  • 1. Data: 2006-03-06 20:28:01
    Temat: dane na fakturze a dane w KRS
    Od: "Miras" <m...@p...onet.pl>

    witam,

    mam mały problem, o którym zawzięcie dyskutuje z moim kumplem i jakoś nie
    możemy dojść do tego kto ma racje:)
    Mianowicie jest firma, która na swoich fakturach sprzedaży podaje dane firmy
    powiedzmy coś takiego:
    - Jan Kowalski S.A.
    - Fabryka Jabłek i Śliwek
    - ul. Polna 0
    - 00-000 Warszawa
    natomiast w KRS są następujące dane:
    - Jan Kowalski Spółka Akcyjna
    - ul. Polna 0
    - 00-000 Warszawa
    czyli na fakturach jest dodane "Fabryka Jabłek i Śliwek" i zamiast zwrotu
    "spółka akcyjna" jest skrót "S.A.". No i przedmiotem dyskusji jest to czy
    takie samowolne "dodanie" słów jest zgodne z naszym prawem? Jeżeli nie to
    jakby ktoś mógł podać jakiś przepis w ustawie lub innym akcie prawnym to
    byłbym wdzięczny.

    --
    pozdrawiam
    Miras

  • 2. Data: 2006-03-06 20:39:25
    Temat: Re: dane na fakturze a dane w KRS
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    A jak mają tą kwestię ujętą w umowie/statucie spółki?

    Aga

  • 3. Data: 2006-03-06 20:43:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 6 Mar 2006 21:28:01 +0100, Miras napisał(a):

    Bank PKO BP SA odrzuca nadchodzące przelewy zagraniczne, gdy beneficjent
    jest troszkę inny niż dane rejestrowe.
    Motywują to wewnętrznymi przepisami.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2006-03-06 21:30:14
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@n...serwerze.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości
    > Bank PKO BP SA odrzuca nadchodzące przelewy zagraniczne, gdy beneficjent
    > jest troszkę inny niż dane rejestrowe.
    > Motywują to wewnętrznymi przepisami.

    Ale jaki to ma związek z pytaniem w pierwszym poście w tym wątku???

    Piotr

  • 5. Data: 2006-03-07 09:10:18
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    [cut]
    przedmiotem dyskusji jest to czy takie samowolne "dodanie" słów jest
    zgodne z naszym prawem? Jeżeli nie to jakby ktoś mógł podać jakiś
    przepis w ustawie lub innym akcie prawnym to byłbym wdzięczny.

    Odnośnie firmy spółki: art. 305 Kodeksu spółek handlowych

    Odnośnie "dodawania" określonych dodatków na pismach (w tym fvt):
    zasadniczo jest to dopuszczalne, nie może jednak pozostawać w
    sprzeczności z art. 374 Ksh.

    Zadanie domowe:
    Cytowane artykuły odnajdź sam w sieci :-)

    K2

  • 6. Data: 2006-03-10 12:07:58
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 6 Mar 2006 22:30:14 +0100, PiotRek napisał(a):

    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@n...serwerze.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Ale jaki to ma związek z pytaniem w pierwszym poście w tym wątku???

    Procedury wewnętrzne PKO BP SA co prawda nie są wykładnią ogólnego prawa,
    ale skoro oni odrzucają takie przelewy, gdzie jest coś dopisane do nazwy,
    to może opierają się na jakiejś ustawie czy wyższym akcie prawnym.