  • 11. Data: 2013-05-07 10:33:10
    Temat: Re: ciekawe faktypostępowania w sprawie Sawickiej
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stokrotka wrote:

    > To, że sędziowie stwierdzili, że postępowanie było legalne, wcale nie
    > oznacza, że ono było legalne.
    > Sędziowie to też wielokotnie pszestępcy i mafiozi.
    >
    > Istotą jest właśnie legalność postepowania.
    > Postępowanie musi być legalne by uniemożliwić organą władzy (a
    > faktycznie konkretnym kacykom) zaszczucie pojedynczego obywatela.
    >
    > Znane jest stare powiedzenie "daj człowieka, a paragraf się na niego
    > znajdzie".
    > Taką metodą każdego można udupić, a pieniądze podatnika mają iść na
    > znalezienie sprawcy pszestępstwa , a nie na produkowanie pszestępstw.

    trochę bredzisz jak zwykle zresztą ale masz w jednym rację...

    zwykły obywatel może być nieuczciwy, służby specjalne posiadające specjalne
    uprawnienia muszą stosować najwyższe standardy podejmując działania
    przeciwko obywatelom.

  • 12. Data: 2013-05-07 10:40:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-07 10:33, Marek Dyjor pisze:

    > zwykły obywatel może być nieuczciwy, służby specjalne posiadające
    > specjalne uprawnienia muszą stosować najwyższe standardy podejmując
    > działania przeciwko obywatelom.

    Masz pełną rację. Nie wiem tylko dlaczego w tym całym zamieszaniu nie
    zauważasz że obiektem jest osoba która powinna spełniać najwyższe
    standardy, powinna dawać przykład obywatelom i która przysięgała na
    konstytucję a nie o zwykłym Kowalskim.
    Taka wybiórczość to z niedbalstwa, niewiedzy czy celowo?

  • 13. Data: 2013-05-07 10:41:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.05.2013 10:33, Marek Dyjor pisze:

    > zwykły obywatel może być nieuczciwy, służby specjalne posiadające
    > specjalne uprawnienia muszą stosować najwyższe standardy podejmując
    > działania przeciwko obywatelom.

    I przede wszystkim powinny wykrywać przestępstwa, a nie je prowokować.

    Co innego prowokacją wykryć, kto ma skłonność do przestępstw, a potem
    zaczaić się i przyłapać na naturalnym przypadku (i przy okazji dopaść
    innych winnych), a co innego sprowokować i od razu capnąć - to sugeruje,
    że operacja była skierowana konkretnie przeciwko tej osobie, a nie
    przeciwko korupcji jako takiej.

  • 14. Data: 2013-05-07 11:01:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-07 10:41, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > innych winnych), a co innego sprowokować i od razu capnąć - to sugeruje,
    > że operacja była skierowana konkretnie przeciwko tej osobie, a nie

    A teraz napisz co powinien zrobić agent który posiadł wiedzę że pewna
    POsłanka wygaduje takie rzeczy, szuka kontaktów, kombinuje warianty...
    Co powinny zrobić służby? Milczeć bo to tylko gadanie, upublicznić
    nagrania czy może zrobić to do czego zostały powołane?

    Tak wiem... nie wierzysz w ani jedno słowo agentów, oni specjalnie
    szukali kombinowali i zapisali się na ten kurs (KŁAMSTWO) uwiedli,
    oszukali i porzucili niewinną kobietę... :-)
    Wierzysz za to w każde słowo POsłanki które jak wiadomo może być formą
    obony.
    Nie wierzysz też organom państwa które tą sprawą się zajmowały.

    Wyborne :-)

  • 15. Data: 2013-05-07 11:30:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.05.2013 11:01, z pisze:

    > A teraz napisz co powinien zrobić agent który posiadł wiedzę że pewna
    > POsłanka wygaduje takie rzeczy, szuka kontaktów, kombinuje warianty...
    > Co powinny zrobić służby?

    Śledzić. Inwigilować. Badać powiązania. Zbierać - a nie prowokować -
    dowody. Wykryć także tych, którzy usiłowaliby (skutecznie lub nie)
    korumpować i sprawdzić, czy czasem kogoś innego nie korumpowali.

    Tak działa wywiad.

    A w tej sprawie zadziałali trochę jak czujna brygada emerytek ze straży
    obywatelskiej.

    [ciach]

    > Tak wiem... nie wierzysz w ani jedno słowo agentów, oni specjalnie
    > szukali kombinowali i zapisali się na ten kurs (KŁAMSTWO) uwiedli,
    > oszukali i porzucili niewinną kobietę... :-)

    OK, będzie stanowczo: zamknij swoją wirtualną, kłamliwą mordę i przestań
    dokonywać projekcji swoich ułomności na mnie i imputować mi swoją
    mentalność.

    > Wierzysz za to w każde słowo POsłanki które jak wiadomo może być formą
    > obony.

    Już sama powyższa pisownia jest dowodem, że ciebie nie interesuje ani
    prawda, ani sprawiedliwość, jesteś po prostu kolejnym pisuarem lub jakąś
    pochodną i twoim jedynym celem jest dokopanie PO.

