eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobilet LOT'u on-line
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2004-06-19 01:52:23
    Temat: bilet LOT'u on-line
    Od: "luk" <migda@no_spam.student.uci.agh.edu.pl>

    Napisze krotko co mi sie przydazylo, liczac na komentarz grupy w tej
    sprawie:

    Pod koniec kwietnia tego roku dokonalem transakacji kupna biletu lotniczego
    PLL LOT
    z Krakowa do Sztokholmu. Zaplacilem karta kredytowa, a bilet odebralem na
    lotnisku
    ok 2 tygodnie przed wylotem.

    Niestety okazalo sie, ze dzien wczesniej przed planowanym przylotem, musze
    znalezc sie w Sztokholmie. Bilet jaki zakupilem byl promocyjny i nie
    dopuszczal
    jakichkolwiek zmian czy zwrotow... OK, wiec postanowilem w tamta strone
    wyjechac wczesniej i dotrzec innym srodkiem transportu, a wrocic w
    planowanym
    terminie samolotem. W Sztokholmie okazalo sie ze rezerwacja na przelot
    powrotny zostala anulowana poniewaz nie przylecialem do Szwecji samolotem
    ...

    Zlozylem zatem zazalenie i reklamacje.. jakim prawem anulowali moja
    rezerwacje,
    a zwolnione miejsce automatycznie sprzedali (dostalem wydruk, ze wspomniane
    miejsce jest juz zajete). Odpisali mi ze na stronie internetowej LOT'u
    znajduja
    sie warunki przewozu (link na dole) w ktorych pisza, ze odcinki biletu musza
    byc realizowane w kolejnosci, a jesli ktorys zostanie pominiety (w tym
    przypadku przelot to Sztokholmu) woczas pozostale zostaja anulowane.
    I wszystko ladnie pieknie, ale nikt podczas zawierania umowy nie przedstawil
    mi
    wspomnianych warunkow przewozu do akceptacji. Kiedy kupuje sie bilet on-line
    jest do zaakceptowania Regulamin, ale warunki przewozu juz nie... owszem
    jest
    link na dole strony do rzeczonych warunkow przewozu, ale idac tym tropem,
    klient powinien przed zawarciem umowy przejrzec cala strone lotu w
    poszukiwaniu
    zakamuflowanych regulaminow.

    Wyslalem im kolejna reklamacje, tym razem podpierajac sie nastepujaca ustawa
    regulujaca zawieranie umow na odleglosc:

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektorych praw konsumentow w
    ktorej
    mowa jest o zawieraniu umow cywilno-prawnych na odleglosc. Ustawa ta m.in.
    mowi
    ze ustalone przez strone ogolne warunki umow, wzory umow, regulaminy wiaza
    druga strone tylko wowczas, gdy zostały jej doreczone przy zawarciu umowy, a
    konsument powinien byc przed zawarciem umowy powiadomiony o szeregu
    istotnych
    cechach oferowanego produktu/usług.

    Czekam teraz na odpowiedz z LOT'u....

    pozdrawiam
    Lukasz


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1