  • 1. Data: 2003-02-23 16:10:40
    Temat: czy moge zażądac zeby mi podali jakie częsci ujęli w odszkodowaniu Auto-Casco
    Od: <g...@w...pl>

    Mam takie pytanie.

    Zdarzylo mi sie uszkodzić moje auto z mojej winy.
    I mam Auto Casco.

    Wczoraj przyjechał taki "miły" pan z ubezpieczalni oglądnął, zrobił zdjecia
    i powiedzial
    ze zrobi wycene na następny tydzień.

    Nie chcial mi powiedzieć co zaliczył do uszkodzenia, w ogóle chyba nie lubi
    swoich klientów.

    Więc tutaj rodzi się pytanie:

    czy mam prawo zażądać spisu uwzględnionych do wymiany części??

    Pozdrawiam,

    Marcin
    g...@w...pl

    PS
    juz nie bede sie z nim klocił np o to że:
    mam czerowne autko. ale mailem czarny zderzak, ktory kiedys uszkodzilem
    i kupilem lakierowany - nieuszkodzony ale ZIELONY.
    Teraz skasowalem ten zderzak a on mi powiedzial ze za malowanie zderzaka nic
    nie policzy bo widzac ze jest niepomalowany
    do koloru nadwozia. Juz chcialem powiedziec zeby mi zaplacil za pomalowanie
    na kolor zielony (może np. chcialem miec zderzaki zielone)
    ale stwierdzilem ze lepiej go nie wkurzac

  • 2. Data: 2003-02-23 17:28:42
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > swoich klientów.
    >
    > Więc tutaj rodzi się pytanie:
    >

    > czy mam prawo zażądać spisu uwzględnionych do wymiany części??

    W wycenie (którą ma zrobić na następny tydzień) będą wyszczególnione części
    zakwalifikowane przez rzeczoznawcę do naprawy oraz wymiany.

> [...]
    > na kolor zielony (może np. chcialem miec zderzaki zielone)
    > ale stwierdzilem ze lepiej go nie wkurzac

    To bardzo źle - powinieneś zadbać o swoje interesy bo inaczej profesjonalnie
    zrobią Cię w ptaka :-)
    Jeśli już zainkasowali od Ciebie składkę, to niech teraz wypłacą adekwatne do
    zniszczeń odszkodowanie.
    Walcz o swoje.

    Powodzenia,
    Darek

  • 3. Data: 2003-02-23 19:02:03
    Od: <g...@w...pl>

    > W wycenie (którą ma zrobić na następny tydzień) będą wyszczególnione
    części
    > zakwalifikowane przez rzeczoznawcę do naprawy oraz wymiany.

    Tak, brat w zeszlym roku mial podobny przypadek - podali mu po tygodniu
    wycene: X złotych
    a jak powiedzial ze chcialby woedziec co mu uznali to ten z PZU powiedzial
    mu ze nie pusi podawać

> [...]
    > zrobią Cię w ptaka :-)
    > Jeśli już zainkasowali od Ciebie składkę, to niech teraz wypłacą adekwatne

    No tak, ale moze są przepisy że zderzak musi byc w kolorze nadwozia - ale co
    z tzw. arlekinami (np VW Polo Arlekin (każdy element inny kolor)

    moze ktos mi podaj na jakie przepisy sie powołać/

    Dziekuje za rady.

    Marcin

  • 4. Data: 2003-02-23 19:11:28
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > wycene: X złotych
    > a jak powiedzial ze chcialby woedziec co mu uznali to ten z PZU powiedzial

    Zatem mógł sie nie zgodzić na proponowaną kwotę odszkodowania i wnieść sprawę
    do sądu.
    Gdyby uprzedził o tym ubezpieczyciela na pewno kosztorys by otrzymał ;-)

    > No tak, ale moze są przepisy że zderzak musi byc w kolorze nadwozia - ale co
    > z tzw. arlekinami (np VW Polo Arlekin (każdy element inny kolor)

    Nie ma :)
    A "łaciatego" garbusa widziałeś?

    > moze ktos mi podaj na jakie przepisy sie powołać/

    Przede wszystkim przestudiuj dokładnie ogólne warunki ubezpieczenia AC będące
    załącznikiem do zawartej przez Ciebie umowy.

    ... i jak już pisałem walcz o swoje.
    Jeśli przeciwnik będzie robił problemy pisz skargi do:
    1) Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów,
    2) Rzecznika Ubezpieczonych.

    Z ubezpieczycielami trzeba ostro. Znam temat z doświadczenia.

    Pzdr
    Darek