  • 21. Data: 2005-12-24 15:28:45
    Temat: Re: czy wulgaryzmy sa karane z KK ?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
    > W znanym mi przypadku pokrzywdzony złożył na policji skargę a ta
    > sporządziła w jego imieniu akt oskarżenia i przesłała do sądu. Jedyne co
    > pokrzywdzony (czyli obecnie oskarżyciel prywatny) musiał zrobić to złożyć
    > kilka podpisów i na wezwanie sądu wpłacić 300 zł.
    > No więc jak to jest: Policja robi takie rzeczy czy nie? Musi czy nie musi?

    powinna (art.488 kpk), niechętnie się tym zajmuje

    KG

  • 22. Data: 2005-12-24 15:34:39
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    wiadomości news:doji4g$cm2$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > No więc jak to jest: Policja robi takie rzeczy czy nie? Musi czy nie musi?
    > A może nie musi ale jak jest miła to może?

    Jesli obywatel zlozy skarge na policji to ta zobowiazana jest przeslac ja
    sadowi (skarga taka troche rozni sie od aktu oskarzenia). Policja
    zobowiazana jest do zabezpieczenia dowodow, jesli okolicznosci tego
    wymagaja, ale dowody wskazac (zebrac) musi osk. prywatny. Tylko w
    szczegolnym wypadku policja moze przeprowadzic dowody jesli sad do tego ja
    zobowiaze. Oskarzyciel publiczny moze wstapic do sprawy jesli wymaga tego
    interes spoleczny. Oskarzyciel prywatny zobowiazany jest oplacic akt
    oskarzenia. Wiec zdecydowana wiekszosc czynnosci obciaza oskarzyciela
    prywatnego. Tym sie roznia przestepstwa scigane z urzedu od przestepstw
    sciganych z oskarzenia prywatnego.

    Dan

  • 23. Data: 2005-12-26 20:04:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > No więc jak to jest: Policja robi takie rzeczy czy nie? Musi czy nie musi?
    > A może nie musi ale jak jest miła to może?

    Czym innym będzie skarga (akt oskarżenia) przeciwko konkretnej osobie
    wskazanej przez pokrzywdzonego.
    Przy zniewagach telefonicznych od anonimowej osoby raczej takiej
    możliwości nie będzie, bo nie można złożyć prywatnego aktu oskarżenia
    przeciwko nie wiadomo komu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 24. Data: 2005-12-26 21:37:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Przy zniewagach telefonicznych od anonimowej osoby raczej takiej
    > możliwości nie będzie, bo nie można złożyć prywatnego aktu oskarżenia

    Ale w takim przypadku Policja ma obowiązek wszcząć dochodzenie?
    Czyli nadal rola pokrzywdzonego sprowadza się do złożenia skargi
    a później wniesienia opłaty w sądzie.