  • 1. Data: 2007-09-18 12:18:33
    Temat: baza danych z danymi teleadresowymi firm i komentarzami użytkowników
    Od: Mariusz Lisowski <m...@k...pl>

    Witam,

    Zamierzam przygotować bazę z danymi teleadresowymi firm (sklepów itp.)
    dostępną na stronie www. Użytkownicy będą mogli dodawać swoje opinie na
    temat tych firm. Opinie te będą dostępne dla wszystkich.

    W związku z tym mam pytania:

    * Czy muszę uzyskać zgodę firmy na dodanie jej do bazy danych?

    * Jeśli firma będzie żądała usunięcia jej danych z bazy, lub usunięcia
    komentarza użytkownika o firmie, będę miał obowiązek to uczynić?

    * Czy komentarze użytkowników mogą sprowadzić na mnie problemy prawne?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-09-18 18:53:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Lisowski" <m...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:fcofmo$19p$1@news.dialog.net.pl...

    > * Czy muszę uzyskać zgodę firmy na dodanie jej do bazy danych?

    Nie.

> [...]

    Nie.

    > * Czy komentarze użytkowników mogą sprowadzić na mnie problemy prawne?

    Dobrze by było zapisywać w bazie IP komputera z którego dokonano wpisu oraz
    dokładny czas.

    Poza tym radził bym Ci zostawić sobie w regulaminie prawo do usuwania
    wpisów, bo na pewno znajdzie się kilku idiotów, którzy zaczną dokonywać
    głupie wpisy. Nawet poszedł bym w kierunku obowiązku rejestracji, by potem
    w razie ujawnienia jednego głupiego wpisu łatwiej było pousuwać pozostałe.