  • Data: 2007-01-12 12:16:16
    Temat: dekret Prez. RP sprzed wojny a Konstytucja z 1997 r.
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nudzi mi się więc wymyślam głupstwa ;-)

    ale: czy KODEKS HANDLOWY
    jako ROZPORZĄDZENIE Prezydenta RP sprzed wojny
    na gruncie Konstytucji z 1997 r. w ogóle był prawidłowym źródłem prawa?
    (oczywiście wiem, że jest już uchylony)
    a jeśli tak ... to dlaczego?

    jest wiele argumentów za jego niekostytucyjnością
    po uchwaleniu aktualnej Konstytucji, która wprowadziła
    szeroką regulację stanowienia rozporządzeń
    a jednocześnie nie odniosła się w przepisach przejściowych
    do rozporządzeń z mocą ustawy - jest to akt nieznany aktualnie
    porządkowi prawnemu w formie znanej przed wojną

    nie spotkałem się z rozważaniem takiego zagadnienia

    - pozdrawiam
    ksli