  • 1. Data: 2006-09-30 22:22:48
    Temat: Dowod bez adresu ... inaczej, lecz tak samo.
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Witam.

    Dwie silne rodziny maja jutro wazna konfrontacje ... sa to tzw. omowiny.
    Problem jest taki, ze obie rodziny maja zupelnie przeciwny poglad na
    sprawe slubu i wesele. Mniejsza o szczegoly ... w skrocie: jutro wielka
    burza o przyszlosc dzieci.

    W zwiazku z powyzszym urodzilo sie kilka rzeczy, ktore warto by wiedziec
    na zapas (czesto z czystej ciekawosci). Jesli postanowie pozostac
    czlowiekiem bez adresu:
    - ile mam czasu na wymeldowanie sie z mieszkania rodzicow
    - co trzeba wtedy zlozyc w urzedzie meldunkowym
    - ile mam czasu na zameldowanie sie w 'brak', jak zlozyc taki wniosek ...
    w ogole co zlozyc i gdzie i czy cos sie za to placi
    - jakie dokumenty i w przeciagu jakiego czasu nalezy wymienic na
    posiadajace nowy adres meldunkowy

    Do tej pory swita mi tylko koniecznosc powiadomienia WKU o zmianie miejsca
    zameldowania i wymiana dowodu osobistego. Profilaktycznie juz teraz oddam
    moj NIP-3 ... chyba, ze w przypadku 'braku' zameldowania nie mecza o adres
    a wystarczy im 'brak', tak jak w dowodzie. Inna sprawa - gdzie wtedy
    skladac taki NIP? Ogolnie - gdzie skladac dokumenty, ktore nalezy skladac
    "w miejscu aktualnego zameldowania" przy braku takiego miejsca?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2006-09-30 23:36:34
    Temat: Re: Dowod bez adresu ... inaczej, lecz tak samo.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > Problem jest taki, ze obie rodziny maja zupelnie przeciwny poglad na
    > sprawe slubu i wesele. Mniejsza o szczegoly ... w skrocie: jutro wielka

    Na miejscu tych "dzieci" powiedziałbym nos w swój sos i wyp*.*dalać z
    naszych spraw intymnych ;->

> [...]
    > czlowiekiem bez adresu:
    > - ile mam czasu na wymeldowanie sie z mieszkania rodzicow

    Patrz: ustawa o ewidencji ludności.
    Najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca zamieszkania.

    > - co trzeba wtedy zlozyc w urzedzie meldunkowym

    Stosowny wniosek zawierający oświadczenie o wyprowadzce. Zwracam uwagę,
    że jeśli się tak na prawdę nie wyprowadzasz - popełnisz przestępstwo
    (już nawet nie wykroczenie).

    > - ile mam czasu na zameldowanie sie w 'brak', jak zlozyc taki wniosek

    Hę? Będziesz mieszkać pod mostem? Bo jeśli jednak gdzieś będziesz
    mieszkać - zameldować się musisz.

    > ... w ogole co zlozyc i gdzie i czy cos sie za to placi
    > - jakie dokumenty i w przeciagu jakiego czasu nalezy wymienic na
    > posiadajace nowy adres meldunkowy

    Wszystkie zawierające adres zameldowania - duh.

  • 3. Data: 2006-10-01 08:42:32
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 01-10-2006 o 01:36:34 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Na miejscu tych "dzieci" powiedziałbym nos w swój sos i wyp*.*dalać z
    > naszych spraw intymnych ;->

    Wlasnie w zwiazku z taka odpowiedzia wiaze sie owy fakt bezdomnosci ;)

> [...]
    > (już nawet nie wykroczenie).

    > Hę? Będziesz mieszkać pod mostem? Bo jeśli jednak gdzieś będziesz

    Byly jakies koncepcje, majace na celu pomagac bezdomnym w znajdowaniu
    pracy. Mieli ich meldowac do lawek w parkach, koszy na smiec itd. Ale
    gdzis to sie zatrzymalo. Chyba, ze mozna sie np. zameldowac w miejscu
    pracy - sa tam prysznice, przespac sie mozna wszedzie ... a pracownik
    dosptepny 24h/dobe w miejscu pracy to kuszaca propozycja :)

    > Wszystkie zawierające adres zameldowania - duh.

    Dla mnie to chyba bedzie dowod osobisty, paszport, legitymacja studencka,
    ksiazeczka wojskowa ... i chyba tyle. A, ksiazeczka zdrowia studenta.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2006-10-01 12:53:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Byly jakies koncepcje, majace na celu pomagac bezdomnym w znajdowaniu
    > pracy. Mieli ich meldowac do lawek w parkach, koszy na smiec itd. Ale
    > gdzis to sie zatrzymalo. Chyba, ze mozna sie np. zameldowac w miejscu

    Cóż, jeśli faktycznie nie będziesz mieć żadnego miejsca stałego (ani
    nawet czasowego) pobytu to wg. mnie dokumenty uaktualniasz w
    dotychczasowych urzędach. Tylko pamiętaj - musisz faktycznie nigdzie nie
    mieszkać, inaczej będziesz wprowadzać urzędnika w błąd.

