  • 1. Data: 2005-12-20 15:56:10
    Temat: Re: czy wulgaryzmy sa karane z KK ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Fizzzi <f...@...i.eszcozrob.op.pl> napisał:

    > "zlozysz zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa)
    To NIE jest groźba :-)

    >zagrozic komus ze go potniesz nozem.
    A to tak !

    Artur Golański

  • 2. Data: 2005-12-21 19:09:00
    Temat: czy wulgaryzmy sa karane z KK ?
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    Dziś zdażyła mi się sytuacja, następująca.
    Odbieram telefon a tam leca pod moim adresem k.... pip ty h... pip. itd.
    Powiedziałem pomyłka i rozłaczyłem się.
    Okazało się że jednak ktoś celowo to robi bo dostałem SMS'y spod tego samego
    numeru w których leca przekleństwa w moim kierunku a ich nadawca nie pomylił
    się co do adresata bo wymienia w nich mój adres więc jest świadom czynu.
    Ponieważ dzwonione jest z numeru zaczynającego sie na 601xxxxxx domniemam,
    iż jest to telefon na abonament więc osoba znana z imienia nazwiska adresu
    jest jego prawnym właścicielem.

    Moje pytanie to czy mozna w jakikolwiek sposób ukarać (bo zabronić nie mogę)
    sprawcę tego czynu nie znając jego danych ?
    W jaki sposób to uczynić.
    Pytam zapobiegawczo gdyby groźby nie ustały.
    Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi wraz a Art.

  • 3. Data: 2005-12-21 19:18:55
    Od: Fizzzi <f...@...i.eszcozrob.op.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005 20:09:00 +0100, maximus
    <v...@s...poczta.onet.pl> wrote:

    Z KK karane sa tylko grozby bezprawne.
    Jesli ktos grozi innej osobie popelnieniem przestepstwa na jego szkode lub
    szkode osoby najblizszej podlega karze.

    A jak ktos Cie zbluzga albo ty kogos, to policja moze wystawic tylko
    mandat za uzywanie slow powrzechnie uznanych za wulgarne. Ale nie wiem czy
    to dotyczy sie tez formy elektronicznej

  • 4. Data: 2005-12-21 19:26:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Fizzzi" <f...@...i.eszcozrob.op.pl> napisał w wiadomości
    > mandat za uzywanie slow powrzechnie uznanych za wulgarne. Ale nie wiem czy

    To znaczy jakich?
    Chyba nie myślisz o zakręcie po łacinie/angielsku/włosku czy np kutasie,
    jako części dywanu lub innego rękodzieła ludowego?
    :-)
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2005-12-21 19:29:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fizzzi napisał(a):

    > Z KK karane sa tylko grozby bezprawne.

    Naprawdę? A zabójstwo, rozbój ... zniewagi to co?

    > A jak ktos Cie zbluzga albo ty kogos, to policja moze wystawic tylko
    > mandat za uzywanie slow powrzechnie uznanych za wulgarne. Ale nie wiem
    > czy to dotyczy sie tez formy elektronicznej

    Nie jest wykroczeniem używanie słów powszechnie uznawanych za obelżywe
    przez telefon.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 6. Data: 2005-12-21 19:34:01
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    > Z KK karane sa tylko grozby bezprawne.

    Zo to znaczy groźby bezprawne?

> [...]
    >
    > A jak ktos Cie zbluzga albo ty kogos, to policja moze wystawic tylko
    > mandat za uzywanie slow powrzechnie uznanych za wulgarne. Ale nie wiem czy

    Czyli mam rozumieć że wulgaryzmy pod czyimś adresem nie sa karalne w Polsce?
    A gdyby podciagnąc to pod nękania bo powtarzają się x razy?
    To też nie jest karalne?

  • 7. Data: 2005-12-21 19:41:42
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Czyli mam rozumieć że wulgaryzmy pod czyimś adresem nie sa karalne w
    > Polsce?

    Oczywiscie ze sa - art. 216 KK - zniewaga

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 8. Data: 2005-12-21 20:03:46
    Od: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>

    > Oczywiscie ze sa - art. 216 KK - zniewaga
    >
    > Pozdrawiam,
    > Michal

    Super w końcu jeden konkretny człek a reszta to widze nie mają pojęcia o
    prawie.
    W takim razie mam haka w postaci Art 216 § 2 KK.

    Teraz pytanie retoryczne ide na komende opowiadam pokazuje SMSy na komórce z
    groźbami i wszczynają postępowanie łącznie z ustaleniem daneych personalnych
    osoby dzowniącej.
    Jeśli tak to super nie omieszkam w wolnech chwili tego uczynić skończa się
    żartownisiowy żarty trzymać jak zobaczy wezwanie :D

  • 9. Data: 2005-12-21 20:09:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:doccf2$l6s$1@polsl.pl...

    > Super w końcu jeden konkretny człek a reszta to widze nie mają pojęcia o
    > prawie.
    > W takim razie mam haka w postaci Art 216 § 2 KK.

    doprawdy? przeciez Johson Ci napisal
    "Naprawdę? A zabójstwo, rozbój ... zniewagi to co?"

    P.

  • 10. Data: 2005-12-21 20:25:53
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]

    > Jeśli tak to super nie omieszkam w wolnech chwili tego uczynić skończa się
    > żartownisiowy żarty trzymać jak zobaczy wezwanie :D

    Zapomnij. Zniewaga scigana jest z oskarzenia prywatnego, wiec co najwyzej
    mozesz sam ustalic sprawce, zebrac dowody, napisac prywatny akt oskarzenia,
    oplacic go i wniesiesc do sadu. Nikt Cie w tym nie wyreczy. Powodzenia:)

    Dan