  • 11. Data: 2005-05-21 13:34:17
    Temat: Re: detektyw Krzysztof R.
    Od: "Krzys" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:87br75jzpt.fsf@hector.domek...
    > ale jesli nie, to na jakiej podstawie rutkowski i jego ludzie
    >
    > Czytałem gdzieś, że w państwie prawa to organy państwowe mają monopol
    > na przemoc. Oznacza to ni mniej ni więcej, że po pysku można dostać
    > wyłącznie od policjanta albo innego urzędnika państwowego

    Pan R. już niejednokrotnie łamał prawo, ale jakoś uchodzi mu to na sucho.
    Wprawdzie każdy obywatel może zatrzymać przestępcę na gorącym uczynku, lecz
    nie może prowokować przestępstwa. Musimy niestety poczekać, aż tego
    człowieczka przestanie chronić immunitet. Zresztą swoją drogą cytowany wyżej
    program TV tylko obnaża chamstwo R. Jejku - polityk rzucający publicznie
    mięsem - w jakim kraju przyszło nam żyć ??

  • 12. Data: 2005-05-22 14:13:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krzys" <m...@o...pl> writes:

    [snap]

> [...]
    > na gorącym uczynku, lecz nie może prowokować przestępstwa.
    > Musimy niestety poczekać, aż tego człowieczka przestanie chronić

    Immunitet chyba nie chroni pracowników agencji?

    > Zresztą swoją drogą cytowany wyżej program TV tylko obnaża chamstwo
    > R. Jejku - polityk rzucający publicznie mięsem - w jakim kraju
    > przyszło nam żyć ??

    Poseł Rutkowski to w ogóle ciekawa postać. Słyszałem, że nawet
    do Sejmu przyjeżdża 'oplakatowanym' samochodem :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 13. Data: 2005-05-23 10:06:23
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

    > Ale mówi o tym, jakie światła w samochodzie mogą być. Białych błyskowych
    > nie może i to podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

    Niestety mylisz sie. Ustawa okresla jakie swiatla musza byc.
    Jednoczesnie zabrania "umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń
    stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego,
    wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł
    błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie".

    Widzisz tu gdzies biale blyskowe?

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 14. Data: 2005-05-23 20:27:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd93ado.pcu.j.krzyzanowski@maszynka.pkpik.pl

    > Widzisz tu gdzies biale blyskowe?

    Zastanów się, na jakiej podstawie zabierane są dowody rejestracyjne za
    te neonowe podświetlenia, albo dawniej były zabierane za 3-cie światło
    stopu. A podstawę prawną znajdziesz zdanie wyżej w ustawie, od tego
    zacytowanego przez Ciebie. Światła mijania mają mieć jednolite
    natężenie, co określa przepis szczególny. Jak błyskają, to należą do
    "nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych"
    przedmiotów wyposażenia.

    Światła błyskowe niebieskie i czerwone wymieniono osobno dla tego, ze
    one co do zasady odpowiadają przepisom szczególnym. Wiec trzeba było
    zabronić ich montowania poza pojazdami uprzywilejowanymi.

  • 15. Data: 2005-05-23 21:03:54
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Zastanów się, na jakiej podstawie zabierane są dowody rejestracyjne za
    > te neonowe podświetlenia,

    Prawdopodobnie podciagali to pod zagrozenie bezpieczenstwa.

    > albo dawniej były zabierane za 3-cie światło
    > stopu.

    Bo w ustawie bylo wyraznie okreslone ile ma byc swiatel stopu i w jakiej
    odleglosci.

    > A podstawę prawną znajdziesz zdanie wyżej w ustawie, od tego
    > zacytowanego przez Ciebie. Światła mijania mają mieć jednolite
    > natężenie, co określa przepis szczególny.

    Alez swiatla mijania detektywa maja jednolite natezenie. Nie uzywa fleszy
    zamiast swiatel mijania.

    > Jak błyskają, to należą do
    > "nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych"
    > przedmiotów wyposażenia.

