  • Data: 2005-04-23 14:31:15
    Temat: bron biala - pytanie
    Od: Kira <c...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam zagwostke. Dostalam sobie sztylet, wzorowany na
    sztyletach tak pi razy oko z XVIII wieku. Jest na tyle
    dobrze i fachowo wykonany, ze spokojnie nadaje sie do
    uzytku takiego, jak zakladal oryginal. Mowiac krotko,
    jak dla mnie jest to calkiem skuteczna bron (zwlaszcza
    ze akurat sie nia poslugiwac potrafie).

    I teraz mam pytania, praktyczne:

    Czy ja na to potrzebuje jakiegos pozwolenia?
    Czy toto sobie moze spokojnie lezec u mnie w domu, nie
    gdziestam na podstawce jako wystawa ale tak o, na polce?

    Teoretyczne, wynikle z dyskusji ze znajomymi:

    Gdybym kiedys uznala, ze moze mi sie przydac bo np. bede
    w nieprzyjemnej okolicy -- moge go sobie nosic? ;)

    Gdybym w w/w sytuacji kogos tym uszkodzila, w obronie
    wlasnej -- jak to by zostalo potraktowane? Czy jako ze
    potrafie sie tym poslugiwac, konsekwencje jakos inne sa?

    Male toto jest, ostrze 20cm, ale jednak moze byc
    cholernie skuteczne jak sie wie co z tym robic...

    Dodam, ze troche replik posiadam, ale tamte sie do uzytku
    ni diabla nie nadaja; no, mozna uszkodzic nimi przy odrobinie
    uporu koperte ;) I na tamte to juz sie przy okazji zakupu
    dowiadywalam, ze zadne pozwolenia nie sa mi potrzebne.

    Kira (zaciekawiona)