  • 1. Data: 2005-04-26 10:20:34
    Temat: co z dziecmi...??
    Od: "Dominika Korona" <s...@w...pl>

    Witam
    czy (gdzie i jak?) mozna zastrzec sobie, ze gdy w razie smierci rodzicow ich
    dziecmi nie beda opiekowac sie np, rodzice meza, tylko rodzice zony :)

    dziekuje za rade
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-26 13:19:32
    Temat: Re: co z dziecmi...??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominika Korona" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Dziecko, to nie mienie, którym można rozporządzić w testamencie. Z tego
    co wiem, to nie ma takiej możliwości.

  • 3. Data: 2005-04-26 17:03:17
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Dominika Korona wrote:
    > Witam
    > czy (gdzie i jak?) mozna zastrzec sobie, ze gdy w razie smierci rodzicow ich
    > dziecmi nie beda opiekowac sie np, rodzice meza, tylko rodzice zony :)

    Dziecka wprawdzie nie można przekazać w testamencie, czy urzędowo, ale...
    nic nie stoi na przeszkodzie, żeby napisać na taką okoliczność odręczny
    list do sądu. Albo jeszcze lepiej (na czasie) nagrać kasetę, w której
    rodzice wyjaśnią sądowi, co ich zdaniem będzie dobre, a co złe dla ich
    dzieci i przede wszystkim - dlaczego.

    Ponieważ sąd rodzinny ma obowiązek kierować się w 1 kolejności dobrem
    dzieci, to byłoby dziwne, gdyby odmówił wysłuchania pośmiertnego
    przesłania od ich rodziców. W końcu można przypuszczać, że mają sądowi
    coś ważnego do przekazania, jako osoby najlepiej znające dzieci, jako
    ich rodzice.

    A kaseta nie pozostawia wątpliwości, że to przesłanie naprawdę pochodzi
    od rodziców.

    --
    MArta
    m...@N...pl