    Krecisz. Przepisy szczegolowe okreslaja jak maja wygladac i funkcjonowac
    obowiazkowe przedmioty wyposazenia.
    A moze uwazasz, ze powinienem miec zatrzymany dowod, bo zalozylem sobie
    nieregulaminowe pokrowce na siedzienia?
    Zadne dodatkowe wyposazenie, ktore nie jest literalnie zabronione i nie
    stwarza zagrozenia nie jest podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

    --
    KRZYZAK

  • 16. Data: 2005-05-23 21:06:05
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Krzys wrote:

> [...]
    > lecz nie może prowokować przestępstwa. Musimy niestety poczekać, aż tego
    > człowieczka przestanie chronić immunitet.

    Tak ci przeszkadza, ze lapie bandziorow i sie z nimi nie cacka?

    --
    KRZYZAK

  • 17. Data: 2005-05-23 21:24:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Krecisz. Przepisy szczegolowe okreslaja jak maja wygladac i
    funkcjonowac
    > obowiazkowe przedmioty wyposazenia.

    Światła zewnętrzne samochodu są obowiazkowym wyposażeniem samochodu
    opisanym w odpowiednich przepisach. W szczególności nie moga pulsować.

    > A moze uwazasz, ze powinienem miec zatrzymany dowod, bo zalozylem
    sobie
    > nieregulaminowe pokrowce na siedzienia?

    A czy jest regulamin na te pokrowce?

    > Zadne dodatkowe wyposazenie, ktore nie jest literalnie zabronione i
    nie
    > stwarza zagrozenia nie jest podstawa do zatrzymania dowodu
    rejestracyjnego.

    Ale światłą zewnętrzne pojazdu są dość dokładnie w przepisach akurat
    określone.

  • 18. Data: 2005-05-23 21:56:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> writes:

    > Tak ci przeszkadza, ze lapie bandziorow i sie z nimi nie cacka?

    W normalnych państwach zajmują się tym odpowiednie organy.
    Detektywi natomiast śledzą niewiernych małżonków.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 19. Data: 2005-05-23 22:02:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak ci przeszkadza, ze lapie bandziorow i sie z nimi nie cacka?

    Choć jestem głęboko przekonany, że pan. R. prawa nie łamie, a te pokazy
    to tak troszkę pod publikę reżyserowane, to co do zasady nie zgodzę się
    z Tobą, że swoista wolna amerykanka w tym zakresie jest dobrą sprawą.
    Zastanów się, co się stanie, jak trafi kosa na kamień, dojdzie w środku
    miasta do wymiany ognia, w której poza biorącymi udział w tych
    happeningach padną ofiary spośród osób postronnych.

    Poza tym w wypadku naruszenia prawa napadniętemu przysługuje prawo do
    obrony. Nawet, jeśli kilka dni temu kogoś obrabował albo zabił. Ba, w
    tym wypadku w jego obronie może wystąpić postronna osoba, co do
    niezwykle kryształowych pobudek działań Patrolu Rutkowskiego
    nieświadoma, za to znająca prawo i wiedząca, że zatrzymywać na ulicy, to
    ma prawo Policja i kilka innych instytucji. Porwanie człowiek, to dość
    poważne przestępstwo. Policjant upoważniony jest do użycia w takiej
    sytuacji broni służbowej nie tylko w celu udaremnienia porwania, ale i w
    pościgu w celu zatrzymania sprawcy. Osoba fizyczna na zasadzie obrony
    koniecznej widząc uzbrojonych napastników może ni z tego, ni z owego po
    prostu ich podziurawić. Doszło by pewnie do wymiany ognia. mniejsza o
    to, kto by wygrał, ale inicjatorzy zabawy pewnie by dostali wyroki
    niemałe.

    Generalnie, choć szczytne cele sobie pan R. postawił, to jak we
    wszystkim umiar jest wysoce wskazany i baczenie na obowiązujące prawo,
    by z ścigającego ściganym się nie stał.

  • 20. Data: 2005-05-24 08:08:15
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

> [...]
    > sytuacji broni służbowej nie tylko w celu udaremnienia porwania, ale i w
    > pościgu w celu zatrzymania sprawcy. Osoba fizyczna na zasadzie obrony

    Roznica taka, ze Rutkowski zatrzymuje bandziorow, a policja strzela i
    zabija niewinnych ludzi.