za kilka niezaplaconych
    FV (kilkanascie tys), przeterminowaneych o ponad 100 dni, dluznik to Sp z
    oo, wsylalem wezwania, dzwonilem, itd itp i nic. Mam zaprzyjazniona firme
    ktora moze wziasc od dluznika towar na termin platnosci, firma jest Sj, ja
    jestem osoba fizyczna. Teraz chcemy zrobic taki manewr, zaprzyjazniona firma
    (Sj) bierze od dluznika towar na kreche (wartosc towaru zblizona do
    wysokosci dlugu) i sprzedaje go mojej firmie, a ja im place za towar
    sprzedajac dlug wobec tamtego wierzyciela. Oni natomiast zaplate za towar
    dluznikowi kompensuja kupionym odemnie dlugiem. Pytanie z mojej strony, jak
    to wyglada od strony formalnej i prawnej, czy da sie wogole taki manewr
    przeprowadzic, bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi i uwagi.

    Dziekuje

    Pozdrawiam
    Krzysiek