  • 1. Data: 2008-04-01 11:28:08
    Temat: Proszę może ktos wie - zwrot kosztów utraconego wynagrodzenia świadka
    Od: "jacek" <a...@w...pl>

    Witam proszę ponownie o odpowiedż ( mam 7 dni na odwołanie )

    Zostałem wezwany na świadka w sprawie karnej , sąd przyznał mi zwrot kosztów
    podrózy pociagiem a ja przyjechałem samochodem ok 100 km w 1-stronę (
    pociagiem jechałbym z przesuadkami cały dzień ) odnośnie kosztów utraconych
    zarobków przyznano mi tylko 84 zł ( 4,6 % kowty bazowej 1837,10 zł ) za
    dzień mimo iż zaświdczenie miałem na kwotę faktycznych zarobków dziennych ok
    350 zł brutto . Dlaczego ja mam dokładac do tego iz ktos kogos podał do
    sądu, bo walczy o swoje pieniądze i jak wygra dostanie wszystko z odsetkami
    (a nie jakies ułamki tego co stracił ). Dlaczego to ma odbywac sie kosztem
    świadka - co bybyło gdybym sie nie wstawił ???? Nadmieniam , iz wysłałem do
    sądu pismo po otrzymaniu wezwania z informacją co wiem na dany temat i z
    prośba o zwolnienie , podałem tez sądowi informacje o jakie koszty będę się
    dochodził gdy będę musiał przyjechac . Dostałęm telfon z sądu iz muszę się
    zglosic , wiec pojechałem , a pieniądze sąd mi chce dać takie jak opisałem .

    Czy warto się odwoływac , czy coś uzyskam ?

    pozdr jacek

  • 2. Data: 2008-04-01 14:12:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jacek pisze:

> [...]
    > (a nie jakies ułamki tego co stracił ). Dlaczego to ma odbywac sie kosztem

    Pytanie adresuj na sejm - taką ustawę uchwali.

    > Czy warto się odwoływac , czy coś uzyskam ?

    Po samym zażaleniu nic. Ale jak masz czas i pieniądze, to jak przegrasz
    skarż do Trybunału Konstytucyjnego, według mnie masz szanse.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"