  • 1. Data: 2005-04-26 09:43:38
    Temat: wyrok nakazowy za mandat
    Od: "kb" <k...@o...pl>

    Witam
    w ubieglym roku przekroczylem predkosc o 20km/h
    mandat oczywiscie przyszedl po ustalonym terminie jednego miesiaca.
    Zgłosilem sie na komende po otrzymaniu wezwania
    pani wytlumaczyla co i jak i poradzila zebym przyjal kare 100zl to bedzie
    wszytko.
    Ok przyjolem podpisalem,zapomnialem
    i dzisiaj puka listonosz przynosi mi "Wyrok Nakazowy ...." na sume 200zl+
    80zl
    Dodam ze kontakt policji z sadem musial byc bo przyslali mi to na obecny
    adres zamieszkania (inny niz zameldowania a wykroczenie nastapilo rowniez w
    zupelnie innym miescie)
    no sorry,ale ja mam placic za niebalstwo policji
    nie dostarczyli mi w odpowiednim terminie mandatu to raz
    dwa,chcialem zeby mi to "sciagli" ze zwrotu z podatku.
    Jeden mandat tak zalatwilem i nie bylo problemu
    Co radzicie ? odwoływac sie ? bo tak naprawde zostałem wprowadzony w błąd
    przez policjantke 100zl to nie 280 ;/

    pozdrawiam

    kb

  • 2. Data: 2005-04-26 13:25:21
    Temat: Re: wyrok nakazowy za mandat
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kb napisał(a):
    > Co radzicie ? odwoływac sie ? bo tak naprawde zostałem wprowadzony w błąd
    > przez policjantke 100zl to nie 280 ;/

    to nie policjantka określa wysokość grzywny, tylko sąd
    policja może jedynie złożyć wniosek o określoną karę
    jeśli jesteś winny, to odwoływanie się nie ma większego sensu, bo co do
    kary trudno się wypowiadać jaka będzie, ale koszty rosną do 100 zł
    może zostaniesz z nich zwolniony, może nie...

    KG