-
1. Data: 2004-06-19 01:52:23
Temat: bilet LOT'u on-line
Od: "luk" <migda@no_spam.student.uci.agh.edu.pl>
Napisze krotko co mi sie przydazylo, liczac na komentarz grupy w tej
sprawie:
Pod koniec kwietnia tego roku dokonalem transakacji kupna biletu lotniczego
PLL LOT
z Krakowa do Sztokholmu. Zaplacilem karta kredytowa, a bilet odebralem na
lotnisku
ok 2 tygodnie przed wylotem.
Niestety okazalo sie, ze dzien wczesniej przed planowanym przylotem, musze
znalezc sie w Sztokholmie. Bilet jaki zakupilem byl promocyjny i nie
dopuszczal
jakichkolwiek zmian czy zwrotow... OK, wiec postanowilem w tamta strone
wyjechac wczesniej i dotrzec innym srodkiem transportu, a wrocic w
planowanym
terminie samolotem. W Sztokholmie okazalo sie ze rezerwacja na przelot
powrotny zostala anulowana poniewaz nie przylecialem do Szwecji samolotem
...
Zlozylem zatem zazalenie i reklamacje.. jakim prawem anulowali moja
rezerwacje,
a zwolnione miejsce automatycznie sprzedali (dostalem wydruk, ze wspomniane
miejsce jest juz zajete). Odpisali mi ze na stronie internetowej LOT'u
znajduja
sie warunki przewozu (link na dole) w ktorych pisza, ze odcinki biletu musza
byc realizowane w kolejnosci, a jesli ktorys zostanie pominiety (w tym
przypadku przelot to Sztokholmu) woczas pozostale zostaja anulowane.
I wszystko ladnie pieknie, ale nikt podczas zawierania umowy nie przedstawil
mi
wspomnianych warunkow przewozu do akceptacji. Kiedy kupuje sie bilet on-line
jest do zaakceptowania Regulamin, ale warunki przewozu juz nie... owszem
jest
link na dole strony do rzeczonych warunkow przewozu, ale idac tym tropem,
klient powinien przed zawarciem umowy przejrzec cala strone lotu w
poszukiwaniu
zakamuflowanych regulaminow.
Wyslalem im kolejna reklamacje, tym razem podpierajac sie nastepujaca ustawa
regulujaca zawieranie umow na odleglosc:
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektorych praw konsumentow w
ktorej
mowa jest o zawieraniu umow cywilno-prawnych na odleglosc. Ustawa ta m.in.
mowi
ze ustalone przez strone ogolne warunki umow, wzory umow, regulaminy wiaza
druga strone tylko wowczas, gdy zostały jej doreczone przy zawarciu umowy, a
konsument powinien byc przed zawarciem umowy powiadomiony o szeregu
istotnych
cechach oferowanego produktu/usług.
Czekam teraz na odpowiedz z LOT'u....
pozdrawiam
Lukasz