  • 1. Data: 2008-04-01 11:22:21
    Temat: [crosspost][FUT] Koleją bez ważnej legitymacji studenckiej.
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Witam,

    Na wstępie uprzejmie informuje, że dyskusję rozpoczynam na
    pl.misc.kolej, oraz pl.soc.prawo, a jej kontynuację na pl.misc.kolej.

    Jestem studentem, uczelnia zmieniła nazwę (z akademii na uniwersytet
    przymiotnikowy):
    a) nie mają jeszcze nowych legitymacji (choć nazwe zmienili 22 marca)
    b) nie mogą podbić starych bo mają nieważny certyfikat

    Wydano mi dzisiaj papierkowe zaświadczenie o byciu studentem.

    Wiem, że ulga niezależnie od tego, czy legitymacje mam, czy nie mam mi
    przysługuje, jednak zdaje się legitymacja jest w niektórych środkach
    komunikacji jedynym dopuszczalnym potwierdzeniem uprawnienia do ulgi.

    Co jeśli kierownik pociągu się będzie czepiał? Czy będę musiał coś
    dopłacać? Czy ewentualnymi kosztami mogę obciążyć szkołę? Mówiąc o
    kosztach mam tutaj na myśli np. opłaty manipulacyjne (w przypadku
    wezwania do okazania dokumentu uprawniającego do ulgi).

    Jeżdżę pociągiem praktycznie co trzy-cztery dni na linii Kielce-Kraków,
    więc jest to dla mnie istotne. Dodam, że zawsze jeżdżę z indeksem,
    legitymacją (która straciła wczoraj ważność) no i od dziś będę woził to
    zaświadczenie.

    Pozdrawiam,
    Kamil