  • 41. Data: 2009-08-23 17:08:59
    Temat: Re: co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Rem pisze:

    > W krajach o wyżej rozwiniętej cywilizacji niż Polska ludzie robią coś w
    > tym rodzaju i to za darmo.
    > Gdy w Holandii postawisz krzywo samochód pod domem że na jakąś tam linię
    > wejdzie to siąsiad dzwoni po policję. Nie zwraca tobie uwagi (jak np. w
    > Niemczech) tylko od razu dzwoni.

    A niech dzwoni i u nas - od tego jest policja.

    Ale czy ten Holender również jeździ za tym swoim sąsiadem z kamerą i
    czeka aż ten najedzie na tą linie?

    No i skąd pomysł że Holandia miałaby być o wiele wyżej rozwinięta niż
    Niemcy?

  • 42. Data: 2009-08-23 17:10:28
    Od: wiecho <w...@o...pl>

    On 23 Sie, 10:44, "R.M." <f...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > Wystarczylo by wprowadzic nagrody da osob, ktorzy nagraja film a autem
    > przekraczajacym predkosc i dostarcza go na policje, powiedzmy 30%-50%
    > mandatu
    >
    > inne kraje juz wprowadzily podobne przepisy
    >
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/343096,film_z_
    komorki_moze_byc_...

    > a polska oczywiscie pozostaje bierna, a ludzie gina, naprawde nie mozna
    > pozwac rzad za brak przepisow? chyba jest konstytucja, ktora mowi ze
    > panstwo ma ochraniac obywateli ...

    Skoro jest to forum rowerowe, to co zrobić, żeby rowerzyści byli
    bezpieczni na drogach?
    Chyba nie doczekam czasów kiedy w Polsce pojawią się autentyczne drogi
    tylko dla rowerów, drogi z wyznaczonym pasem dla rowerów, a kultura
    kierowców samochodów też nabierze odpowiedniego poziomu.
    Oto szwajcarska strona rowerowa: www.veloland.ch Zobaczcie ile jest
    tam dróg rowerowych.
    A to moje relacje z rowerów we Szwajcarii: www.kraus.ovh.org
    Chwalę się tym, bo boję się jeździć po polskich drogach, szczególnie
    wtedy, gdy jeżdżę z dziećmi, a w Szwajcarii czuję się bezpieczny.

  • 43. Data: 2009-08-23 17:14:34
    Od: games <g...@g...home.pl>

    R.M. pisze:

    > a stopka, to wynikiem wysokiej inteligencji u Ciebie?

    Zerknij dziecioku na statystyki i sprawdz ilosc wypadkow w szkoplandii,
    do tego nie maja ograniczen predkosci na autostradach wiec mozesz pedzic
    ile bozia dala, oczywiscie w miejscach bez ograniczen bo sa takowe nawet
    na autostradach.

    Jesli kiedykolwiek bedziesz mial mozliwosc wypozycz jakies dobre autko i
    zrob kilka tysiecy po niemieckich droigach pozniej wroc do zapyzialej
    Rumunlandii i napisz posta jeszcze raz. W dupie byles i gowno widziles
    to sie nie wypowiadaj.

  • 44. Data: 2009-08-23 17:20:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > No i skąd pomysł że Holandia miałaby być o wiele wyżej rozwinięta niż
    > Niemcy?

    ...albo kraje południowe, gdzie wszyscy mają gdzieś, kto jak jeździ i
    gdzie parkuje?

    --
    cokolwiek

  • 45. Data: 2009-08-23 17:25:34
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    games wrote:
> [...]
    > zrob kilka tysiecy po niemieckich droigach pozniej wroc do zapyzialej
    > Rumunlandii i napisz posta jeszcze raz. W dupie byles i gowno widziles

    w polsce sa fatalne drogi - w tym sie calkowicie zgadzam, dlatego
    powinni jezdzic nie 90km/h a 50, wtedy nie byloby wypadkow

    dlatego wlasnie, w miescach gdzie drogi sa fatalne, sa ograniczenia
    predkosci, do ktorych matoly sie nie stosuja, stad moja koncepcja

  • 46. Data: 2009-08-23 17:28:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    R.M. wrote:

> [...]
    >
    > dlatego wlasnie, w miescach gdzie drogi sa fatalne, sa ograniczenia
    > predkosci, do ktorych matoly sie nie stosuja, stad moja koncepcja

    A ja mam taką koncepcję, żebyś zaczął prowadzać swój rower po chodniku,
    wtedy mordercze samochody przestaną Ci zagrażać.

    --
    cokolwiek

  • 47. Data: 2009-08-23 17:29:39
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisali:

    > Gdy w Polsce powstaną drogi chociażby takie jak na Litwie (że o
    > Niemczech czy Skandynawii nie wspomnę) to będzie można iść dalej. Na

    Czyli im gorsze drogi, tym bardziej mozna piratowac. Zastanowiles sie nad
    tym co napisales?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 48. Data: 2009-08-23 18:02:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-08-23 19:25, R.M. pisze:

    > w polsce sa fatalne drogi - w tym sie calkowicie zgadzam, dlatego
    > powinni jezdzic nie 90km/h a 50, wtedy nie byloby wypadkow

    Czy ty masz w ogóle prawko?

    > dlatego wlasnie, w miescach gdzie drogi sa fatalne, sa ograniczenia
    > predkosci, do ktorych matoly sie nie stosuja, stad moja koncepcja

    Bo w tym pieprzniętym kraju łatwiej nakleić łatę z asfaltu i ustawić
    znak niż porządnie zrobić drogę

    Ustawmy ograniczenie na drogach zamiast 90 żeby było 50... Zobaczysz jak
    wtedy fajnie będzie, z drugiej strony może uratowałoby to PKP? :)

  • 49. Data: 2009-08-23 18:49:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Aug 2009 16:46:44 +0200, R.M. napisał(a):

    > nie masz zielonego pojecie o obliczaniu predkosci obiektu na filmie, to
    > sie nie wypowiadaj, wystarczy do tego dosc prosty program, po za tym tu
    > nie chodzi o super dokladnosc i atesty/legalizacje, przeciez ludzie nie
    > bede nagrywac jak ktos przekroczy 10km/h, zobacza wariata a jadacego 150
    Ale do ukarania za przekroczenie predkosci jest wymagany pomiar
    atestowanym urzadzeniem. Koniec kropka.
    Inna sprawa to dokumentowanie glupich manewrow czy parkowania. Na razie
    sam obraz wystarczy.

    > wtedy wyjma telefon i dokonaja zapisu, a to ze przekroczyl predkosc
    > bedzie widac golym okiem
    A do ukarania jest potrzebna informacja o ile przekroczyl zmeirzona
    urzadzeniem z odpowiednimi paoierami a nie ze przekroczyl. Tego ci nie
    dostarczy kamerka w dlugopisie.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 50. Data: 2009-08-23 19:02:22