  • 1. Data: 2004-06-18 21:27:38
    Temat: Dług-pomocy.
    Od: "leon" <l...@p...onet.pl>

    Witam.Mam prośbę o pomoc.14-06-2004r.zmarła moja teściowa,tzn..matka mojej
    żony.Po 4 dniach w jej szafie, konkubin zmarłej znalazł umowę z Lukas
    bankiem ze teściowa wzięła pożyczkę na kwotę 8000zł na okres spłat 36
    miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
    niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba
    załatwić.
    --
    Leon

  • 2. Data: 2004-06-19 11:13:37
    Temat: Re: Dług-pomocy.
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
    > niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba

    Pożyczkę spłacą spadkobiercy solidarnie.

    Fakt zgonu należy zgłosic do Banku (Lukasa) i przeprowadzic postepowanie
    spadkowe lub odrzucic spadek.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2004-06-19 19:48:34
    Od: "leon" <l...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2004-06-19 20:02:52
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]

    KC
    art. 1015 par 1
    Oswiadczenie o przyjeciu lub o odrzuceniu spadku moze byc zlozone w ciagu
    szesciu miesiecy od dnia, w ktorym spadkobierca dowiedzial sie o tytule
    swego powolania

  • 5. Data: 2004-06-19 20:05:36
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oswiadczenie o przyjeciu lub o odrzuceniu spadku moze byc zlozone w ciagu
    > szesciu miesiecy od dnia, w ktorym spadkobierca dowiedzial sie o tytule

    Oczywiscie zapomnialem :

    art. 1018 par 3
    oswiadczenie o przyjeciu lub o odrzuceniu spadku sklada sie przed sadem lub
    przed notariuszem. Mozna je zlozyc ustnie lub na pismie z podpisem urzedowo
    poswiadczonym. [...]

  • 6. Data: 2004-06-19 21:04:25
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "leon" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Tylko pamiętaj, że odrzucenie powoduje, że wierzyciel może się nadal
    zaspokoić z masy spadkowej, a co więcej - jeśli teściowa miała jakiś majątek
    (np. mieszkanie albo udział w jakiejś nieruchomości), to osoby, które go
    odrzuciły nie będą mogły dziedziczyć. W najgorszym razie przejdzie taki
    spadek na rzecz skarbu państwa, a wierzyciel z niego się będzie i tak mógł
    zaspokoić.

    Tak więc najlepiej nie informować o niczym banku, tylko płacić terminowo
    raty kredytu.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko