  • 1. Data: 2007-05-29 08:48:40
    Temat: darowizna!!Prosze o pomoc
    Od: k...@g...com

    Witam.
    Mam pytanie odnosnie darowizny.Moj tato dostal darowizne w postaci
    domu i działek przez drugiego meza mojej babci a mamy mojego
    taty.Babcia nie zyje,a jej maz tak.Zostal sporzadzony akt
    notarialny.Sytuacja wyglada tak,ze moja mama i ja ze swoja siostra
    bardzo duzo (wlasciwie caly czas)pomagalysmy tacie w budowie,remoncie
    itp itd tego domu,poniewaz mielismy wspolne plany zamieszkania tam.W
    tej chwilii tato odszedl od nas i chce do tamtego domu sprowadzic inna
    kobiete.I pytanie brzmi czy przy sytuacji w ktorej mimo tego ze tato
    jest wlascicielem tego domu(przekazanego w darowiznie)czy maz mojej
    babci(czyli osoba ktora przekazała darowizne)ma prawo zmienic decyzje
    przynajmniej w takim stopniu zeby zabronic tamtej kobiecie wstepu do
    tego domu Czy jest cos takiego jak orzeczenie ze wstep do domu maja..i
    tutaj imiona i nazwiska.Oczywiscie chodzi mi o dluzsze
    przebywanie,mieszkanie.
    Chodzi o to ze dziadziowi(darczyncy)nie podoba sie zaistniala
    sytuacja, w ktorej moj tato mialby zamieszkac w tym domu z inna
    kobieta.
    Nie znam sie na prawie,mam dopiero pierwszy raz z tym doczynienia
    dlatego moje uwagi czy zdania maja charakter laikowy,za co
    przepraszam.
    Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2007-05-29 09:27:01
    Temat: Re: darowizna!!Prosze o pomoc
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Tylko właściciel decyduje, kto ma prawo wstępu lub zamieszkania na jego
    własności. Chyba, że jest ustanowiona slużebność - prawo dożywotniego
    zamieszkania dla wskazanej osoby lub darczyńcy ( poprzedniego właściciela).

    Nikt nic już nie może w obecnym stanie prawnym bez zgody własciciela.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 3. Data: 2007-05-29 09:41:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nic już nie może w obecnym stanie prawnym bez zgody własciciela.

    ale nie odpowiedziales jej na pytanie

    otoz jest jedna mozliwosc, a mianowicie cofniecie darowizny ze wzgledu na
    "razaca niewdziecznosc", pod ktora mozna by podciagnac opuszczenie rodziny
    i zwiazanie sie z obca kobieta, potrzebowalibyscie dobrego papugi do oceny
    czy cofniecie darowizny bedzie mozliwe i do ewentualnego jej cofniecia

  • 4. Data: 2007-05-29 10:03:27
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Nie pisałem o tej możliwości ale jest to skuteczne w proporcji 1:100. Życzę
    sukcesów na tym polu.

  • 5. Data: 2007-05-29 10:11:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie pisałem o tej możliwości ale jest to skuteczne w proporcji 1:100.
    > Życzę sukcesów na tym polu.

    mimo to, wydaje sie jedyna mozliwoscia

  • 6. Data: 2007-05-29 13:43:19
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > i zwiazanie sie z obca kobieta, potrzebowalibyscie dobrego papugi do oceny
    > czy cofniecie darowizny bedzie mozliwe i do ewentualnego jej cofniecia

    A gdzie ty tu widziesz rażącą niewdzięczność?

  • 7. Data: 2007-05-29 14:05:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A gdzie ty tu widziesz rażącą niewdzięczność?

    a przeczytales co napisalem?

    pozatym to nie ja mam ja zobaczyc tylko sad

  • 8. Data: 2007-05-29 15:59:05
    Od: k...@g...com

    On 29 Maj, 12:03, "mecenas" <m...@o...pl> wrote:
    > Nie pisałem o tej możliwości ale jest to skuteczne w proporcji 1:100. Życzę
    > sukcesów na tym polu.

    A jeżeli Dziadziu zyczylby sobie zmiany darowizny w testamencie?z
    obawy o wlasny dalszy los przed ta kobieta naprzyklad?czy sa wtedy
    jakies szanse?

  • 9. Data: 2007-05-29 16:48:11
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    > A gdzie ty tu widziesz rażącą niewdzięczność?

    Nalezy do LPR i rozwod mu sie widzi razaca niewdziecznoscia :-)

    Angie

  • 10. Data: 2007-05-29 16:48:15
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    ps.com...

    >A jeżeli Dziadziu zyczylby sobie zmiany darowizny w testamencie

    Ale dziadek nie ma juz nic do powiedzenia w tej kwestii. Jesli cos nalezy do
    twojego ojca to twoj dziadek nie moze tym dysponowac. Rownie dobrze ty
    moglabys zapisac mi w testamencie samochod swojej sasiadki:-)

    Angie