    From: "Ruda" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy łamię prawo..../długie:-(
    Date: Wed, 13 Aug 2003 16:20:01 +0200

    Witam serdecznie

    sytuacja czysto hipotetyczna:
    mam agencję pośrednictwa pracy.... przychodza do mnie osoby szukające
    zatrudnienia, ja podpisuję z nimi umowę o pośrednictwo. Za tę umowę każda z
    osób płaci mi dokładnie 100PLN (tzw. kaucję) za pośredniczenie, umowa jest
    podpisana na miesiąc potem może bć przedłużona (gratis).. Oczywiście kaucja
    jest zwrotna (jak to kaucja), ale.... umowa zawiera jeden punkt (nie
    pamietam dosłownie) że w przypadku podejmowania działan (wystarczy nawet
    głupi fax) nie będzie zwrócona.... No więc pobieram od ludzi 100PLN, umawiam
    20 osób na to samo ogłoszenie.... zamieszczam ogłoszenia (wyssane z palca) w
    gazecie..ludzie dzwonią przychodzą podpisują umowy płacą..... oczywiście jak
    mozna się domyślec nikomu nie znajduję pracy, ale póki co interes
    kwitnie.....
    Czy łamię prawo i w którym miejscu....?? proszę o ew. paragrafy.

    pozdrowionka

    Monika

    PS.
    Oczywiście, to co opisałam nie dotyczy w żaden sposób mnie, ale słyszałam
    właśnie o takiej sytuacji i delikatnie mówiąc szału dostaję, bo nikt nic nie
    chce zrobić, żeby przerwać tego typu działaność.. wiem, że to walka z
    wiatrakami, że tego typu firmy wyrastają jak grzyby po deszczu.... ale nie
    mogę stać i patrzeć jak się robi w balona ludzi.