  • Data: 2005-04-23 17:41:26
    Temat: Re: bron biala - pytanie
    Od: Kira <c...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Robert Tomasik [Sat, 23 Apr 2005 19:03:30 +0200]:

    > Prawo nie wymaga pozwolenia na posiadanie tego typu broni.

    O, to fajnie. Problem z glowy.

    A w takim razie juz z ciekawosci: czy ogolnie na sztylety,
    miecze tudziez inne takie pozwolen nie trzeba, czy sa na to
    jakies wymogi? Gdzies mi sie o uszy obilo, ze istotna jest
    dlugosc ostrza, dlatego podalam. Prawda to?

    > Co do jej użycia, to możesz go użyć w obronie koniecznej.

    Znam poreczniejsze narzedzia niz akurat ten sztylet ;) To
    juz bylo z serii teoretycznych :)

    > Po pierwsze sztyletem trzeba umieć walczyć.

    A to juz pisalam ze akurat umiem. Zaznaczylam to glownie
    dlatego, ze tez mi sie obilo o uszy ze jesli wykorzystalam
    do tej obrony jakies szczegolniejsze umiejetnosci (typu
    sztuki walki czy inny fechtunek) to ewentualne zadane
    obrazenia sa jakos inaczej (surowiej?) traktowane.

    No i znow: prawda czy plotki?

    > Po drugie skutki użycia sztyletu zazwyczaj bywają poważna.
    > Może dojść do ciężkiego skaleczenia, a nawet zabicia.

    Oczywiscie ze tak, do tego sluzy.

    > Tak więc nie należy nim wymachiwać bez istotnej potrzeby.

    Tyle to ja sama wiem ;) W awantury uliczne sie nie wdaje,
    jak juz musze to sobie radze bez takich srodkow. Tyle, ze
    jesli ktos probowalby mnie faktycznie mocno uszkodzic, to
    podejrzewam ze najpierw bym jego uszkadzala, a potem sie
    dopiero zastanawiala nad kwestiami prawnymi.

    Ale w sumie nie o to pytalam ;) Taka dygresja.

    > W praktyce, umiejętność walki wręcz jest łatwiej opanować,
    > niż umiejętność walki nożem.

    No, sztyletu nie do konca uzywa sie tak jak noza czy innego
    scyzoryka. Ale tu oczywiscie masz pelna racje.

    > Ale co do przepisów, to oczywiście możesz sztylet legalnie
    > posiadać

    No i glownie o to mi szlo.

    > a i nosić go w torebce też Ci wolno.

    No dobra, to znow mnie ciekawosc zzera: a na wierzchu tez
    mozna czy tylko schowany? I tak, to tez jest pytanie czysto
    teoretyczne.

    Kira