  • 1. Data: 2008-04-01 06:35:11
    Temat: PA - publikacja przez prasę, a edycja.
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Witam,
    jak się ma sytuacja publikacji przez prasę, radio, telewizję aktualnej
    fotografii reporterskiej... ale przeedytowanej przez tą prasę (dokładnie
    kadrowanie). Z tego co wyczytałem w ustawie to na mój rozum zmiana może
    dotyczyć jedynie tłumaczenia czegoś na inny język. Jeśli nie można, to czy
    automatycznie zamykamy sprawę dowzwolnego użytku przez prasę i zamiast
    wynagrodzenia możemy wystąpić o odszkodowanie?
    Pozdrawiam

    PS. Mimo wiadomej daty, bardzo proszę o poważne odpowiedzi ;) zależy mi na
    tym.

  • 2. Data: 2008-04-01 07:18:46
    Temat: Re: PA - publikacja przez prasę, a edycja.
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 1 Kwi, 08:35, "fotografffffff" <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Pozdrawiam
    >
    > PS. Mimo wiadomej daty, bardzo proszę o poważne odpowiedzi ;) zależy mi na

    Raio chyba ma pewne problemy z fotografia. Kadrowanie jest calkowicie
    normalne, to nie jest ingerencja w fotografie niczego nie dorysowuja
    nie podmieniaja.

  • 3. Data: 2008-04-01 07:29:53
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Raio chyba ma pewne problemy z fotografia.

    Wiem, chodziło mi tylko o ogólny zapis dla utworów ;).

    >Kadrowanie jest calkowicie
    >normalne, to nie jest ingerencja w fotografie niczego nie dorysowuja
    >nie podmieniaja.

    Zmienia jednak zdecydowanie intencje autora. Wg. mnie jest to opracowanie,
    ale szukam podstawy prawnej, aby to podeprzeć. A pomijając kwestię czy jest
    to opracowanie (zakładamy, że jest) to jak wygląda to w takiej sytuacji?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-04-01 08:21:32
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 1 Kwi, 09:29, "fotografffffff" <n...@n...pl> wrote:

    > Zmienia jednak zdecydowanie intencje autora.
    > Pozdrawiam

    Podaj przyklad. Gazeta czy czasopismo kupuje od autora zdjecie i moze
    z nim zrobic co chce (w ramach prawa i umowy z fotografem) nawet nie
    opublikowac.

  • 5. Data: 2008-04-01 08:36:44
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Podaj przyklad.

    Przykładu szukać nie trzeba. Logiczne, że autor kadrując tak, a nie inaczej
    chciał ukazać coś tak, a nie inaczej ;).

    >Gazeta czy czasopismo kupuje od autora zdjecie i moze
    > z nim zrobic co chce (w ramach prawa i umowy z fotografem) nawet nie
    > opublikowac.

    Faktycznie, może wprost tego nie napisałem, ale chodzi mi o sytuację gdy
    prasa wykorzystała takie zdjęcie bez pytania. Jakby nie kadrowali to wg. PA
    mogą, ale ciekaw jestem jak jest z tą edycją.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-04-01 09:18:54
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fsss6m$5a5$1@news.dialog.net.pl>,
    "fotografffffff" <n...@n...pl> wrote:

    > chodzi mi o sytuację gdy
    > prasa wykorzystała takie zdjęcie bez pytania. Jakby nie kadrowali to wg. PA
    > mogą,

    Że co?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2008-04-01 09:47:38
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-6A0274.11185401042008@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Że co?

    art. 25 PA.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-04-01 11:25:17
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fst0bo$7u7$1@news.dialog.net.pl>,
    "fotografffffff" <n...@n...pl> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
> [...]

    Możesz doprecyzować? Bo z tego, co napisałeś do tej pory, to rozumiem,
    że wzięli sobie cudzą fotkę bez pytania, a do tego skadrowali po swojemu.
    A w art., który przywołujesz, są dwa zastrzeżenia: "już
    rozpowszechnione" i "w celach informacyjnych".

  • 9. Data: 2008-04-01 12:03:56
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-70C41F.13251701042008@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

> [...]
    > A w art., który przywołujesz, są dwa zastrzeżenia: "już
    > rozpowszechnione" i "w celach informacyjnych".

    No i spełnia te dwa warunki. Jednak w tym samym artykule jest zawarta
    informacja, że dzieło może być zarówno w orginale jak i tłumaczeniu. Czy
    zatem, żeby mogli w ramach tego art. wykorzystać zdjęcie i je skadrować
    potrzebny był by konkretny zapis w PA czy skoro nie ma wzmianki o tym, to
    mogą kadrować?
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-04-01 12:30:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.04.2008 fotografffffff <n...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > zatem, żeby mogli w ramach tego art. wykorzystać zdjęcie i je skadrować
    > potrzebny był by konkretny zapis w PA czy skoro nie ma wzmianki o tym, to

    MZ nie, bo nie będzie to już ten sam utwór a utwór zależny (opracowanie),
    nierozpowszechniony.

    --
    Marcin