  • 1. Data: 2004-11-02 14:13:23
    Temat: czy nalezy sie odprawa emerytalna po zwolnieniu za porozumieniem stron ???
    Od: uzi4u_spymac <uzi4u@catch_spymac.com>

    Witam !

    Zaprzyjaźniony szpital zadał mi takie pytanie ale niestety nie znam
    odpowiedzi (jestem informatykiem, administruje systemem HRMS), więc
    prosze o pomoc Was ...

    Sytuacja jest taka: Osoba nabywa prawo do emerytury w maju. Niestety
    nie chciała odejść na tą emeryturę a na skutek poczynionych przez nią
    ruchów zakład nieco ucierpiał i osoba ta powinna zostać wyrzucona z
    zakładu pracy z art. 52., jednakże ze względu na jej wiek zgodzono się
    rozwiązać z nią umowę za porozumieniem stron na jej wniosek. Osoba ta
    zadeklarowała że na razie nie bedzie składać papierów o emeryturę.
    Tylko ze nie wiadomo teraz jak postąpić z odprawą emerytalną. Czy
    jeśli osoba ta za pół toku wystąpi o odprawę emerytalną to będzie się
    ona nadal nalezała z zakładu ???? Czy nie jest może tak że odprawę
    emerytalną można dostać tylko albo od razu w przypadku odejścia z
    zakładu bezpośrednio na emeryturę albo wcale ????

    Czy ktoś z Was zechciałby się wypowiedzieć w tej sprawie ?
    Albo chociaż skierować w odpowiednim kierunku gdzie teraz tego szukać
    ?

    pozdrawiam
    grzesiek