  • 1. Data: 2006-10-01 09:25:44
    Temat: czy mozliwe jest potrącenie
    Od: "KrzysztofP" <b...@p...com>

    Witam,

    Spółka jest mi winna należności z tytułu umowy najmu /za sprzęt komputerowy/
    Ja jestem w posiadaniu użyczonego mi aparatu fotograficznego wypożyczonego
    mi w okresie zatrudnienia do wykonywania pracy dla spółki. Po rozwiązaniu
    umowy o prace spółka nie chce wypłacić mi należności z tytułu umowy najmu.
    Ja posiadam aparat foto. Aparat na dzisiejszy dzień ma konkretna wartość
    księgowa /pomniejszoną o amortyzację/ mniejszą niz. moja wierzytelność.. Czy
    mogę w oparciu o art. 498 kc dokonać potrącenia wzajemnych zobowiązań i o
    kwotce wartości aparatu dokonać potrącenia z moją wierzytelnością.

    KrzysztofP

  • 2. Data: 2006-10-01 09:29:06
    Temat: Re: czy mozliwe jest potrącenie
    Od: vel <...@b...de>

> [...]
    > mogę w oparciu o art. 498 kc dokonać potrącenia wzajemnych zobowiązań i o
    > kwotce wartości aparatu dokonać potrącenia z moją wierzytelnością.

    nie. ty masz im zwrocic aparat, a oni ci zaplacic. nie ma wiec
    tozsamosci wierzytelnosci.

  • 3. Data: 2006-10-01 09:40:17
    Od: "KrzysztofP" <b...@p...com>

    > nie. ty masz im zwrocic aparat, a oni ci zaplacic. nie ma wiec
    > tozsamosci wierzytelnosci.

    dzieki za rozwianie watpliwości i teraz co dalej ?
    w jaki sposób spółka bedzie działać jesli pomimo wezwania do wydania aparatu
    i nie zgodzenia sie na kompensate wzajemnych zobowiązań ja nie zastosuje sie
    do wezwania o wydanie aparatu. Czy spółce zostaje tylko wytoczenie mi
    powództwa o wydanie sprzętu i czy w takim przypadku /po złożeniu pozwu przez
    spółke/ ja moge wystąpić z powództwem wzajemnym o zapłate mojej
    wierzytelności?

    KrzysztofP

  • 4. Data: 2006-10-01 14:08:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    vel wrote:

    > nie. ty masz im zwrocic aparat, a oni ci zaplacic. nie ma wiec
    > tozsamosci wierzytelnosci.

    OK, a jakie oni mają prawne możliwości odebrania mu tego aparatu? Bo
    pamiętaj, że komornik może zająć ruchomości dłużnika będące także w
    posiadaniu wierzyciela - więc jeśli wierzyciel szybko dostanie nakaz (w
    tym trybie uproszczonym) to może zdążyć, zanim oni uzyskają swój nakaz :)

  • 5. Data: 2006-10-02 20:38:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:inu4v3-u6o.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > posiadaniu wierzyciela - więc jeśli wierzyciel szybko dostanie nakaz (w
    > tym trybie uproszczonym) to może zdążyć, zanim oni uzyskają swój nakaz :)

    Tyle, ze oni niekoniecznie muszą iść z tym do sądu. mogą go wezwać do zwrotu, a
    potem złożyć zawiadomienie o przestępstwie i będzie po ptakach.

  • 6. Data: 2006-10-02 21:31:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Tyle, ze oni niekoniecznie muszą iść z tym do sądu. mogą go wezwać do
    > zwrotu, a potem złożyć zawiadomienie o przestępstwie i będzie po ptakach.

    Hmmm... Art. 284 par.2 KK masz na myśli?

    A jeśli zdąży uzyskać tytuł egzekucyjny i od razu da komornikowi?

  • 7. Data: 2006-10-02 22:37:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:g2d8v3-v6v.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A jeśli zdąży uzyskać tytuł egzekucyjny i od razu da komornikowi?

    A czy to cokolwiek zmieni w kwestii samego przestępstwa? Firmie nie wyda. Nawet,
    jeśli komornik to zajmie, to nadal pozostanie jakiś tam okres, gdy sobie go
    przywłaszczał. Od chwili wezwania do zwrotu do chwili zajęcia przez komornika.

  • 8. Data: 2006-10-02 23:59:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wyda. Nawet, jeśli komornik to zajmie, to nadal pozostanie jakiś tam
    > okres, gdy sobie go przywłaszczał. Od chwili wezwania do zwrotu do

    Czyli pozostanie ewentualnie niska szkodliwość społeczna? ;->