  • 1. Data: 2006-08-04 09:00:47
    Temat: dawca immunizowany/platny
    Od: "Mariusz Pabis" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    jwt, dawcow immunizowanych traktuje sie jako platnych i tak wystepuja w bazie
    danych np. w RCKiK Katowice. Czy ktos moze podac mi podstawe prawna?
    ja znalazlem to:

    Ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi
    Rozdział 2

    Dawcy krwi

    Art. 6. 1. Osobie, która oddała bezpłatnie krew i została zarejestrowana w
    jednostce organizacyjnej publicznej służby krwi, przysługuje tytuł "Honorowy
    dawca krwi".

    2. Honorowemu dawcy krwi:

    1) kobiecie, która oddała co najmniej 5 litrów krwi lub odpowiadającą tej
    objętości ilość innych jej składników,

    2) mężczyźnie, który oddał co najmniej 6 litrów krwi lub odpowiadającą tej
    objętości ilość innych jej składników, przysługuje tytuł "Zasłużony Honorowy
    Dawca Krwi" i odznaka honorowa "Zasłużony Honorowy Dawca Krwi".

    3. Zasłużonemu honorowemu dawcy krwi, który oddał co najmniej 20 litrów krwi lub
    odpowiadającą tej objętości ilość innych jej składników, mogą być nadawane
    ordery i odznaczenia oraz odznaka "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia
    Narodu".

    4. Minister zdrowia i opieki społecznej określi, w drodze rozporządzenia,
    równoważne ilości innych składników krwi, o których mowa w ust. 2 i 3.

    Art. 7. 1. Honorowy dawca krwi otrzymuje legitymację "Honorowego Dawcy Krwi"
    wydaną przez jednostkę organizacyjną publicznej służby krwi.

    2. Tytuł "Zasłużony Honorowy Dawca Krwi" i odznakę honorową "Zasłużony Honorowy
    Dawca Krwi" nadaje Polski Czerwony Krzyż.

    3. Wydatki związane z nadaniem tytułu i odznaki honorowej, o których mowa w art.
    6 ust. 1 i 2, pokrywane są z budżetu państwa.

    4. Minister zdrowia i opieki społecznej, w porozumieniu z Zarządem Głównym
    Polskiego Czerwonego Krzyża, określi, w drodze rozporządzenia, wzór oraz
    szczegółowe zasady i tryb nadawania odznaki honorowej "Zasłużony Honorowy Dawca
    Krwi".

    Art. 8. 1. Odznakę "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu" nadaje
    minister zdrowia i opieki społecznej.

    2. Wydatki związane z nadaniem odznaki, o której mowa w ust. 1, pokrywane są z
    budżetu państwa.

    3. Minister zdrowia i opieki społecznej określi, w drodze rozporządzenia, wzór
    oraz szczegółowe zasady i tryb nadawania odznaki "Honorowy Dawca Krwi -
    Zasłużony dla Zdrowia Narodu".

    Art. 9. 1. Zasłużonemu honorowemu dawcy krwi i honorowemu dawcy krwi przysługuje:

    1) zwolnienie od pracy w dniu, w którym oddaje krew, i na czas okresowego
    badania lekarskiego dawców krwi na zasadach określonych w odrębnych przepisach,

    2) zwrot utraconego zarobku na zasadach wynikających z przepisów prawa pracy,

    3) zwrot kosztów przejazdu do jednostki organizacyjnej publicznej służby krwi na
    zasadach określonych w przepisach w sprawie diet i innych należności z tytułu
    podróży służbowych na obszarze kraju; koszt przejazdu ponosi jednostka
    organizacyjna publicznej służby krwi,

    4) posiłek regeneracyjny.

    2. Minister zdrowia i opieki społecznej określi, w drodze zarządzenia, wartość
    kaloryczną posiłku regeneracyjnego przysługującego dawcy krwi.

    Art. 10. Zasłużonemu honorowemu dawcy krwi przysługują uprawnienia do
    korzystania poza kolejnością z ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych publicznych
    zakładów opieki zdrowotnej i świadczeń aptek.

    Art. 11. 1. Dawcom krwi rzadkich grup i dawcom, którzy przed pobraniem krwi
    zostali poddani zabiegowi uodpornienia lub innym zabiegom w celu uzyskania
    surowic diagnostycznych i leczniczych preparatów krwiopochodnych, przysługuje,
    oprócz uprawnień określonych w art. 6-10, ekwiwalent pieniężny za pobraną krew i
    związane z tym zabiegi.

    2. Minister zdrowia i opieki społecznej na wniosek Krajowego Centrum określi, w
    drodze rozporządzenia, rzadkie grupy krwi, rodzaje surowic diagnostycznych i
    leczniczych preparatów krwiopochodnych wymagających przed pobraniem krwi zabiegu
    uodpornienia dawcy lub innych zabiegów oraz wysokość ekwiwalentu pieniężnego za
    pobraną krew i związane z tym zabiegi.

    Pozdrawiam,

    MP

  • 2. Data: 2006-08-04 10:07:38
    Temat: Re: dawca immunizowany/platny
    Od: no1 <d...@t...pl>

    Mariusz Pabis napisał(a):
> [...]
    > danych np. w RCKiK Katowice. Czy ktos moze podac mi podstawe prawna?

    a ja z innym pytaniem - ktoś widział może wspomniane rozporządzenie
    ministra w sprawie wysokości wynagrodzenia dawców płatnych?