  • 1. Data: 2006-03-06 20:31:37
    Temat: Stary dowód osobisty
    Od: "PYTON" <j...@W...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie, mam znajomego który 3 lata temu wyjechał do Włoch do
    pracy, przez ten czas nie wracał do kraju, teraz chce przyjechać do polski
    na parę dni (3-5) jego paszport jest już nie ważny ale dowiedział się że
    można przekroczyć granice na dowód osobisty ten stary zielony, problem w tym
    że jako że urodził się w 1976 to powinien go wymienić na nowy plastikowy,
    czy w związku z tym jego dowód nie jest obecnie dowodem tożsamości i może
    mieć nieprzyjemności np. na granicy ??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-06 20:36:42
    Temat: Re: Stary dowód osobisty
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "PYTON" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy w związku z tym jego dowód nie jest obecnie dowodem tożsamości i może

    Terminy podane do wyrobienia dowodu są po to, by nie było kolejek. Dowód
    natomiast jest ważny do ostatniego terminu /chyba jest to koniec 2007
    roku/.

  • 3. Data: 2006-03-06 20:44:47
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Osoby urodzone w 1976r. otrzymały dowód osobisty w 1994r. wobec tego mają
    czas na wymianę tego dokumentu do końca 2006r. Stary dowód jest nadal ważny
    i jest dowodem tożsamości. (Ustawa o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z 21.11.2000r.)

    Aga

  • 4. Data: 2006-03-06 20:45:11
    Od: "PYTON" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > Terminy podane do wyrobienia dowodu są po to, by nie było kolejek. Dowód
    > natomiast jest ważny do ostatniego terminu /chyba jest to koniec 2007

    tak sprawa się wyjaśniła 76 rok to rok urodzenie plus 18 lat to 94 rok czyli
    w swietle prawa nadal jest wazny do konca tego roku :-)

  • 5. Data: 2006-03-07 09:22:20
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > tak sprawa się wyjaśniła 76 rok to rok urodzenie plus 18 lat to 94 rok czyli w
    swietle prawa nadal jest wazny do konca tego
    > roku :-)

    NIE jest wazny tak długo jak ważne są dowody "ksiązeczkowe" czyli podaj do 2007.
    Natomiast zalecany termin jego wymiany to do
    konca tego roku.

    A.