    > pracy - sa tam prysznice, przespac sie mozna wszedzie ... a pracownik
    > dosptepny 24h/dobe w miejscu pracy to kuszaca propozycja :)

    Można ponegocjować ;)

    > Dla mnie to chyba bedzie dowod osobisty,

    Owszem.

    > paszport,

    Brak adresu.

    > legitymacja studencka,

    Nie pamiętam...

    > ksiazeczka wojskowa

    W rubryce 16. wpiszą Ci adnotację o wymeldowaniu i tyle.

    > ... i chyba tyle. A, ksiazeczka zdrowia
    > studenta.

    Też nie pamiętam ;)

    Poza tym należałoby poinformować o wymeldowaniu i zmianie adresu do
    korespondencji (np. na skrzynkę pocztową :) ) banki, fundusze emerytalne
    i inne takie.

  • 5. Data: 2006-10-01 12:55:39
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Dla mnie to chyba bedzie dowod osobisty, paszport,

    W paszporcie nie ma adresu.

    > legitymacja studencka,

    Nie ma obowiązku wymiany.

    > ksiazeczka wojskowa ...

    Nie ma adresu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-10-01 18:04:34
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 01-10-2006 o 14:53:40 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Poza tym należałoby poinformować o wymeldowaniu i zmianie adresu do
    > korespondencji (np. na skrzynkę pocztową :) ) banki, fundusze emerytalne
    > i inne takie.

    Z bankiem specjalnie problemu nie ma bo wyciag idzie na maila a ten sie
    nie zmienia :) Z pracy przelew idzie na konto wiec tez ok.

    Ogolnie to sie wszystko pewnie po kosciach rozejdzie a pytanie jest czysto
    teoretyczne :) Chciaz byly trudne momenty.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2006-10-01 18:22:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Z bankiem specjalnie problemu nie ma bo wyciag idzie na maila a ten sie
    > nie zmienia :) Z pracy przelew idzie na konto wiec tez ok.

    Nie chodzi o wyciągi, ale istotne informacje typu np. wypowiedzenie umowy ;)

  • 8. Data: 2006-10-02 08:18:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > Hę? Będziesz mieszkać pod mostem? Bo jeśli jednak gdzieś będziesz
    > mieszkać - zameldować się musisz.

    kto takie przepisy traktuje serio :-)
    widziales np. zeby student mieszkajacy w akademiku
    zmienial z tego powodu DO?
    *** blad ***

  • 9. Data: 2006-10-02 09:46:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    blad wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > kto takie przepisy traktuje serio :-)
    > widziales np. zeby student mieszkajacy w akademiku
    > zmienial z tego powodu DO?

    Do meldunku czasowego się nie zmienia, a w tym przypadku jest to
    ewidentnie pobyt czasowy - trzeba tylko się zgłosić.

  • 10. Data: 2006-10-02 23:23:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Problem jest taki, ze obie rodziny maja zupelnie przeciwny poglad na
    > sprawe slubu i wesele. Mniejsza o szczegoly ... w skrocie: jutro wielka

    Po pierwsze powiedzieć rodzicom, żeby odwalili się od spraw dorosłych dzieci
    i jako dzieci nie brać udziału w tej dziecinadzie.

> [...]
    > czlowiekiem bez adresu:
    > - ile mam czasu na wymeldowanie sie z mieszkania rodzicow

    :) wtedy kiedy cię z niego wyrzucą.
    Możesz pójść wcześniej i powiedzieć, że się wyprowadzasz w dniu xyz.
    Najpóźniej masz to zrobić właśnie w dniu wyprowadzki (teoria).
    Kiedy pójdziesz wtedy będzie dobrze (praktyka).

    > - co trzeba wtedy zlozyc w urzedzie meldunkowym

    siebie i dowód i książeczkę wojskową

    > - ile mam czasu na zameldowanie sie w 'brak', jak zlozyc taki wniosek ...
    a gdzie będziesz mieszkał.
    Masz 3 dni na pojawienie się w nowym urzędzie i powiedzenie im dokładnie
    gdzie mieszkasz (teoria).
    Przy wymeldowywaniu też będziesz podawał gdzie się wyprowadzasz.

    > w ogole co zlozyc i gdzie i czy cos sie za to placi
    > - jakie dokumenty i w przeciagu jakiego czasu nalezy wymienic na
    > posiadajace nowy adres meldunkowy

    dowód osobisty na początek.

    > Do tej pory swita mi tylko koniecznosc powiadomienia WKU o zmianie miejsca
    > zameldowania i wymiana dowodu osobistego.

    WKU zostanie zawiadomione przez urząd meldunkowy, nie musisz tam chodzić.

> [...]
    > skladac taki NIP? Ogolnie - gdzie skladac dokumenty, ktore nalezy skladac
    > "w miejscu aktualnego zameldowania" przy braku takiego miejsca?

    NIP-3 masz wysłać w ciągu 14 (chyba?) dni od zmiany danych zawartych na
    NIP-3.
    czyli teoretycznie raz byś go wysyłał jak zmienisz adres, drugi raz jak
    zmieni ci się dowód (teoria)
    W praktyce wyślij jak już będziesz miał nowy dowód.

    Po za tym wytłumacz się z tej wyprowadzki do nikąd.