  • Data: 2011-07-04 08:02:53
    Temat: bezpodstawne zgłoszenie do BIK - co z tym zrobić????
    Od: " pico" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    kilka lat temu starałem się o kredyt hipoteczny, ale do podpisania umowy
    kredytowej nie doszło. Aktualnie minęło kilka lat i starałem się o inny
    kredyt hipoteczny. Okazało się, że jednym z warunków podpsania umowy
    kredytowej w nowym banku jest potwierdzenie, że nie posiadam kredytu w
    banku, w którym o kredyt starałem się kilka lat temu - bank ten zgłosił moje
    dane i mój kredyt do BIK na podstawie złożonego przez mnie... wniosku. Z
    wyciągu z BIK wynika, że posiadam u nich kredyt od ponad 4 lat.
    Sprawę muszę odkręcić, ale ponieważ bank, który dokonał nieprawnego
    zgłoszenia do BIK piętrzy mi problemy z wystawieniem zaświadczenia mam
    zamiar dać mu prawdziwą nauczkę. Incydent ten opóźnia mi to wypłatę
    przyznanego kredytu w walucie, a kurs walutowy z każdym dniem jest dla mnie
    coraz bardziej niekorzystny (spadek waluty CHF).
    Mam pytanie w związku z powyższym - czy dobrze rozumuję, że to do GIODO
    powinna zostać złożona moja skarga na postępowanie banku, który dokonał
    bezprawnego zgłoszenia do BIK?
    I czy w grę wchodzić będzie proces cywilny o odszkodowanie w związku z
    naruszeniem moich danych osobowych i bezprawnym wpisem do BIK, w wyniku
    czego opóźniono mi wypłatę kredytu wskutek czego na spadku notowań CHFPLN
    straciłem kilkanaście tys. złotych?
    bardzo proszę o wskazówki
    pozdrawiam
    PICO