    Sam mam wiele do zarzucenia PO i korupcja mnie wkurza, ale staram się
    być obiektywny.

    > Nie wierzysz też organom państwa które tą sprawą się zajmowały.

    Czytaj co ja piszę. Czy wierzę czy nie jest to nieistotne. Istotne jest
    to, że spartolili sprawę i zachowali się jak nadgorliwe gnoje. Tak się
    nie przeprowadza działań operacyjnych - celem jest wykrywanie
    przestępstw, a nie "dopadanie" konkretnych osób. Prowokacje mają sens
    wyłącznie do działań wywiadowczych - w celach dowodowych są kalekie i
    nierzetelne. Ponieważ wtedy pada automatycznie pytanie: dlaczego poza tą
    jedną prowokacją przeciwko oskarżonej nie ma żadnych innych dowodów -
    żadnych innych przypadków korupcji? Odpowiesz na to pytanie? Dlaczego
    jedynym dowodem na korupcję była tylko ta jedna sprowokowana korupcja?
    Dlaczego nie węszyli dalej? Dlaczego nie szukali innych korumpujących i
    kogo ci z kolei korumpowali?

    W innych cywilizowanych krajach jeśli jedyne dowody są skutkami
    policyjnej prowokacji, jest duża szansa na oddalenie sprawy ponieważ
    przy braku innych dowodów na podobne zachowania można skutecznie
    argumentować, że oskarżony normalnie tak by się nie zachował. Ba - w
    wielu przypadkach prowokacje są explicite nielegalne.

    Zachowanie było prawidłowe dla działania wywiadu mającego na celu
    skompromitowanie wroga, ale nieprawidłowe dla działania wymiaru
    sprawiedliwości (choć technicznie nadal legalne).

  • 16. Data: 2013-05-07 11:44:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-07 11:30, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > korumpować i sprawdzić, czy czasem kogoś innego nie korumpowali.
    > A w tej sprawie zadziałali trochę jak czujna brygada emerytek ze straży

    I na tym wg Ciebie kończy się działalność i kończą się środki których
    mogą użyć "służby"? W jakim lodowcu hibernujesz? :-)

> [...]
    > prawda, ani sprawiedliwość, jesteś po prostu kolejnym pisuarem lub jakąś
    > pochodną i twoim jedynym celem jest dokopanie PO.

    I w taki o to właśnie sposób wyłazi z człowieka nienawiść do innych,
    brak tolerancji i dyskryminowanie każdych innych poglądów choćby nie
    wiem jakimi merytorycznymi były argumentami poparte.
    A przecież miała być miłość, tolerancja, profesjonalizm... :-)
    Dużo zdrowia życzę.

  • 17. Data: 2013-05-07 11:48:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.05.2013 11:44, z pisze:

    > I na tym wg Ciebie kończy się działalność i kończą się środki których
    > mogą użyć "służby"?

    Na czym? Na sprowokowaniu jednego zdarzenia i olaniu wszystkich innych
    ewentualnych zdarzeń oraz ewentualnych powiązań? W wydaniu "agenta
    Tomka" niestety tak.

    > W jakim lodowcu hibernujesz? :-)

    Znowu projekcja...

    > I w taki o to właśnie sposób wyłazi z człowieka nienawiść do innych,
    > brak tolerancji i dyskryminowanie każdych innych poglądów choćby nie
    > wiem jakimi merytorycznymi były argumentami poparte.

    No właśnie. Przestań zatem ziać tą nienawiścią i jeszcze na dodatek
    imputować ją innym.

  • 18. Data: 2013-05-14 23:04:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    z wrote:

> [...]
    > obony.
    > Nie wierzysz też organom państwa które tą sprawą się zajmowały.

    to niech wskażą te dowody, które sugerują że w chwili rozpoczęcia działań
    operacyjnych przeciwko Sawickiej mieli poważne podejrzenia że jest ona
    łapowniczką. Z tego co wiadomo nie było takich dowodów więc działanie miało
    charakter zarzucania sieci. Ponadto uwodzenie jako metoda operacyjna nie
    mieści się chyba w standardach służb. To nie James Bond.

  • 19. Data: 2013-05-14 23:10:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    z wrote:

    > I na tym wg Ciebie kończy się działalność i kończą się środki których
    > mogą użyć "służby"? W jakim lodowcu hibernujesz? :-)

    Poczytaj o tym co wolno policji i służbom w państwach prawa...

    w większości państw europejskich nawet by nie doszło do sprawy sądowej,
    takie dowody trafiłby do kosza.

    Słuzby moga robić różne rzeczy ale zgodne z prawem i okreslonymi zasadami
    działań operacyjnych.

    dodajmy że trzeba wyraźnie rozróżniać słuzby policyjne i parapolicyjne od
    wywiadów, pamiętając że efektem działania wywiadów często nie jest
    skazywanie tylko przejęcie agenta lub wydalenie go z kraju.

> [...]
    > wiem jakimi merytorycznymi były argumentami poparte.
    > A przecież miała być miłość, tolerancja, profesjonalizm... :-)

    wstawianie co chwilę PO jest manierą siusiumajtków z PISu.