  • 11. Data: 2010-01-06 21:19:37
    Temat: Re: co gdy nie można się wylegitymować?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hi0efl$94h$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote>
    >
    > na jakiej podstawie przy wykroczeniu?

    Sam się teraz zastanawiam. Przy wykroczeniu nie ma tymczasowego
    aresztowania.

  • 12. Data: 2010-01-06 22:13:15
    Od: Filip <f...@g...w.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:hi0efl$94h$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Sam się teraz zastanawiam. Przy wykroczeniu nie ma tymczasowego
    > aresztowania.

    Mam jeszcze pytanie, czy brak biletu w komunikacji miejskiej to jest
    wykroczenie czy coś poważniejszego?

    Pytam ponieważ znalazłem artykuł w na gazeta.pl, w którym opisuje się
    przypadek osoby, która weszła na mecz bez biletu, przez co została
    postawiona przed sądem w trybie przyspieszonym za wykroczenie z artykułu
    121, paragraf 2 kodeksu wykroczeń, czyli szalbierstwo, po uprzednim
    przetrzymaniu w policyjnej izbie zatrzymań. Helsińska Fundacja Praw
    Człowieka zabrała głos w tej sprawie i przyznała, iż popełnione zostało
    wykroczenie ale policja wykazała się nadgorliwością. Doszło bowiem do
    sytuacji, w której za brak biletu ograniczono komuś wolność.

    Stąd pytanie, czy np. za jazdę bez biletu kiedy kontroler wzywa policję,
    ta zabiera delikwenta do siebie to czy może go tam zatrzymać "na dłużej"
    kiedy nie odpowiada na pytania, nie podaje tożsamości, czy też muszą go
    wypuścić po 72 godzinach?

    Filip

  • 13. Data: 2010-01-06 22:14:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Filip" <f...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Mam jeszcze pytanie, czy brak biletu w komunikacji miejskiej to jest
    > wykroczenie czy coś poważniejszego?

    To nawet nie jest wykroczenie. Natomiast odmowa podania danych Policji
    będzie wykroczeniem.

  • 14. Data: 2010-01-06 22:21:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Filip" <f...@g...w.pl> wrote
    > Mam jeszcze pytanie, czy brak biletu w komunikacji miejskiej to jest
    > wykroczenie czy coś poważniejszego?

    Raczej mniej poważnego. To nie jest wykroczenie, chyba, że jedziesz trzeci
    raz bez zamiaru uiszczenia opłaty.
    To jest po prostu niewywiązanie sie z umowy cywilnej dot. przewozu.

  • 15. Data: 2010-01-06 22:34:27
    Od: Filip <f...@g...w.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Filip" <f...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > To nawet nie jest wykroczenie. Natomiast odmowa podania danych Policji
    > będzie wykroczeniem.

    OK, czyli podsumowując casus wykroczeń i nie udzielania informacji
    policji: mogą zatrzymać czy nie, czy też sytuacja nie jest jasna? :)

    Filip

  • 16. Data: 2010-01-06 22:35:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Filip" <f...@g...w.pl>
    > policji: mogą zatrzymać czy nie, czy też sytuacja >nie jest jasna? :)

    przy wykroczeniu, zatrzymać tak. pytanie co dalej.

  • 17. Data: 2010-01-07 03:27:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:hi0efl$94h$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Sam się teraz zastanawiam. Przy wykroczeniu nie ma tymczasowego
    > aresztowania.

    A przy uzasadnionym podejrzeniu, że dana osoba jest ścigana listem
    gończym za popełnieni groźnego przestępstwa? W końcu jaki może być inny
    powód niepodawania danych? ;->

  • 18. Data: 2010-01-07 13:11:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Raczej mniej poważnego. To nie jest wykroczenie, chyba, że jedziesz trzeci
    > raz bez zamiaru uiszczenia opłaty.
    > To jest po prostu niewywiązanie sie z umowy cywilnej dot. przewozu.

    No i poprzednie dwa razy zakonczyly sie nalozeniem oplaty dodatkowej :)

    Pozdrawiam
    SDD